Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

har groet mexicanske svampe for første gang selv .. det gik godt købte et grovkit og gik igang .. men bår boksene der høre til grovkittet er så små men der er små udluftningmærker i er de nødvendige for, er det så ik svært ik få svamåene til at vokse sig større og tykkere ..
kan men evt selv koge en anden form for boks og lave kagen og gro svampe i den ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hov, hvorfor to tråde om det samme? Men så vidt jeg ved er myceliet koloniseret fra butikkens side, hvorfor du dræber myceliet ved at trykkoge det - eller desinficere/sterilisere det ved "dampning". Du kan dog godt lave en kage mere - steriliseret - og blande med din nuværende growbox og komme i f.eks. en bedroller.
Jeg tænker, at du kan lave et hul i bedrollerens låg og tape filteret fra din growbox' pose på. Om det giver nok udluftning skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Edit: Nu jeg pludselig tænker over det kunne det nok være favorabelt at give din growbox en omgang brintoverilte inden blandingen. Om du kan desinficere hele molevitten og samtidigt dunke med en vandig h202-opløsning ved jeg dog ikke - men vil også selv have svar på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]