Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
jeg bestilte og betalte for ca halvanden månede siden nogle friske svampe fra en hollandsk hjemmeside, som jeg endnu ikke har modtaget. Så vidt jeg ved er disse ikke ulovlige i Danmark, så længe de er friske, så kunne ikke forestille mig at de var blevet snuppet i tolden, som jeg heller intet har hørt fra. Det ser derfor ud som om, at jeg er blevet taget ved næsen for en del knaster. Jeg ville så lige høre, om der er nogen der har erfaring fra ligende situationer og om der er nogle muligheder for at kræve sin ret ved nogen klagemyndighed eller et eller andet eller om det eneste der er at gøre, er at affinde sig med røvturen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Hej du.

Har læst på en af de hollandsk hjemmesider, at de garantere levering.
Hvis du ikke har modtaget din pakke, skal du selvfølgelig kontakte dem.
De vil jo nok ikke have et dårligt rygte, som så mange andre butikker :wink:

Og så håber jeg iøvrigt ikke du modtager nogle svamp der er 1 1/2 mdr. gl. Det er en grum sag at pakke ud og uspiseligt.

Har dog set et indlæg, hvor der blev overvejet at fråde slammet :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

alle former for svampe er ulovligt, det med de friske gælder vist kun hvis du selv har plukket dem (de kan jo ikke forbyde noget der gror vildt i danmark), mange mennesker har SN i baghaven helt uden at vide det og de er jo ikke kriminelle.
Men tolden kan godt finde på at hapse pakker og åbne dem, ren stikprøvemæssigt, og hvis inholdet er ulovligt beholder de den, og hvis ikke, fortolder de indholdet og sender det videre... (hvilket sagtens kan tage et par måneder, hvis den nu bliver væk i en bunke)

Titel:
Junior medlem

hmm... okay, jeg har selvfølgelig skrevet til dem flere gange, men de er ret sløve til at svare, når jeg vil have nogle konkrete oplysninger ud af dem, om hvilken dato de er sendt osv. Det kan jo godt være at de er reelle nok og at min pakke er blevet snuppet, men får man så ikke en fin lille note fra den toldvæsnet?

Titel:
Medlem

Hvordan har du betalt? Har du betalt med dankort ville jeg køre sagen gennem banken.

Titel:
Medlem

Ja ring nu lige ned i banken og forhør dig om hvor langt pengene er nået. Da jeg bestilte min første growbox strandede mine penge i et par dage hos en tysk bank, inden den blev vidresendt til Holland.
Lad være med at bebrejde butikken før du er HELT sikker på at pengene er nået frem, og at du ikke har hørt fra dem.
Det lyder i hvert fald ikke som den butik jeg har brugt, da de var meget professionelle til at hjælpe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bs skrev:
alle former for svampe er ulovligt, det med de friske gælder vist kun hvis du selv har plukket dem (de kan jo ikke forbyde noget der gror vildt i danmark), mange mennesker har SN i baghaven helt uden at vide det og de er jo ikke kriminelle.

Den holder vidst ikke helt den der.
Tror ikke der er nogen der bliver busted over at de gror i baghaven men hvis du plukker dem i baghaven og derved er i besiddelse af psilocybin, vil der kunne falde straf.
Rent juridisk ville du også sagtens kunne få en bøde for at have psilocybinsvampe groende på din grund, rent juridisk ville du kunne få en bøde for at der groede opiumsvalmuer på din grund da de indeholder opium som er på Liste A, rent juridisk er vi alle i besiddelse af et ulovligt halucinogen, DMT.

Titel:
Junior medlem

Insaniac skrev:
Hvordan har du betalt? Har du betalt med dankort ville jeg køre sagen gennem banken.

Jeg overførte pengene til dem.

@Agrimush: Pengene er nået frem og det er jo ikke bare to dage, men næsten to måneder siden, jeg overførte dem...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
heY makker... surt at høre hvis de har snydt dig..

men der findes faktisk en hollandsk side som sender svampe til danmark per post opkrævning..

siden må du self selv finde..

jeg har nemlig heller aldrig rigtigt ville betale før jeg har varen så derfor bruger jeg kun sider hvor man kan betale når man modtager.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kratoumet skrev:
jeg bestilte og betalte for ca halvanden månede siden nogle friske svampe fra en hollandsk hjemmeside, som jeg endnu ikke har modtaget. Så vidt jeg ved er disse ikke ulovlige i Danmark, så længe de er friske, så kunne ikke forestille mig at de var blevet snuppet i tolden, som jeg heller intet har hørt fra. Det ser derfor ud som om, at jeg er blevet taget ved næsen for en del knaster. Jeg ville så lige høre, om der er nogen der har erfaring fra ligende situationer og om der er nogle muligheder for at kræve sin ret ved nogen klagemyndighed eller et eller andet eller om det eneste der er at gøre, er at affinde sig med røvturen?

Hvad siger firmaet bag hjemmesiden? Du har vel kontaktet dem?

Junior medlem

Hvad siger firmaet bag hjemmesiden? Du har vel kontaktet dem?[/quote]

Ja, det har jeg selvfølgelig gjort, flere gange. De kommer hver gang med korte upræcise udmeldeinger som:
"they are shipped and should be there very soon"
"these are shipped and did not come back to us so far."
"we are sorry to see there is a delay. Dont worry about the shrooms they stay well for 2 years since they are dry." (selvom det er frisk svamp, jeg har bestilt), hver gang jeg spørger hvor de bliver af...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]