Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Står og har det "luksus problem" at min dealer pt. kan fikse 3 forskellige typer svampe: amazone, hawaii og ecuador. Kender ikke deres rigtige/fulde navne, men håber på nogen herinde fra ved hvad min dealer snakker om. Nå men tilbage til problemet, aner ikke hvad jeg skal vælge i forhold til prisen, da jeg ikke kan finde ud af hvor kraftige de er i forhold til hinanden, så kan i evt. fortælle mig de rigtige navne, og deres styrke i forhold til hinanden?

Har forresten prøvet de der amazone, hvor en "dose" kom i en pose med ca. 2 g, det var et lækkert trip med farver og hvor tingene "træk vejret" osv, men ikke noget vildt kraftigt. Hawaii dosen er ca. et halvt g i en pose, vil det kunne gøre det samme selvom der er så lidt? og ecuador er på ca. 1 g i en pose. Synes det lyder lidt mærkeligt at der skulle være så stor forskel, men burde måske bare stole på ham

Junior medlem
Brugeravatar

han snakker om Cubensis varianter, med mindre den hawaii er P. Cyanescens -tjeck evt. navne på google billeder

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/psilocybin/info

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Der er normalt ikke så stor forskel på cubensis-strains, men variationer i dyrkningen osv. kan betyde noget for indholdet af sjov i svampene

Jeg har hørt fra flere at Ecuador-strainen skulle være bedre end andre cubensis, men det er normalt minimalt hvor stor forskel der er.

Anderledes er det med hawaii som jeg formoder er copolandia cyanescens. Dosis ½-1g for medium-halvstærkt.

De to cubensis (Psilocybe cubensis amazone og Psilocybe cubensis ecuador)burde ihvertfald ikke have en 1:2 faktor i virkningen, med mindre amazonerne er abnormt svage. 2g burde give et fint trip, jeg kunne tydeligt mærke 1,5g ecuador som startdosis i fredags.

Hvis hawaii ikke er meget dyrere end de andre vil jeg nok tage dem, 2 x ½g og du burde være OK kørende selvom jeg foretrækker en 2-4g

Medlem
Brugeravatar

okay, så ecuador er ikke det værd, når jeg kun får halvdelen af hvad jeg ville få af amazone. Du siger at du ville vælge hawaii, dvs. at de rent faktisk er ca. 4 gange stærkere end amazone? (som jeg aldrig havde troet)

Medlem

Jeg havde valgt hawaii. Syntes det er dem man får mest ud af, også er det rart for maven at det ikke er nødvendig at spise så mange :)

Medlem
Brugeravatar

Havde ingen mave problemer sidst, jeg lavede 2 g amazone i en te og det var som sagt intet problem, så tror bare jeg holder mig til dem, også evt. bare køber en enkel dose af de andre for lige at afprøve dem

Medlem
Brugeravatar

normann skrev:
Havde ingen mave problemer sidst, jeg lavede 2 g amazone i en te og det var som sagt intet problem, så tror bare jeg holder mig til dem, også evt. bare køber en enkel dose af de andre for lige at afprøve dem

Jamen så prøv da bare Ecuador.. Hawaii er nogle rimeligt krads små sjovere, meget visuelle bl.a. Hvis du er klar til det synes jeg du skal prøve dem.

Medlem
Brugeravatar

Fik købt og spist dem alle, det blev til fire gode trip med han masse venner :lol: måske lidt i overkanten på så kort tid, men så længe det ikke stikker af for mig, skader det vel ikke?

Nå men nu til sagen, ærger mig godt nok meget over at jeg ikke kun købte hawaii eller ecuador, de var satme for seje i forhold til de der amazone. Havde aldrig troet der ville være så meget forskel på virkningen fra svamp til svamp, men så blev jeg det klogere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

normann skrev:
Fik købt og spist dem alle, det blev til fire gode trip med han masse venner :lol: måske lidt i overkanten på så kort tid, men så længe det ikke stikker af for mig, skader det vel ikke?

Muligvis. Men det er vigtigt at du også giver dig selv tid til at lande igen, da den psykedeliske oplevelse mentalt er noget for sig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]