Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jeg har just modtaget 90 g. friske psilocybe cubensis (colombian) og da det er min første gang jeg skal prøve svampe har jeg ikke tænkt mig at fortære dem alle på én gang. Min kammerat óg jeg har efter lidt nærstudie, valgt at dele en bøtte på 30 gram; det bringer så spørgsmålet på banen, hvis jeg nu vælger at tørre dem, vil de så miste noget af deres styrke, eller vil man bibeholde den samme effekt?

Jeg har søgt lidt i forummet, men har ikke kunne finde et tilfrestillende svar, så jeg håber at I kan hjælpe...

Venlige hilsener

Senest rettet af Loungeflyer 26 okt 2007 18:50, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
De vil omtrent have den samme effekt, så der sker ikke noget ved at tørre dem. Men hvis det er muligt bør i nu spise dem friske! Der smager de så lækkert :P

Jeg smider lige din tråd op i Psilocybin svampe. Du har postet helt forkert.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flot at du lige får postet hvor du har købt dem, endda uden at en moderator har opdaget det. Se at få forhandlernavnet slettet!

Titel:
Junior medlem

Det vidste jeg virkelig ikke, at man ikke måtte, jeg er jo kun junior medlem, men ja, jeg får det slettet...

Og mange tak for info fanny...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Altså troed da , at når man kom ind på et fremmed forum , så læste man da vel lige reglerne inden man poster noget?

Det er vel almen viden? :shock:

Titel: tja...
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
vil også sige du skal tage og gennemlæse reglerne..
og hvorfor har du oprettet 2 tråde hvor du spørger om det samme ? bare med 2 forskellige overskrifter ?

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Fjern også navnet på forhandleren i din anden tråd! ffs
Læs her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=20937&highlight=t%F8rring

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så så! nu skal i ikke være så hårde! Manden er jo lige kommet til.
-Og ja Yeti, jeg overså hans forhandlerlink, men posten lød til at være så tilforladelig at jeg ikke skænkede det en tanke.

Velkommen Loungeflyer. Håber du bliver glad for at være herinde. Folk er ikke så slemme som de lyder. De vil bare gerne beskytte forhandlerne og holde psychedelia pletfri :wink: .

Hilsen Fanny

Titel: Re: tja...
Junior medlem

keta-smølfen skrev:
vil også sige du skal tage og gennemlæse reglerne..

Nu har jeg gennemlæst samtlige regler, og jeg finder ingen steder, hvor der udtrykkeligt nævnes, at man ikke må fortælle hvor man har købt det. Der står derimod, at man ikke må linke til nogle forhandlere, og der står også at man ikke må opfordre til salg og lignende, men ifølge regelsættene har jeg altså ikke brudt nogle formgivne regler, og hvis jeg tager fejl, så henvis venligst til hvor det står at man ikke må fortælle hvor man har købt det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kan du læse lige her.
Kig nøje på pkt. 6, så skulle alt være afklaret.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Loungeflyer: Det er tilladt at tænke sig om. Vi tillader ikke links til forhandlere, og det omfatter altså også oplysninger som gør at man selv kan finde den slags links, som f.eks. forhandlernavne.

Det er muligt at det bør understreges/forklares i regelsættet, det må vi lige se på. Men nu har du i hvert fald fået det at vide, så husk det en anden gang.

Titel:
Junior medlem

Jeg skal nok huske det en anden gang; og jeg synes bestemt at I skulle få det rettet i regelsættet, for definitionen af ordet link indeholder ikke det blot at nævne et navn, men henfører til en direkte forbindelse til et forhandlersted. *

Ydermere, så plejer regelsæt på diverse fora at fungere som det de benævnes, nemlig regelsæt. Og ikke som det åbenbart er tilfældet med nogle af punkterne i jeres regelsæt, hvor du selv siger, at det er tilladt at tænke sig om, og dermed siges der, at reglerne er til fortolkning. Rimelig selvmodsigende.

* Link: fremhævet ord el. symbol i et elektronisk lagret dokument som man kan klikke på med musen og derved komme til et andet dokument el. til et andet sted i samme dokument. Jævnfør nudansk ordbog

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Loungeflyer skrev:
Jeg skal nok huske det en anden gang; og jeg synes bestemt at I skulle få det rettet i regelsættet, for definitionen af ordet link indeholder ikke det blot at nævne et navn, men henfører til en direkte forbindelse til et forhandlersted. *

Ydermere, så plejer regelsæt på diverse fora at fungere som det de benævnes, nemlig regelsæt. Og ikke som det åbenbart er tilfældet med nogle af punkterne i jeres regelsæt, hvor du selv siger, at det er tilladt at tænke sig om, og dermed siges der, at reglerne er til fortolkning. Rimelig selvmodsigende.

* Link: fremhævet ord el. symbol i et elektronisk lagret dokument som man kan klikke på med musen og derved komme til et andet dokument el. til et andet sted i samme dokument. Jævnfør nudansk ordbog

Okay, så er de fluer vist blevet voldbollede.
Det er da simpelt at regne ud at når man ikke må lave links må man heller ikke smide forhandlernavne så folk kan finde dem som det første på Google, forskellen er den samme, det er bare farven der har fået en anden lyd.

Titel:
Junior medlem

Ja du har ret i at nu er det måske kommet lidt langt ud, men jeg havde også forventet en smule mere tolerance herinde, det er trods alt den første fejl jeg begår, og det er ikke mange der har kunne sige det på bare en pæn måde.

Men du har uret i at der ingen forskel er på links og så det at nævne et forhandler navn. Rent juridisk står Psychedelia.dk helt anderledes hvis der er direkte links til et givent firma, end hvis det blot er omtalt. Men nok om det.

Men nu står der at man ikke må linke til hverken lovlige eller ulovlige firmaer. Gælder det også det meget kendte danske materialist firma, som jeg har set nævnt et par gange herinde?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Loungeflyer skrev:

Tak, fordi du forklare os hvordan et link fungere, nu er det bare op til dig at lærer det! :wink:

Du har selv oprettet et emne om præcis det samme, hvorfor opretter du så et nyt næsten identisk med det gamle?

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ng++svampe (<-link)

Noget helt andet er at du kan bruge søgemaskinen oppe til højre en anden gang.

- Velkommen!

Titel:
Junior medlem

Jeg indså, at det var oprettet under det forkerte emne, og tænkte, at så blev det hurtigt slettet, derfor oprettede jeg det under et andet emne.

Men ja, nu har jeg lært det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]