Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 04:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hey. Jeg havde et højdosis svampetrip i foregårs med to venner. Det var mit bedste trip til dato, lige udover en ting. Comeup. Jeg syntes det var utroligt ubehageligt i starten. Jeg blev revet væk fra virkeligheden i en sådan grad at jeg blev svimmel og var ude af stand til at tale. Da peaket gjorde sit indtog var det dog helt fantastisk og jeg snakkede som et vandfald resten af trippet. Var utrolig energisk under hele peaket.
Er godt klar over at en let eller middel dose ikke er lige så ubehagelig på comeup, men mit spørgsmål er så hvordan et comeup er på et højdosis LSD-trip? Har aldrig prøvet et højdosis LSD-trip og vil derfor gerne vide om comeup er lige så ubehageligt som et højdosis svampetrip?

Mvh Skeletor.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Der er ikke nogen formel for hvordan come-up føles, hverken i små eller store doser. Trippet vil udfolde sig forskelligt fra gang til gang, hvadenten du tager LSD, svampe eller noget tredje og det bedste du kan gøre er at sørge for god HR, set & setting og have tænkt dig om inden du går i gang.

Ubehagelige come-ups er en fysisk del af mange entheogener og jeg vil gerne medgive at det kan være hårdt på svampe, men for mig er det en naturlig del af trippet at ikke alt kan være "gulerod" - det at mærke det svære, kampen mellem de to tilstande osv. er som alle de andre dele af et trip en oplevelse og ikke noget jeg vil undvære.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Okay. Tak for et svar som jeg kan bruge til noget. Jeg vil simpelthen bare ta' det som en del af oplevelsen de næste gange så. Jeg tror måske også comeuppet kunne virke lidt mindre ubehageligt hvis jeg fra starten har accepteret at det er en del af trippet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Skeletor skrev:
Okay. Tak for et svar som jeg kan bruge til noget. Jeg vil simpelthen bare ta' det som en del af oplevelsen de næste gange så. Jeg tror måske også comeuppet kunne virke lidt mindre ubehageligt hvis jeg fra starten har accepteret at det er en del af trippet.

Mja, det kommer nu også an på hvordan du indtager dem. Te giver næsten intet comeup, der bliver man bare sparket ind i trippet efter en tyve minutter. Du kan også forøge gradvist - alm. oral indtagelse - og tage et halvt gram ad gangen til du når den ønskede effekt/dosis. Altså starte med et halvt gram, vente en halv time, endnu et halvt gram et cetera.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Ah ja, man kan undgå de værste fysiske "repressalier" ;) ved at lave te på svampene. Det giver, som And nævner, også en helt anden effekt. God note at have med.

Jeg holder i øvrigt selv meget af at spise svampe langsomt og henover aftenen, hvilket også for mit vedkommende tager toppen af de værste fysiske ubehageligheder, men den der følelse af at være mellem de to verdener - og den lille snert af spænding, angst og pionerånd der følger med inden jeg overgiver mig til trippet - kommer for mit vedkommende uanset indtagelsesmåde. Og det er bestemt heller ikke noget jeg vil undvære :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det med gradvist at bygge rusen op, skal bare gøres forholdsvis hurtigt (indtagelse max hver halve time som And siger) for det er min erfaring at man ikke rigtig får noget ud af svampene efter 3. redosering. (medmindre man øger dosen en smule).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]