Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 10:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Tror i ikke det ville smage godt at lægge svampene på en pizza (altså sådan en fryse pizza, eller måske hjemmebag) ? evt med hvidløg for at tage smagen ekstra.

Spørgsmålet er om de først skal på efter pizzaen er varmet, eller om det kan lade sig gøre at smide dem på lige inden de skal i ovnen? mister de effekt af det eller ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ved for høj varme nedbrydes psilocinet/psilocybinet, det er vidst også derfor at man diskuterer om der kan komme en reel effekt af at ryge svampe, samt derfor man skal være påpasselig med svampete(?). Præcis hvor meget varme det kan tåle er jeg ikke sikker på. Hvis jeg selv skulle spise dem på en pizza, ville jeg vente til pizzaen er kølet en smule af, dvs. omkring der hvor man kan spise den uden at brænde tungen :)

Her står lidt om det: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo7.shtml

:EDIT:
Til spørgsmålet om det vil smage godt kan jeg kun sige at jeg ikke bryder mig om de fleste pizzaer med eller uden svampe af nogen art :wink:

:EDIT igen:

Fandt lige denne her:

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_prep1.shtml#pizza skrev:
Mushroom Pizza
by D. Moss

I was wondering whether mushrooms could be baked on a pizza and still provide effects.

So, I went out west and picked some (there is some abundance in South Florida). Then, when I went to work that evening (I was amanager at the local Pizza Hut), I baked an extra cheese, double mushroom (1/2 and 1/2), and onion pizza (pan crust).

Not only did it taste great, but I found the buttons on the cash register changing places. So, I did the only thing any person would---close up shop early.

It definitely beats the bitten routine of making tea and eating sludge.

Titel:
Medlem

Jeg synes slet ikke svampene smager dårligt... Friske svampe smager ligefrem godt! :lol:

De tørrede smager lidt jordslået, men ellers fint. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for svaret! for at undgå for høj varme kunne man jo bare putte svampene på EFTER den er bagt færdig.. ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Repulsivt skrev:
tak for svaret! for at undgå for høj varme kunne man jo bare putte svampene på EFTER den er bagt færdig.. ?

Ja, som svar #1 skriver :) Men så er maven jo ikke ligefrem særlig tom længere vel?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Du kan sagtens putte dine svampe i alle former for madvarer. Det er skam intet problem. Du skal bare sørge for at de kommer på EFTER du har tilberedt maden, eller i det mindste så sent i tilberedningen at du ikke nedbryder noget af den dejlige psilocybin.

Det er helt klart at anbefale at bruge friske svampe til madlavning, da de tørre bare smadrer et ellers godt måltid. Så kan man lige så godt bare få det overstået og spise dem au naturelle, når de nu alligevel smager som tør gammel kattemad. De friske derimod er perfekte i en kødsauce, i en burger eller som du nævner det på en pizza. Men hvis du virkelig vil have kræs for kendere, blender du svampene i din favorit milkshake eller smoothie. Her er det ligeledes ligemeget om det er friske eller tørre svampe du anvender. MUUUMS :lol:

enjoy.

NAR 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for de detailerede svar! :)

Hvis jeg nu tager og spiser svampene (tørre) på en pizza, med godt med hvidløg på - vil det så tage noget af den psykedeliske effekt?

Ændrer det sig hvis den er frisk? hehe

Senest rettet af Mystery 25 okt 2007 17:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Nej, der forsvinder ingen effekt af at du plastrer det hele ind i hvidløg. Kun dine chancer for at score kan lide skade af det :)
Bon apetit.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil ikke tro der er den store forskel på om de er friske eller tørre (Bortset fra at de som tørre, muligvis har mistet en smule psilocybin og psilocin inden). Som NAR siger:
NAR skrev:
Det er helt klart at anbefale at bruge friske svampe til madlavning, da de tørre bare smadrer et ellers godt måltid.

Det er bare et spørgsmål om smag. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool!
Jamen så skal det da prøves, ligeså snart jeg får høstet første batch af min svampevækst :D

Titel: Hep hey....
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Bærnelin skrev:
Jeg vil ikke tro der er den store forskel på om de er friske eller tørre (Bortset fra at de som tørre, muligvis har mistet en smule psilocybin og psilocin inden). Som NAR siger:
NAR skrev:
Det er helt klart at anbefale at bruge friske svampe til madlavning, da de tørre bare smadrer et ellers godt måltid.

Det er bare et spørgsmål om smag. :)

psilocin indholdet er højere i friske svame end i tørrede, da store dele psilocin omdannes til psilocybin under tørringen...
sys oss' selv det giver et mere intenst trip på friske svampe end på tørrede, dog varer de også kortere tid en de tørrede.

psilocybin bliver jo omdannet til psilocin i kroppen, så det tager længere tid at nedbryde tørrede svampe end friske da psilocybin inholdet jo er højere i tørrede...

correct me if im wrong..

Titel:
Junior medlem

lidt offtopic måske men jeg syns da man bliver rimlig blæst når man suger et bonghoved med svampe på er det virkligt ikke muligt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
AnderPander skrev:
lidt offtopic måske men jeg syns da man bliver rimlig blæst når man suger et bonghoved med svampe på er det virkligt ikke muligt?

lidt??

Men nej, det er umiddelbart ikke dokumenteret at rygning af svampe giver en virkning.

Medlem

keta-smølfen skrev:
psilocin indholdet er højere i friske svame end i tørrede, da store dele psilocin omdannes til psilocybin under tørringen...
sys oss' selv det giver et mere intenst trip på friske svampe end på tørrede, dog varer de også kortere tid en de tørrede.

psilocybin bliver jo omdannet til psilocin i kroppen, så det tager længere tid at nedbryde tørrede svampe end friske da psilocybin inholdet jo er højere i tørrede...

correct me if im wrong..

Jeg mener bare at en lille smule af de aktive stoffer oxyderer ved tørring. Det er mest psilocin, da molekylet er mere ustabilt end psilocybin. Det ækvivalente til fx 15g friske cubensis er kun ca. 1.2g. Man kan så komsenere det tabte ved tørring, med 0,3g ekstra tørrede svampe, så skulle man være omtrent lige langt..

Ret mig hvis det er forkert? :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]