Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Er der noget at gøre ved det?

Jeg får gevaldig ondt i hovedet, lidt som alkohol tømmermænd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Kan det være dehydrering?
Når jeg tripper er jeg som regel så optaget af andre ting at jeg glemmer at drikke(og ryge), jeg har dog aldrig oplevet gener i den sammenhæng, men det er måske en mulighed.

Titel:
Medlem

Migræne og serotoninsystemet er i tæt samarbejde, så det kan måske skyldes det, da svampene bl.a. udøver deres effekt i serotoninsystemet. Hvornår kommer hovedpinen? Hvor i hovedet og hvordan føles den? Spiser du sundt nogle dage inden oplevelsen? Hvor meget vand drikker du under oplevelsen? Spiser du mad under eller efter oplevelsen? Ryger du smøger eller joints under og/eller efter oplevelsen? Får du hovedpine hver gang? Ved hvilke dosis? Sker det også ved lavdosis/mediumdosis? Sker det ved andre psykedelika? Hvad med amfetamin og MDMA?

Sørg for at være veludhvilet, det har også meget at sige.

Titel:
Flueknepper kongen

Encephalon, psilocybin virker imod migræne - som de fleste andre serotoninagonister (inkl. LSD, andre meldrøjealkaloider og selvf. "triptanerne" - tryptaminer med et fancy navn)

Man kan IMO godt få lidt muskelspændinger af psilocybin, så det kan være et solidt tilfælde af spændingshovedpine?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
encephalon skrev:
Migræne og serotoninsystemet er i tæt samarbejde, så det kan måske skyldes det, da svampene bl.a. udøver deres effekt i serotoninsystemet. Hvornår kommer hovedpinen? Hvor i hovedet og hvordan føles den? Spiser du sundt nogle dage inden oplevelsen? Hvor meget vand drikker du under oplevelsen? Spiser du mad under eller efter oplevelsen? Ryger du smøger eller joints under og/eller efter oplevelsen? Får du hovedpine hver gang? Ved hvilke dosis? Sker det også ved lavdosis/mediumdosis? Sker det ved andre psykedelika? Hvad med amfetamin og MDMA?

Hovedpinen var MEGET migræne lignende, og kunne ikke slås ned med hverken panodil eller den gigtpille min kollega gav mig. Den sad langt fremme, faktisk mellem øjnene. Hovedpinen begyndte så småt under come-down.

Jeg drak muligvis for lidt, nu jeg tænker efter. Ca. 75 cl vil jeg tro. Over fire timer. Jeg fastede fra 9 til 15.30 hvor jeg spiste svampene, derefter spiste jeg frugt og chokolade under trippet. Havde også rigtig mad med, men følte mig ikke sulten.

Jeg tog ialt ca 1.25 tørret hawaii. Fordelt over to gange, med et mellemrum på halvanden time ca. (jeg havde ikke ur med).

Jeg røg et par smøger, men ikke mange. Røg en kraftig skunk joint (AK-47) lige inden jeg redoserede. Vi røg igen på comedown, ved 21 tiden. Det var ca der hovedpinen begyndte at sætte ind. Dagen efter var den dog værst.

Jeg har ikke taget andre lignende stoffer, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Det var iøvrigt mit første svampetrip, så måske sker det aldrig igen, men jeg læste på Erowid at det kunne forekomme.

Tak for jeres tid!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
encephalon skrev:

Hovedpinen var MEGET migræne lignende, og kunne ikke slås ned med hverken panodil eller den gigtpille min kollega gav mig. Den sad langt fremme, faktisk mellem øjnene. Hovedpinen begyndte så småt under come-down.

Jeg drak muligvis for lidt, nu jeg tænker efter. Ca. 75 cl vil jeg tro. Over fire timer. Jeg fastede fra 9 til 15.30 hvor jeg spiste svampene, derefter spiste jeg frugt og chokolade under trippet. Havde også rigtig mad med, men følte mig ikke sulten.

Jeg tog ialt ca 1.25 tørret hawaii. Fordelt over to gange, med et mellemrum på halvanden time ca. (jeg havde ikke ur med).

Jeg røg et par smøger, men ikke mange. Røg en kraftig skunk joint (AK-47) lige inden jeg redoserede. Vi røg igen på comedown, ved 21 tiden. Det var ca der hovedpinen begyndte at sætte ind. Dagen efter var den dog værst.

Jeg har ikke taget andre lignende stoffer, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Det var iøvrigt mit første svampetrip, så måske sker det aldrig igen, men jeg læste på Erowid at det kunne forekomme.

Tak for jeres tid!

Det er godt du har spist frugt og chokolade! Men som du selv er inde på burde du drikke (meget) mere. Så burde du slippe for hovedpinen. Prøv også at lade være med at ryge hash, skunk eller lign. Kan forestille mig at du er blevet kørt helt ned af at ryge.

Hvad med vejret? Det har jo været nogenlunde her på det sidste, og det kan også meget hurtigt have påvirket dig? :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]