Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Som de fleste nok ved er det jo blevet fast lagt at svampe bliver definitivt ulovlige i Holland.. har søgt rundt men kan ikke finde nogle nærmere svar om hvornår og om det også indebære spore prints osv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er det dét? Siden hvornår? Kilde!

Det blev overvejet en periode, men derefter droppet igen da det "hverken var til fare for individet eller samfundet" eller noget i den dur - men er det nu blevet fuldkommen bandlyst?

Jeg var også for ti minutter siden inde på en hollandsk smartshops hjemmeside og der stod ingenting, og de solgte da stadig growbox m.v.?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
En mere eller mindre uafhængig ekspertundersøgelse (kan ikke helt huske om det faktisk var folk i sundhedsministeriet, der stod bag) konkluderede sidste år, at det ikke var nødvendigt at gøre salget af svampene ulovligt, men sundhedsministeren erklærede sig uenig sidste efterår. Nu ser det så ud til at en lov - som der vil være flertal for i parlamentet - er på vej så det bliver ulovligt også at sælge friske svampe (er allerede ulovligt at sælge tørrede). Så festen nok slutter inden sommerferien... såvidt jeg kan forstå bliver dyrkning ikke ulovlig så man vil nok stadig kunne skaffe sig et sporeprint... måske growboxes også. men ingen friske svampe.

Hvis man kan tygge sig igennem lidt frrrhhxiix..hollandsk

Het kabinet nam vrijdagavond het besluit om de verkoop van verse paddestoelen met hallucinerende werking (‘paddo’s’) te verbieden. Volgens minister Ab Klink van Volksgezondheid kan het gebruik ervan leiden tot ‘vergaande, levensbedreigende incidenten’. Gedroogde paddo’s mogen al enkele jaren niet meer worden verkocht.

In het parlement bestaat een meerderheid voor het verbod, dat ergens na de zomer in werking kan treden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... onschuldig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den shop jeg tidligere har bestilt fra i holland har slettet alle deres friske svampe, og sælger nu kun et ekstrakt af en art! :cry:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå, men hvis de stadig sælger prints og bokse så går det jo nok.

Hvad er det for noget ekstrakt? Er det værd at prøve?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ih altså. Troede at de havde glemt den lorte lov.
Jeg husker nu også at udmeldningen kom EFTER ekspertundersøgelsen som konkluderede at der var "ingen- til lille risiko forbundet med shroooms".
Hvordan ser det ud for os her hjemme?
Jeg kan se at (and) spekulerer lidt i om lovgivningen "twistes" så man stadig kan købe GB og SP?

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har lige været inde på en forhandler-side, og der er friske svampe rigtignok fjernet, men der er stadig sporer og kanyler. Dog er det næsten forventeligt at disse også bliver stemplet illegale, eftersom det er latterligt nemt at dyrke svampe udfra en growbox? Det kræver jo lidt mere igennem PF.

Men så igen er cannabisfrø stadig legale herhjemme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Märkeligt, for jeg har netop kigget på en side, hvor de stadig sälger friske, growkit samt sporer og kanyler.
Latterligt at fjerne et lovligt markede med dejlig kvalitet. Det er jo rart at have kundeservice osv. ting man ikke har når man skal köbe svampene af en eller anden dum pusher (hvis man ikke vil dyrke fra scratch).

Såvidt jeg husker så er det hende den franske pige som snublede ud over en bro i en svampe rus, samt en eller anden dansk tosse som körte svampeberuset rundt på en campingplads (og ham drengen som dräbte en hund, og påstod at han var på svampe da det skete- hvilket han ikke var.) som har sat gang i forbuddet ikke?

Medlem
Brugeravatar

Huh?? Har da lige bestilt svampe fra Holland for nyligt og der står på deres HP at de har sendt til mig.. Lyder pænt mærkeligt.

Dedikeret medlem

Der er jo ikke noget, der er forbudt, sålænge loven ikke er trådt i kraft.. ikke vedtaget, ikke præsenteret for parlamentet endnu! :) Det der stod er, at Ministeren for Folkesundhed siger at loven kommer, og at der er flertal for den i parlamentet.

Her er den på engelsk: http://uk.reuters.com/article/worldNews ... 2420080426

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kilde:

Mushrooms will be Illegal in a couple of weeks it is final!
It is final the Dutch government suddenly decided last Friday (25 April) that Magic mushrooms will be illegal in a couple of weeks. The mushroom will be added to Drug list which states that it is illegal to sell and have Magic mushrooms. We still do not know the exact date, they just said a couple of weeks. We do not know what their idea about grow kits is. http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=34683

fra en random smartshop

men "a coulple of weeks" er ret relativt der er allerede gået en måned siden de satte den op

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor er det tragisk. :cry:

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener at have læst for kort tid siden, at de er blevet ulovliggjort nu (om muligt meget snart) hæng mig ikke op på det, men undersøg det gerne lige nærmere.... tror det var en Wiki side, der omhandlede hollandsk narkokultur..

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Jeg håber fandeme ikke det betyder noget for FSRE (ikke et forhandler link) som har hovedkvarter (eller i hvertfald afsender adresse) i holland, de kan da ikke fortsætte hvis det bliver ulovligt med sporer også. i så fald vil det blive slut med at få fat i eksotiske strains på den nemme og gratis måde.
En trist dag på psylle boarded

Medlem
Brugeravatar

Drenge, er i helt hundrede? Der er adskillige smartshops der stadig sender?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jaja de sælger stadig har også lige købt nogle i Tirsdags... men derfor har regeringen stadig meldt ud at det skal ulovligøres så det er jo bare et spørgsmål om tid

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Holland er på nedtursfed for tiden. Regeringen er konservative kristne, og det går hånd i hånd med den frygtpolitik, der siden 9/11 har sat Vesten i defensiven. I krisetider regrederer de fleste adskillige årtier og slutter op om konservative dyder fra de gode vamle dage.

Tjek rundt.

USA: de vælger Bush, en genfødt kristen til præsident, der nægter forskning i stamceller fordi hans religion siger at fostret får en sjæl i undfangelsesøjeblikket, og han er bedste venner med Fogh og Blair.

UK: kristen Tony Blair der støtter kristne skoler, der underviser i kreationisme + afløseren Gordon Brown, konservativ, der re-klassificerer cannabis fra Liste 3 til 2 i en usmagelig debat, hvor de taler om "lethal cannabis" :roll: . Naturligvis i åben trods til alle deres videnskabelige rådgivere.

DK: super-puritansk Anders Fogh Rasmussen, der end ikke kan drikke en øl og hvis mest skadelige last er at han løber. Ikke blot er Bush hans bedste ven, men han kobler sig op med de Konservative og de værdikonservative DF.

Gældende for alle: at de holder rimelig meget kæft, når nogen kritiserer det religiøse vanvid, der strømmer ind over vores ellers smukke vestlige tradition (tænk bare på hvordan Geert Wilders blev behandlet). Oversat til praktiske formål, betyder det at samtlige af disse nationer er MINDRE modtagelige overfor fornuft, rationalitet og gængs bevisførelse. De har deres moral, og sådan er der bare. Ingen kendsgerning i det kendte univers kan rokke ved deres tro.

Ikke uden grund jeg anbefaler alle at læse Sam Harris: Troens Fallit (The End of Faith).

Dedikeret medlem

Ifølge diverse rygter har pro-svampelobbyen fået parlamentsmedlemmer til at stille spørgsmål til sundhedsministeren vedrørerende loven. Han vil sandsynligvis vil være nødt til at svare på spørgsmålene inden loven kan vedtages i parlamentet - og det bliver dermed sandsynligvis ikke inden sommerferien. Svampelobbyen hævder blandt andet, at det ikke er retsmedicinsk bevist, at den franske pige var under påvirkning af svampe.

Men om det kan bevirke andet end at trække beslutningen lidt mere i langdrag vil jeg ikke tro.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man må da håbe at det gør indtryk.
Fedt at folk arbejder imod så hjerneløse beslutninger.

Medlem

De fleste af jer har vel set http://www.reddepaddo.nl? Det er dem der primært har stået for kampen mod forbuddet. :)

Man kan godt tyde meget af teksten hvis man lige giver sig tid.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]