Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: lys
Medlem
Brugeravatar

jeg har lige et spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde noget om herinde.

jeg ved godt men bare skal sætte en timer til, men nu er der nogle forhold der gør at tiden på de mellem 6-8 timers lys mit cubensis grow får, er lidt forskellig altså f.eks er det kl 8 om morgen den tænder den ene dag, og den anden dag måske først kl 11. nogle dage får de 8 timer andre kun 6 timer, dog ikke mindre. er der problemer ved det, tænker på om det på en eller anden måde stresser eller skader dem at det ikke kører præsis?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har aldrig hørt om at varierende lysmængde skulle være et problem. Hvis det er kunne jeg i hvert fald selv trænge til en irettesættelse.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
dengang jeg dyrkede svampe, stod de bare i vindueskarmen, og fik lys fra solen stod op, til den gik ned, og der kom en del svampe - det kan godt være jeg kunne ha opnået et bedre resultat (kvantum - de fejlede intet, dem der kom), men jeg tror snarre det er afhængigt af fugtighed og varme. Selvføglelig varmer lys, men de stod i en spand, og fik kun indirekte lys ned gennem folie på toppen.

ok . det var ikke dit spørgsmål, men måske en løsning.

Jeg ville nok sætte timeren ens - ved ikke om det betyder noget, men regelmessighed gør ihvertfald ikke ondt.
er det en timer du sætter når du vågner/går?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

skulle heller ikke mene det var et problem. de skiftende tider skyldes bare at jeg først tænder lyset når jeg kommer hjem, har en timer men det er placeringen af mit skab der gør at jeg ikke kan have en forlængerledning liggende ud af hele tiden, så derfor spørgsmålet, men nu hvor jeg er igang, er der så nogen der ved om det er usundt at have sine kager til at stå og danna mycelium? i et lille soveværelse? jeg mener om det kan være usundt i længden ? men tak for svaret indtil vidre

Titel:
Junior medlem

Som bekendt er svampe ikke afhængige af lys på samme måde som planter der bruger lyset til at lave fotosyntese, svampe skal bare have en lille bitte smule lys at par timer i døgnet for at klare sig fint...

Jeg tror ikke at de svingende lysperioder vil have en reel indvirken på svampenes trivsel, men du kan jo evt stille dem et sted med mere regelmæssige lystimer som for eksempel i en vindueskarm... (bare husk at temperaturen kan være væsentlig lavere)

Myceliet fra psilocybin svampe er ikke skadeligt overhovedet, men hvis man har astma, allergi eller andre luftvejsproblemer fx overfor pollen kan man godt risikere et ubehag hvis man pludselig har 30 kager der smider sporer på ens natbord...

Mvh Maar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]