Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 03:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey der ude! :)

Er ny i svampe verdenen, men ved at spids nøgenhat måske er et meget velkendt emne her inde = )

Mig og min kammerat, har i et stykke tid læst om spids nøgenhat og andre svampe.
Vi vidste de kom i sep okt & nov.

Da vi en aften her i september, sad og så nyhederne, kom beskeden at der i 10 år ikke har været så mange svampe i danmark, som i øjeblikket.
Vi tog stragt ud på den nærmeste kreatur mark og ledte. Uden held. :?

Vi var godt klar over at det selvfølgelig skulle kræve mere eftersøgning.

Igår var vi så ude og lede igen. Hestemark, ko-mark og fåre-marker, kiggede vi igennem i ca 2 timer.
Uden held.
Vi fadt en enkelt svamp, som mindede lidt om vores eftertragtede lille lib-cap.. Men den var nærmest død? og sort i spidsen (tegn på den smider spore, allerede?)

Vi smed den væk, da den hverken var nok til en dosis til en mand, og pga usikkerheden omrking svampen.

Kan oplyse at vi søger i sønderjylland. Og vi er ved at miste tolmådigheden hehe :!:

:arrow: Da vi ved et tilfælde så filmen 'Shrooms' kom vi lidt i tvivl om beliggenheden af svampen.
Filmen handler om en flok unge fra USA der tager til irland for at finde spidsnøgenhat.
De lede i SKOVEN? og finder stakkevis.

Er det blot for at skape en 'svampe stemning' i filmen, eller kan de findes i store flokke i skoven?
- Man kan selvfølgelig også sige at, man aldrig skal tro på det man ser i film.

Håber der nogen der ude der kender en løsning på vores forvirring;
:?: om vi leder det forkerte sted?

:?: om i har set filmen, og hvis ja, er der så en god grund til de finder lib-capen i skoven?

:?: og kan det passe at, vi i det år ud af 10år hvor der er flest svampe i dk, overhovedet ikke kan finde spidsnøgenhat i sønderjylland?

- Destructor

Junior medlem

Jeg er ikke den store svampe ekspert, men ud fra min viden har i ledt de helt rigtige steder - for ikke at sige de "perfekte steder".
Så nej, ikke i skoven. Jeg tror man skal være uhyre heldig hvis man skal finde de små sataner inde i skoven.

Og som du selv siger, tror jeg bare det er for at give filmen en mere dunkel/ mystiske svampe stemning.

Men har ikke fået set filmen endnu - Er den god?

Sorry :offtopic:

Junior medlem

yoyo skrev:
Jeg er ikke den store svampe ekspert, men ud fra min viden har i ledt de helt rigtige steder - for ikke at sige de "perfekte steder".
Så nej, ikke i skoven. Jeg tror man skal være uhyre heldig hvis man skal finde de små sataner inde i skoven.

Og som du selv siger, tror jeg bare det er for at give filmen en mere dunkel/ mystiske svampe stemning.

Men har ikke fået set filmen endnu - Er den god?

Sorry :offtopic:

den er meget fed. :rocking:
På den måde at man ser dem samle, og tale om spidsnøgenhat.

Og på den måde, at den vise hva man IKKE skal gøre før eller under et trip.
De unge mennesker har det dårligste setting. Hva man hverfald kan lære noget af :)
+ det en cool gyserfilm :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Normalt ikke i skoven selvom de godt kan findes der. Læs opslagene øverst...

Der er ikke bare spids nøgenhat over det hele, det tager mange år for myceliet at sprede sig rigtig meget. Området skal helst være gammelt og være fri for industrimaskiner der kaster rundt med jorden ;)

Gamle kreaturmarker, græsplæner ved gamle herregårde osv. er tit fine ligesom golfbaner der ikke er blevet jævnet med jorden kan give SN. Ud og led igen :)

Junior medlem

Stadig ingen held her :(

men smider en tråd når vi har held med os :) !

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
det er bare med at finnn kæmme det hele de skal nok dukke op :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]