Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Trip-killers.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hej Psychedelia.

Mig og nogle kammerater skal prøve svampe imorgen, og for nogle er det første gang.
Jeg tænkte derfor at trip-killers kunne være en god ting at have ved hånden.

Jeg har fundet nogle piller der hedder Hexalid, som indeholder 5 mg diazepam, lactosemonohydrat samt hjælpestoffer.
Tror i disse vil kunne fungere som trip-killers, og i så fald, hvor mange skal man have af dem?

MVH. Cooker

Medlem

Cooker skrev:
Hej Psychedelia.

Mig og nogle kammerater skal prøve svampe imorgen, og for nogle er det første gang.

Jeg har fundet nogle piller der hedder Hexalid, som indeholder 5 mg diazepam, lactosemonohydrat samt hjælpestoffer.
Tror i disse vil kunne fungere som trip-killers, og i så fald, hvor mange skal man have af dem?

MVH. Cooker

Ja, det er angstdæmpende medicin, så de vil virke fint.
Så vidt jeg husker, er virkningen ret subtil - udover du(jeg) bliver komplet ligeglad de næste 24+ timer.

½-1 hel pille skulle kunne gøre tricket.
En god idé, er dog at prøve at hjælpe hinanden op igen og have medicinen som sidste udvej, hvis det bliver alt for uforståeligt og voldsomt..

Go' jomfru-tur herfra :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også bare lige "stresse the fact" at det skal være en ALLERSIDSTE udvej. Det er en kliché, men du kan få nyttigt ud af et badtrip(hvilket stort set er uundgåeligt med godt set og setting). Rigtig god tur her fra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Superb! Jeg, og de andre har ikke tænkt os at tage disse piller, med mindre at det hele bliver alt for gennemsmadret,
hvilket vi heller ikke regner med det gør, ved en dose på 1½-2 gram mexi'er.

Men det skaber bare en vis tryghed at have dem i baghånden, så man ved man kan komme ud af det,
hvis det bliver for sygt.
Jeg ved selvfølgelig godt at "et begyndende bad-trip" kan undgåes på mange måder, og det har vi da også tænkt os at gøre, hvis det uheldige skulle ske. Men det gør det helt sikkert ikke, da vi alle sammen er trygge ved hinanden, og desuden har vi en relativ erfaren tripper tilstede.

Jeg vender tilbage med hvordan trippet er gået onsdag! :D

Wuhuuuuuuu! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten, hvordan lyder dosis så for en førstegangstripper?

1½ - 2 g. tørrede mexi'er.

To af dem der skal trippe har haft en del oplevelser med ketamin, og har lidt det indtryk at, der skal lidt mere til at skræmme dem.
Hvorimod den sidste aldrig har prøvet nogle former for stoffer, udover hash - masser af hash.

Hvordan vil i forholde jer til det??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Ketamin er en helt anden historie. uanset hvilket stof man starter med så er det klogt at starte lavt. 1½g lyder fornuftigt imo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Ketamin er en helt anden historie. uanset hvilket stof man starter med så er det klogt at starte lavt. 1½g lyder fornuftigt imo.

Okay, tak for det svar. Jeg har nemlig efterhånden hørt mange sige, at hvis man f.eks har prøvet at k-hole virkelig voldsomt med alt hvad der hører til, at så vil en omgang svampe ikke lige sådan skræmme én.
Jeg er godt klar over at svampe og ketamin ikke er det samme, eller har den samme virkning, men derfor kunne jeg også fristes til at tro at man måske har prøvet noget "psykedelisk" iform af heftige ture på ketamin, som man så måske kan forbinde med svampetrippet?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
kommer også lidt an på indtagelsesmetode og om man har fastet.. Hvis du har fastet 4 timer inden og laver the på 2 gram bliver du skudt afsted i en vældig hast. Men hvis du ikke faster og bare tygger svampene bliver trippet mere mellow og muligvis også lidt længere.

Kan ikke sige at jeg anbefaler én af måderne. Min egen første gang var på 1 gram hvor jeg havde fastet hele dagen, og der fik jeg en kæmpe overraskelse, peaket var meget kraftigere end jeg havde troet på et enkelt gram (ikke noget dårligt i det :D).

Det jeg bare vil frem til er at du skal være klar på en ordentlig omgang med 2 gram, alt efter hvordan du tager dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har tænkt mig at faste, eller, jeg har sådan set tænkt mig at spise dem når jeg står op, eller 1½ time senere..

Jeg overvejede lidt at tage 1½ gram i thé, og hvis jeg så syntes det var passende, kunne jeg jo altid spise det sidste ½ gram senere..
Hvordan lyder det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Det lyder lidt hverdagsagtigt :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Det lyder lidt hverdagsagtigt :lol:

hahahah! Hvad snakker du om? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ambient skrev:
kommer også lidt an på indtagelsesmetode og om man har fastet.. Hvis du har fastet 4 timer inden og laver the på 2 gram bliver du skudt afsted i en vældig hast. Men hvis du ikke faster og bare tygger svampene bliver trippet mere mellow og muligvis også lidt længere.

Kan ikke sige at jeg anbefaler én af måderne. Min egen første gang var på 1 gram hvor jeg havde fastet hele dagen, og der fik jeg en kæmpe overraskelse, peaket var meget kraftigere end jeg havde troet på et enkelt gram (ikke noget dårligt i det :D).

Det jeg bare vil frem til er at du skal være klar på en ordentlig omgang med 2 gram, alt efter hvordan du tager dem.

:stupid:

Til Cooker: Pas på! 2 gram + faste kan blive ret voldsomt. Selvom det er en lav dosis, så har jeg oplevet et ganske voldsomt come up og ego død på den dose.

Moderator
Brugeravatar

Cooker skrev:
Jeg har tænkt mig at faste, eller, jeg har sådan set tænkt mig at spise dem når jeg står op, eller 1½ time senere..

Jeg overvejede lidt at tage 1½ gram i thé, og hvis jeg så syntes det var passende, kunne jeg jo altid spise det sidste ½ gram senere..
Hvordan lyder det?

Lyder ganske fornuftigt, men tror nu nok du vil synes at 1½ gram er passende hvis du tar dem fra morgenstunden af. Pas på med at redosere hvis peaket er ovre, kan godt ende ud i en lang og træls skumler og evt. badtrip. Vent max 1½ - 2 timer med at redosere hvis du føler for det der, alt derefter er et no-go for mig.

God tur og pas på dig selv :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er starten skudt igang! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes overhovedet ikke de to gram var voldsomt, om det var fordi det var dårlige svampe, ved jeg ikke..

Vi blev da glade, og der var lidt farver.. Men det var også det.. Hehe

Moderator
Brugeravatar

Cooker skrev:
Jeg syntes overhovedet ikke de to gram var voldsomt, om det var fordi det var dårlige svampe, ved jeg ikke..

Vi blev da glade, og der var lidt farver.. Men det var også det.. Hehe

Indholdet af psilocybin kan jo variere meget fra svamp til svamp. Jeg er også af den opfattelse, at et trip i de lyse timer giver en del færre visuals, end når der er halv mørkt. Jeg har selv prøvet at trippe på 2 gram hvor der kom figurer ud af væggen og loftet blev ét med himmelen, og andre gange har der kun været farve skift og få bevægelige figurer... Som sagt, det varierer :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg regner med at anskaffe mig nogle hawaiianske svampe, da de skulle være mere visuelle, og så afprøve dem :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cooker skrev:

Det er i princippet en god ting at have ved hånden, men jeg synes det er det helt forkerte sted at lægge fokus.

Jeg vil mene, at det langt mere drejer sig om at sikre Setting således at alt bare er perfekt, studere noget til at hans Set er forberedt på svampenen, og så endelig sikre at han starter med en 100% håndterbar dosis.

Især det med dosis er vigtigt, ganske som det er vigtigt at undlade kombinationer. Hash virker f.eks. ekstremt voldsomt potentierende på svampe, og det kan skyde ham ind i en galakse, som han slet ikke kan håndtere. Ved lave nok doser så mister personen netop ikke så meget af sin normalitet, at det bliver umuligt at skelne hallucinationerne fra virkelighed.

Pointen er nok mest at en håndfuld diazepam nemt bliver en sovepude, som så gør at du ender med at smide 5-8 gram svampe i staklen - for du har jo et "sikkerhedsnet" ved hånden. Hvis du ikke har noget sikkerhedsnet, så tvinger det dig til at planlægge en overskuelig dosis, som både du og han tror på er godt. Det i sig selv forbedrer alles Set - frem for at dosere svampe på skrømt og så forlade sig på at diazepamen løser alle problemer i tilfælde af overdosis.

Det har også en masse godt over sig, når du vælger at trappe dosen langsomt op. Som førstegangstripper er 1-1½ gram tørrede P.Cubensis sikkert et godt valg. Er han i sandhed frygtløs og føler han har et jerngreb om sin psyke i forvejen, så kan I måske gå op til 2,5 gram. Men prøv hellere at dosere ca. et halvt gram pr. 30 minutter. Dette gør opturen mere håndterbar, giver mindre body load og mentalt bliver du guidet mere smooth ind i svampens verden. Alt i alt mister du slet ikke fodfæstet som hvis du smider samtlige 2-3 gram ind i gabet. Svampe kan være lidt pushy især på come-up, og det er en kilde til angst.

Min erfaring er også, at høj dosis ikke nødvendigvis giver et bedre trip end en lav dosis. Jeg har prøvet trip på 3-4 gram P.Cubensis, men jeg har trip på 1,17 g, 1,5 g. og 2,5 gram, som langt trumfede de noget voldsommere doser. Mit mest indsigtsfulde trip var det på 1,17 gram (dog kombineret med hash - og som sagt: pas på med hash+svampe: de har meget synergi og du kan ikke 100% forudsige virkningen af komibationen, ikke engang når du kender begge stoffer hver for sig).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for det lange svar Malkavian..

Det skulle ikke forståes sådan at vi ville bevæge os ud i ekstreme doser, bare fordi vi vidste at vi havde nogle piller som kunne stoppe det hele igen, men mere som en sikkerhed, for at HVIS det uheldige nu skulle ske, så kunne vi rede den hjem..

Men men men, der skete selvfølgelig ingenting, da vi var helt klar på det allesammen, både psykisk, men også det at det sted vi trippede, var i en af mine meget gode venners hus, hvor hans mor var på ferie, så vi var langt væk fra forstyrelser på den ene eller anden måde.

Som jeg skrev i en post tidligere oppe, skete der næsten ingenting på svampetrippet, og derfor fik vi fat i noget hash for at booste det.
(Jeg ved godt at det kunne have sparket os meget afsted) men, vi var alle klar på det, og ville gerne have at der skete noget..
Dog gjorde hashen heller ikke nogen større forskel, udover at vi fik fråder på, og fik bestilt verdens bedste pizzaer! :lol:

Vi har alle fire aftalt at vi skal have en lidt vildere tur på svampene inden så længe, og derfor finder vi nogle andre svampe, da vi beskylder dem vi spiste for at være dårlige.

Til sidst skal det siges at ham der trippede på dragon-fly også havde et vellykket trip, dog ville han også gerne have haft det var lidt vildere..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er ikke sikkert, at svampene har været dårlige. Der er rigtig meget forskel på, hvad folk får noget ordentligt ud af på svampe og lignende, specielt i Jylland synes jeg, at mange mennesker skal have høje doser for at trippe igennem.

2 gram mexicanske har godt nok heller aldrig kunnet imponere mig eller nogen af mine nærmeste og da slet ikke visuelt. I lyder til at være nogenlunde på samme niveau, så jeg ville da ikke være betænkelig ved at spæde mere op næste gang.

Paul Muad Dib skrev:
Ambient skrev:

:stupid:

Til Cooker: Pas på! 2 gram + faste kan blive ret voldsomt. Selvom det er en lav dosis, så har jeg oplevet et ganske voldsomt come up og ego død på den dose.

Du kalder ham dum og skriver bagefter det samme som ham?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]