Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej :)
Jeg leder efter noget desiccant til at dehydrere med. Hvor skaffer I jeres henne? Jeg var en tur i Silvan, hvor de kun havde chlorcalcium til at affugte med, men det var farligt at indånde og andre ting, så det havde jeg ikke rigtig lyst til at købe og opbevare sammen med noget jeg skal spise :)

En anden mulighed var at købe Silica Gel over nettet i små poser til 1kr/stk, men er der ikke nogen fysiske butikker hvor man kan købe desiccant?!

Tak :D

/Update: Min logiske sans siger mig dog at det de kalder chlorcalcium vel bare må være calciumchlorid, dvs blot et salt? Det kan sq da ikke være skadeligt?! :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Insaniac skrev:
Hej :)
Jeg leder efter noget desiccant til at dehydrere med. Hvor skaffer I jeres henne? Jeg var en tur i Silvan, hvor de kun havde chlorcalcium til at affugte med, men det var farligt at indånde og andre ting, så det havde jeg ikke rigtig lyst til at købe og opbevare sammen med noget jeg skal spise :)

En anden mulighed var at købe Silica Gel over nettet i små poser til 1kr/stk, men er der ikke nogen fysiske butikker hvor man kan købe desiccant?!

Tak :D

/Update: Min logiske sans siger mig dog at det de kalder chlorcalcium vel bare må være calciumchlorid, dvs blot et salt? Det kan sq da ikke være skadeligt?! :?:

De har calciumchlorid i :roll: i store poser, og du har helt ret, det er ikke farligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvorfor ikke luft tørre dem gang i et par møller og imens de visser kulør, så kan man fjerne rødder, græsstrå og gud forbyde dem - enkelte farisæer.

Titel:
Medlem

Badblindboy skrev:
Hvorfor ikke luft tørre dem gang i et par møller og imens de visser kulør, så kan man fjerne rødder, græsstrå og gud forbyde dem - enkelte farisæer.

Huh? Forstår sq ikke lige hvad du skriver. Græsstrå?

Jeg lufttørrer dem skam også en 24-72 timer, men ville jo være optimalt at opbevare dem sammen med noget desiccant.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ah jeg tænker på sn du tænker nok på homegrown.
Når man plukker på marker især bår det er vådt, så kan det ikke undgåes at der kommer lidt græs strå med.

Går ud fra det er homegrown som regel er de temlig store, så du kan med fordel skære dem i tynde skiver og hænge dem på en tråd stik en lang nål igennem lille smule afstand mellem hver stykke og derefter gang i de små vindmøller. :wink:

farisæer er et ord vi bruger for svampe som ligner og kan snyde, men ikke er sn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]