Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt man indtager svampe oralt. Men kan man optage dem gennem slimhinden?
Jeg har hørt nogen sige at man skal tygge på dem lidt, og det må vel være fordi man kan optage dem gennem slimhinden?

MEGATRON

Ja.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hmm. Jeg mener da ikke det kan optages gennem slimhinderne.
Det optages sublinguært (eller hvordan det nu staves) Gennem spytkirtlerne.

Correct me if I'm wrong.

Medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Ja.

Dvs man kan få en ret hurtig virkning ved at tygge dem?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du får ikke en nævneværdigt hurtigere optagelse af psilocybin ved at tygge svampe i lang tid. Det ved jeg bare af erfaring. Psilocybin kan dog optages gennem slimhinderne. Hurtigste optagelse opnås ved at indtage svampethe, som også er den behageligste metode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Halugenlampe skrev:
du får ikke en nævneværdigt hurtigere optagelse af psilocybin ved at tygge svampe i lang tid. Det ved jeg bare af erfaring. Psilocybin kan dog optages gennem slimhinderne. Hurtigste optagelse opnås ved at indtage svampethe, som også er den behageligste metode.

Der er bare det, at hvis du vælger at tygge dem i ca. 5 min. får du både den sjove oplevelse, af at have en blå tunge. (se i spejlet) og du spilder intet psilocybin. = mere trip.
Hurtigst for mig er udtræk i alkohol og inddampet til nærmest ingenting. Problemet er dosseringen, jeg ender sgu' næsten altid, med at skulle holde fast i noget eller ligge ned og føle, der ligger 1000 kg på mig. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Der er bare det, at hvis du vælger at tygge dem i ca. 5 min. får du både den sjove oplevelse, af at have en blå tunge. (se i spejlet) og du spilder intet psilocybin. = mere trip.
Hurtigst for mig er udtræk i alkohol og inddampet til nærmest ingenting. Problemet er dosseringen, jeg ender sgu' næsten altid, med at skulle holde fast i noget eller ligge med og føle, der ligger 1000 kg på mig. :roll:

Hvordan skulle man spilde psilocybin ved ikke at tygge dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi svampe er svært fordøjelige og vil ryge igennem nærmest ufordøjet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvis du har en kaffekværn kan du bruge den til at pulverisere svampene med. så vil din the også blive ret potent.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
hvis du har en kaffekværn kan du bruge den til at pulverisere svampene med. så vil din the også blive ret potent.

Sådan har jeg aldrig fået den før :lol: :tnx:

Medlem
Brugeravatar

Smart, tak for svarene

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Halugenlampe skrev:

Har desværre ingen kaffekværn men hakker altid mine svampe til fint pulver inden jeg skal bruge dem til min te og kæft det sparker i forhold til bare at æde svampene.

Medlem
Brugeravatar

Kan det anbefales at lave te første gang man skal prøve svampe? og hvilken dosis?
Kender i nogen god te opskrift?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Har har vist hørt at vis du laver te ud af svampe slår virkningen hurtiger. Måske samme princip når man tygger. du blander det med spyt og salv og danner derved en slags te :P :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Eller så tror jeg bare du får mere af det stof der får en i himmelen, da kroppen har svære ved at nedbryde svampene og skille stoffet fra, men ved hjalp af du tygger dem får du måske skillet stoffet ud af svampene og kroppen kan derved nemmer indtage det. :)

ikke helt sikker men syntes selv det 2 gode muligheder ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Prøv at se hvad jeg har fundet til jer! Besvarer jeres spørgsmål

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=18732

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige et lettere offtopic spørgsmål :) eller det handler om indtagelse så

Har aldrig taget svampe, knap nok været i nærheden af nogen der har, men en arbejdskollega snakkede forleden om hvordan ham og nogle andre havde røget joints med skunk og svampe..
Men virker det ? Altså at ryge det ? Troede kun det virkede oralt og måske vha. slimhinder, ew.

Medlem
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Lige et lettere offtopic spørgsmål :) eller det handler om indtagelse så

Har aldrig taget svampe, knap nok været i nærheden af nogen der har, men en arbejdskollega snakkede forleden om hvordan ham og nogle andre havde røget joints med skunk og svampe..
Men virker det ? Altså at ryge det ? Troede kun det virkede oralt og måske vha. slimhinder, ew.

Det kan sagtens ryges ja; og det kan også indtages ved injektion. Læg mærke til, at det sidste vil jeg på det kraftigste fraråde! Har skam aldrig prøvet det, men er det ikke lidt for ulækkert at begynde og lege med nåle. " http://home8.inet.tele.dk/larri/HALUBIL/HALUBOG.TXT " læs under psilocybin svampe :joint:

Ud fra hvad jeg har læst, så virker Amanita Muscaria dog mildt ved rygning, så kunne forestille mig at psilocybin svampe havde tendens til at virke på samme måde?

Medlem
Brugeravatar

Jeg kunne godt forestille mig, at hvis man røg svampe på spand eller bong og holdte det inde så længe som muligt, pustede det ned i en beholder, og så suge det samme røg ned i lungerne igen og så fortsætte denne process op til flere gange. at man så ville kunne få et forholdsvist kraftigt trip. Men det også kun en teori :D

Nogen der har erfaringer med det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Arh, rygning af svampe må være en no-go; psilocybin og psilocins smeltepunkt er begge ved de 200 grader cel., hvilket jo er langt under en gløds temperatur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]