Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!

Jeg vil gerne snart prøve at trippe lidt på svampe igen. Det bliver så min tredje gang. Min første gang var i Amsterdam for en måned siden, hvor jeg først tog 15gr friske og redoserede så efter lidt over en time med ca 25 gr flere friske. Det gav et nice trip, der slet ikke var ubehageligt.

Så ville jeg trippe i sidste uge, hvor jeg ville trippe med en ven. Jeg havde selv dyrket de svampe vi skulle indtage der. Vi startede ud med 20gr friske og ville så senere redosere med en 15-20gr mere afhængig af hvordan vi havde det.
Efter 45 minutter begynder vi at kunne mærke det stille og roligt. Som person er jeg lidt forsigtig anlagt. Har aldrig rørt stoffer eller lign så jeg begyndte at spekulere over om tænk hvis vi har vejet forkert, de er mere potente end dem i Amsterdam osv osv. Det gav mig mega paranoia på og den mest ubehagelige følelse jeg nogensinde har oplevet. Det kom ind over mig som et sus og var virkelig ubehageligt. Jeg gik så lidt rundt i rummet og min ven snakkede mig ned igen og havde det så fint igen. Det tog kun 2min så havde jeg det fint selvom jeg var lidt chokket. Havde lyst til at trippet bare skulle stoppe og ville absolut ikke redosere. Jeg fik det dog bedre og vi valgte senere at redosere men med for lidt, så endte med vi ikke rigtig kunne mærke noget. Kun de første 20gr der kunne mærkes godt dog uden visuals etc.

Nu vil jeg så gerne snart trippe igen og igen bliver det mine egne hjemmedyrket svampe. Denne gang har jeg bare tørret dem. Alle steder læser man at folk anbefaler 1,5-2,0gr. Det svarer jo til 15-20gr friske ca. Det var jo det jeg prøvede anden gang jeg trippede og det var ikke vildt overhovedet udover at jeg lige fik den paranoia følelse.. Det nice trip jeg havde i Amsterdam svarer jo til 4,0gr tørre men læser man alle steder, så sender 4,0gr dig ofte godt og grundig på månen, synes jeg de fleste har erfaret.

Mit problem er så at hvis jeg vil gå efter at tage 25gr fiske, som giver ca 2,5gr tørre og så senere redosere med måske 1,0gr efter halvanden time, så frygter jeg bare at når jeg har indtaget de 2,5gr at så sammenligner jeg den med andre hvor blæste de kan være på de antal gram og jeg så sikkert vil få den paranoia følelse igen at jeg har taget for meget etc. Har I nogen gode råd?

En sidste ting er at jeg nok kværner mine tørrede svampe til pulver, da det så skulle holde sig bedre. Men dermed bliver up-coming af trippet jo også meget voldsommere. Det er jeg måske lidt bange for eller hvordan skal man forholde sig til det?!

Håber I kan komme med lidt gode fif og tricks. Har læst en hel del herinde og på Shroomery.org og Erowid om både set og settings, doser m.m., men synes alligevel ikke helt jeg er afklaret med det.

På forhånd tak :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Insaniac skrev:
En sidste ting er at jeg nok kværner mine tørrede svampe til pulver, da det så skulle holde sig bedre.

Så vidt jeg ved er det lige omvendt. Altså at svampene ikke holder ligeså længe hvis man kværner dem.

Mht. friske vs. tørre er min erfaring med de friske fra amsterdam at de virker ret mildt, om det pga. friskheden eller potensen er jeg ikke sikker på men mener at der er noget med at en del af psilocinen?? der omdannes til psilocybin?? og dermed giver dig et kraftigere/anderledes trip.

Jeg er lidt skråsikker, nogen der kan bekræfte?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Cubensis skrev:
Insaniac skrev:
En sidste ting er at jeg nok kværner mine tørrede svampe til pulver, da det så skulle holde sig bedre.

Mht. friske vs. tørre er min erfaring med de friske fra amsterdam at de virker ret mildt, om det pga. friskheden eller potensen er jeg ikke sikker på men mener at der er noget med at en del af psilocinen?? der omdannes til psilocybin?? og dermed giver dig et kraftigere/anderledes trip.

Så vidt jeg ved er det psylocybin der omdannes til psilosin i kroppen, hvadenten de er tørret eller ej. Men kunne sagtens forestille mig at de svampe der bliver solgt i amsterdam er lidt vildere end de mex. cubensis man kan købe som growbox. Da der jo netop er et "seriøst" marked for svampe dernede (...lidt endnu :cry: )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Cubensis skrev:
Insaniac skrev:

Så vidt jeg ved er det lige omvendt. Altså at svampene ikke holder ligeså længe hvis man kværner dem.

Det er helt rigtig Cubensis, de holder bedst som hele. pulver har kæmpe overflade, der kan suge fugt og ilte psilocybinen.

Titel:
Medlem

Ja, det er jo meget logisk at overfladearealet maskimeres når man gør det til pulver og derved er mere udsat for oxidation og andre ting. Men hvad hvis man vakuumpakker det i vakuumposer?

Umiddelbart som jeg har forstået det, så spurgte jeg ham ekspedienten i smartshoppen om det growkit jeg købte af ham var det samme som de solgte i små pakker var det samme, og der viste han billeder af hans chef, der stod og dyrkede dem. Men lad os antage at dem i Amsterdam er stærkere, så burde de i alt 40gr friske jeg tog jo virkelig ha sendt mig på månenen. Det synes jeg dog ikke de som sådan gjorde. Vi havde det bare pisse sjovt, tiden var uendelig, lidt visuals etc.

Næste gang jeg tripper, hvad tror I så ville være en en fornuftig ængde uden at jeg skal begynde at frygte at jeg har taget for meget, selvom jeg godt ved jeg egentlig ikke har og at det ikke er skadeligt, men blot kan være en ubehagelig oplevelse.
Måske tage 1,5gr tørrede og så redosere med 1,5gr tørrede igen efter 1½ time?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Et godt råd, LD50 ligger så højt oppe for svampe, så hvis du dør af svampe, så er det fordi du bliver syg i roen og hopper ud fra altanen, eller at din mavesæk sprænger pga. den ekstreme mængde svampe ;)

Men ellers er der en ganske fantastisk svampe-guide (FAQ) på erowid. Har selv brugt sætningen "ingen er døde af at ligge på en sofa, ligemeget hvor meget LSD eller psylocybin de har taget" til at få mig lidt ned på jorden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Insaniac skrev:
Måske tage 1,5gr tørrede og så redosere med 1,5gr tørrede igen efter 1½ time?

Det lyder som en fornuftig dosering, man skal lige huske at hjemmedyrkede svampe kan svinge meget i potensen nemlig. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Cubensis skrev:
Det lyder som en fornuftig dosering, man skal lige huske at hjemmedyrkede svampe kan svinge meget i potensen nemlig. :wink:

Det gælder da vel for alle svampe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Insaniac skrev:
Mit problem er så at hvis jeg vil gå efter at tage 25gr fiske, som giver ca 2,5gr tørre og så senere redosere med måske 1,0gr efter halvanden time, så frygter jeg bare at når jeg har indtaget de 2,5gr at så sammenligner jeg den med andre hvor blæste de kan være på de antal gram og jeg så sikkert vil få den paranoia følelse igen at jeg har taget for meget etc. Har I nogen gode råd?

Du må jo ganske enkelt få overbevist dig selv om, at folk reagerer forskelligt på forskellige doser. Det må da også siges, at det er ganske paradoksalt, at du har oplevet et vellykket (relativt) højdosis trip, men alligevel sammenligner med andres oplevelser af lignende doser.

Jeg oplever ofte selv en frygt tidligt efter indtagelse, der handler om at "jeg har taget for meget, jeg bli'r fucked up, jeg skulle slet ikke ha' taget dem i dag oosv. osv.". Det er jeg overbevist om er helt normalt, jeg har før set folk beskrive det her på siden, og min egen bevidsthed om denne frygts tilbagevendende karakter her gjort mig godt i stand til at håndtere den.
Måske du før trippet skulle gøre dig klart, at denne frygt er en naturlig ting, der kan opstå, men på samme tid ubegrundet, da "jeg jo har vejet svampene grundigt af, da jeg før har taget en højere dosis, da jeg er mentalt oven på osv."

Jeg håber ikke det er for bøvlet formuleret - jeg har nær-dødelige tømmermænd... :cry:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]