Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2007 23:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2007 15:50
Indlæg: 49
Hejsa - Jeg vil gerne prøve at eksperimentere lidt med nogle Psychedeliske svampe. Jeg har prøvet Amf, Coke og Mdma(Piller)
Jeg føler mig klar til at prøve det. Jeg har det godt psykisk og fysisk.


Mit spørgsmål lyder på - hvilken Psilocybin svamp, ville være god at starte med?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2007 23:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Psilocybe Cubensis også kendt som "Mexicanske svampe" er en rigtig god "debut-svamp". Den er ikke vanvittig kraftig, så det er noget nemmere at undgå overdosering. Jeg ville anbefale 35 g friske/3,5 g. tørrede. Ikke på en gang, men et halvt gram ad gangen. Spis dem langsomt og mærk rusen komme snigende, i stedet for at nedsvælge hele balladen på een gang. Smagen kan godt være en lille smule spøjs, men man vænner sig til det.

Jeg synes det er bedst hvis man har mulighed for at trippe med en "erfaren svampe-spiser" den første gang. Det er grove løjer hvis man fortryder halvejs i trippet, og en ven der kender rusen er god at have ved hånden hvis du bliver nervøs.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 00:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg vil så ikke anbefale 3.5 første gang :wink:

nok nærmere 2.5 8)


jeg har i hvert fald erfarret at jeg ikke skal gå over 3 g. af mine hjemmedyrkede hvis jeg skal kunne følge med..

og som første gangs bruger skal du være ekstra opmærksom på dosen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 00:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2007 15:50
Indlæg: 49
Okay tak skal i have..

nu ved jeg godt der står "mexicanske svampe". og dette er sikkert et utroligt dumt spørgsmål, men kan jeg plukke sådan nogle i DK's skove?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 00:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
yoyo skrev:
Okay tak skal i have..

nu ved jeg godt der står "mexicanske svampe". og dette er sikkert et utroligt dumt spørgsmål, men kan jeg plukke sådan nogle i DK's skove?


Det er et rigtig dumt spørgsmål og viser med al uønskelig tydelighed, at du ikke gider arbejde blot en lille smule selv, for at sætte dig ind i tingene.

Det er lige akkurat sådan, man kommer galt afsted med rusmidler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 00:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg vil hellere råde dig til at købe nogle hos en pålidelig dealer da du tydeligvis ingen forstand har på svampeplukning og i hvilke områder man finder de rigtige.

du kan hurtigt ende med en "dødsdom" hvis du plukker de forkerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 00:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
waggafnipsen skrev:
jeg vil så ikke anbefale 3.5 første gang :wink:

nok nærmere 2.5 8)


jeg har i hvert fald erfarret at jeg ikke skal gå over 3 g. af mine hjemmedyrkede hvis jeg skal kunne følge med..

og som første gangs bruger skal du være ekstra opmærksom på dosen


Jeg tripper ikke gerne på under 10 g. Cubensis, men jeg har godtnok set dosis-angivelser der er betydeligt mindre rundt omkring. Jeg har bare aldrig selv følt jeg fik det store ud af noget som helst under fem gram.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 03:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 feb 2003 02:01
Indlæg: 456
Geografisk sted: Nowhere land
Jeg ville ikke anbefale nogen, som ikke har tidligere erfaring med psykedeliske stoffer, at tage over 1,5 gram tørrede P. cubensis første gang. Start helst med 1g og vent til virkningen har peaket, så kan man eventuelt tage lidt mere hvis man føler for det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 10:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2007 15:50
Indlæg: 49
Bull lee, tag dig sammen .. Den dag jeg beslutter mig for hvilken svamp jeg vil prøve, har jeg undersøgt stoffet nøje. HAr også tænkt mig at have en tripsitter osv osv..

Lad vær med at mundhugge, bare fordi der kommer et dumt spørgsmål..

Det får mig måske til at lade vær med at stille et spørgsmål en anden gang.. hvis det er med den på:.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 11:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg tror bare Bull Lee var i lidt dårligt humør :)

Muligvis han også roder lidt rundt i tørre/friske. 10g friske er en meget lille dosis, mens 10g tørrede er en meget stor for de fleste


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 11:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Bull Lee skrev:
Jeg tripper ikke gerne på under 10 g. Cubensis, men jeg har godtnok set dosis-angivelser der er betydeligt mindre rundt omkring. Jeg har bare aldrig selv følt jeg fik det store ud af noget som helst under fem gram.


For lige at slå det fast, INGEN nybegynder skal indtage 10 gram cubensis på noget tidspunkt - det er jo en vanvittig dose.

Start ud med et gram til halvanden, redoser evt. med et halvt til et helt gram.

Der er ingen grund til at få et fullblown ++++trip første gang.

Enten har Bull Lee nogen absurd dårlige svampe eller en naturlig tolerance over for dem så han skal tage langt højere doser.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 11:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
INGEN nybegynder skal indtage 10 gram cubensis på noget tidspunkt - det er jo en vanvittig dose.


...med mindre det er friske (hvad der svarer til 1g tørre) Jeg tror bull lee manglede at skrive om det var friske eller tørre han mente


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 18:21 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
Jeg vil nu tro at der er tale om friske svampe her..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 18:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
yoyo skrev:
Det får mig måske til at lade vær med at stille et spørgsmål en anden gang.. hvis det er med den på:.


Det er med den på, ja.

Til jer andre: jeg mener 10 g. tørrede. Men det var altså IKKE en anbefaling, længere oppe foreslår jeg at han kan starte med 3,5 g. tørrede, et halvt gram ad gangen. Så har han mulighed for at stoppe indtaget når han finder virkningen interessant. Således var de 3,5 g. altså men som en MAX dosis, ikke en opfordring til at spise alle sammen.

Ang. de 10 g., så mener jeg ti gram tørrede cubensis. Jeg skrev udelukkende om hvad jeg selv plejer at indtage, det var IKKE en opfordring, men her efterfølgende kan jeg godt se, at det måske ikke var så smart at blande ind i tråden, da man kan mislæse det som en opfordring.

Så lad mig endnu en gang slå fast, at bare fordi jeg foretrækker høj-dosis svampetrips, er det naturligvis ikke ensbetydende med, at resten af verdens trippere skal følge mig.

farmerFyr: De Cubensis jeg har spist har været fine nok, jeg har bare spist mange af dem....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 19:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007 14:38
Indlæg: 48
Bull Lee skrev:
yoyo skrev:
Okay tak skal i have..

nu ved jeg godt der står "mexicanske svampe". og dette er sikkert et utroligt dumt spørgsmål, men kan jeg plukke sådan nogle i DK's skove?


Det er et rigtig dumt spørgsmål og viser med al uønskelig tydelighed, at du ikke gider arbejde blot en lille smule selv, for at sætte dig ind i tingene.

Det er lige akkurat sådan, man kommer galt afsted med rusmidler.


Hold da op en hjælpsom fyr hva!! Der findes ikke dumme spørgsmål(ok i det her tilfælde en smule dumt) men der findes fandme også DUMME SVAR!

hvad har det med sagen at gøre at han ikke sætter sig ind i tingene? Ellers ville han nok ikke sidde på psykedelia.dk og spørge om råd, så ville han nok ligge og badtrippe et eller andet sted istedet!

Men min erfaring er at svampe svinger meget i styrke...

Blev engang skudt helt af sted på lige over et gram...

Men mexikanske svampe plejer jeg at tage et sted mellem 3-10gram alt efter hvor gode de er...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2007 20:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
yoyo skrev:
Hejsa - Jeg vil gerne prøve at eksperimentere lidt med nogle Psychedeliske svampe. Jeg har prøvet Amf, Coke og Mdma(Piller)
Jeg føler mig klar til at prøve det. Jeg har det godt psykisk og fysisk.


Mit spørgsmål lyder på - hvilken Psilocybin svamp, ville være god at starte med?


Du siger at du ha prøvet Amf, Coke og mdma!
I den forbindelse vil jeg lige spørge dig hvor, hvordan og med hvem du har forestillet at trippe?
En psykadelisk oplevelse som undertegnede :lol: kan give dig, er nemlig meget anderledes end de nævnte stimulanser. Jeg anbefaler derfor at du læser om set og setting og derefter gør dig nogle overvejelser om, hvorledes du kunne tænke dig, dit trip skulle fåregå (MææH!)

Vh Cubensis


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 21:22 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
En lille opfordring fra den altid vakse moderator om at undgå personfights.

@Yoyo

Dr. D har samlet en masse glimrende information om den første psykedeliske oplevelse, som kan findes her: http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9540

Held og lykke :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2007 23:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 nov 2007 15:50
Indlæg: 49
Cubensis spurgte :

I den forbindelse vil jeg lige spørge dig hvor, hvordan og med hvem du har forestillet at trippe?
En psykadelisk oplevelse som undertegnede kan give dig, er nemlig meget anderledes end de nævnte stimulanser. Jeg anbefaler derfor at du læser om set og setting og derefter gør dig nogle overvejelser om, hvorledes du kunne tænke dig, dit trip skulle fåregå (MææH!)


Jeg har læst en masse om skadereduktion. Og tro mig, jeg er en meget forsigtig person, når det gælder stoffer.. De gange jeg har prøvet coke og Mdma, har jeg siddet samme med en lille vennekreds på fire, vi er altid sammen. Og dem jeg gjorde det med, havde prøvet stoffet før, og gav mig milde doser. Og jeg har er skam helt forsigtig..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 09:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2007 21:08
Indlæg: 381
Det er da fuldstændig absurd at sige til en nybegynder at man ikke får noget ud >10g tørrede svampe, ligegyldigt hvad det er for nogle? Scheisse man, jeg har aldrig indtaget over 2,5g på éen gang.

Og hvis man alligevel tog 10g i form af et ½g af gangen, så ville det da blive en ufattelig lang aften hvis man efter god HR skik venter med næste potion, til man kan mærke effekten af den foregående?

Det kommer jo til at ligne et trip omkring 10 timer bare for at få de 10g ned + effekten af de sidst-indtagne doser. Måske lige lovligt at sende en uprøven psykonaut ud på et 14+ timers trip. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2007 12:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Grappa, hvis du læser posten ordentlig igennem, så ville du se, at det er våde svampe der bliver talt om. 1 gram tørre, eller 10 gram våde psilocybin svampe er ikke specielt meget, i mine øjne.

Som der så også bliver understreget af de fleste, så kommer det helt an på, hvad man vil; vil man bare life snuse til det, for at se hvad det er, eller vil man have et mindre spark i røven, som kan åbne ens øjne?

Jeg vil råde dig til at hapse 1,5 gram. Hvis du vil have et langsommere, svagere og længere trip, så spis et måltid lidt forinden, og ønsker du et kraftigere ét af slagsen, så indtag svampene på halvtom mave.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team