Cooker skrev:
Mig og nogle kammerater skal prøve svampe imorgen, og for nogle er det første gang.
Jeg tænkte derfor at trip-killers kunne være en god ting at have ved hånden.
Det er i princippet en god ting at have ved hånden, men jeg synes det er det helt forkerte sted at lægge fokus.
Jeg vil mene, at det langt mere drejer sig om at sikre Setting således at alt bare er perfekt, studere noget til at hans Set er forberedt på svampenen, og så endelig sikre at han starter med en 100% håndterbar dosis.
Især det med dosis er vigtigt, ganske som det er vigtigt at undlade kombinationer. Hash virker f.eks. ekstremt voldsomt potentierende på svampe, og det kan skyde ham ind i en galakse, som han slet ikke kan håndtere. Ved lave nok doser så mister personen netop ikke så meget af sin normalitet, at det bliver umuligt at skelne hallucinationerne fra virkelighed.
Pointen er nok mest at en håndfuld diazepam nemt bliver en sovepude, som så gør at du ender med at smide 5-8 gram svampe i staklen - for du har jo et "sikkerhedsnet" ved hånden. Hvis du ikke har noget sikkerhedsnet, så tvinger det dig til at planlægge en overskuelig dosis, som både du og han tror på er godt. Det i sig selv forbedrer alles Set - frem for at dosere svampe på skrømt og så forlade sig på at diazepamen løser alle problemer i tilfælde af overdosis.
Det har også en masse godt over sig, når du vælger at trappe dosen langsomt op. Som førstegangstripper er 1-1½ gram tørrede P.Cubensis sikkert et godt valg. Er han i sandhed frygtløs og føler han har et jerngreb om sin psyke i forvejen, så kan I måske gå op til 2,5 gram. Men prøv hellere at dosere ca. et halvt gram pr. 30 minutter. Dette gør opturen mere håndterbar, giver mindre body load og mentalt bliver du guidet mere smooth ind i svampens verden. Alt i alt mister du slet ikke fodfæstet som hvis du smider samtlige 2-3 gram ind i gabet. Svampe kan være lidt pushy især på come-up, og det er en kilde til angst.
Min erfaring er også, at høj dosis ikke nødvendigvis giver et bedre trip end en lav dosis. Jeg har prøvet trip på 3-4 gram P.Cubensis, men jeg har trip på 1,17 g, 1,5 g. og 2,5 gram, som langt trumfede de noget voldsommere doser. Mit mest indsigtsfulde trip var det på 1,17 gram (dog kombineret med hash - og som sagt: pas på med hash+svampe: de har meget synergi og du kan ikke 100% forudsige virkningen af komibationen, ikke engang når du kender begge stoffer hver for sig).