Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Bare et kort spørgsmål...

Jeg ved at man normalt holder sig til 0,5 - 1,25g hawaii svampe da de er lidt stærkere end andre svampe.
Jeg har prøvet cubensis mexi mange gange, og synes ofte jeg fik en smule mindfuck af det (måske fordi man skal æde så mange gram?), men jeg fik aldrig nogen hallu'er... kun vilde tanker og gode grinern.
Da jeg prøvede hawaii var det en anden sag.. jeg prøvede dem første gang til roskilde, og jeg aner ikke hvor mange jeg åd, jeg tog det jeg troede ville være 0.5g som en god start da det var festival og jeg ikke havde trippet i næsten 6mdr..
Siden roskilde har jeg trippet 2 gange og skal trippe imorgen (hvilket nu er idag - fredag) og jeg overvejer lidt at tage en "smule" mere..
første gang = 0.5
Anden gang = 0.7
Trejde gang = 1.0
Fjerde gang = ??

Jeg synes ikke at 1g virkede som "for meget" og tror sagtens jeg kan æde mindst et halv g mere, men er kan svampe indtagelse sammenlignes med en eksponitiel vækst? Altså bliver styrken af trippet MEGET stærkere hvis man fx æder 1,5g hvis man nu synes at 1g var vildt og fedt, men at man ikke rigtigt trippede så hårdt? Vi får fine visuals, men jeg tænker bare lidt på, om 2g hawaii som regl bare ER formeget?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Svampes potens kan komme bag på en, men det ved du, så jeg vil ikke anbefale dig at gå højere end 1.5g Hawaii. Mit heftigste på Hawaii indtil videre var på 3.8g og det var godt nok voldsomt. Ikke på en dårlig måde, for jeg vidste hvad jeg havde gang i, men det er blandt de kraftigste trips jeg har oplevet.
Hellere øge dosen lidt efter lidt, end at springe på hovedet i det, for det kan nemt blive voldsommere end man lige havde forestillet sig.
Måske 1.7g?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen mange tak!

Indtil videre så synes jeg ikke rigtig jeg har noget "trip" i det, jeg har visuals i form af:

Træk efter arme og ben.
Hænder virker større end normalt.
Gulvet er 3D og spækket med edyliske mønstre.
Alting har meget kraftigere farver og virker også umådeligt smukt.
Finger/håndaftryk bevæger sig en smule.
Væg og gulv ånder lidt.
Min ven jeg tripper med kommer til at se fed ud :lol: hehe

Men jeg har ikke så meget filosofisk trippen som jeg har haft tidligere, det er mere tilslut i trippet hvor jeg runder af..
jeg får heller ikke store sug i maven som jeg fik ofte på cubensis...
Men tror du så det vil stige i visualitet hvis jeg gør dosen større eller kan jeg begynde at få de nedern sus i maven igen? (ved ikke om du kender til fornemelsen?)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg får også hvad der kan beskrives som et 'sug' i maven i perioder, men med en forhøjet dose skulle du gerne mærke mere til den bevidsthedsudvidende del af trippet, fremfor kun visuals.
Det lyder nu ikke umiddelbart som om det er de allermest potente Hawaii du har fået fat i desværre, eller også har vi bare forskellige opfattelser af trippet :)
Nu ved jeg ikke hvordan du plejer at indtage dem, men hvis du ikke allerede gør det, så tyg på em i et godt stykke tid, inden du sluger dem. Det plejer at virke for mig.
Ellers har jeg også haft god succes med at findele de tørrede svampe fuldstændig og putte pulveret i kapsler.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Well, mht hawaiianske, så er det bedre at tage det med ro - fordi de kan tage røven grusomt på dig!.

Det startede en lørdag aften, hvor mig og min ven lige havde fået 2 x 25 gram hawaiianske hjem. Vi starter med at spise en 10-stykker hver.. Jeg går derefter i bad (svampene begynder at virke i badet).. Da jeg kommer ned igen, spiser vi 12 mere (klokken er nu ca. 21)... Da vi klokken 23 bliver enige om at tage om til min ven, tager jeg en ordentlig håndfuld (1g) og spiser dem - brækker dem så om 10 min senere, fordi jeg får styg kvalme.

Han smutter hjem, og jeg ligger mig i sengen, og falder tilfældigvis over en phil collins live koncert - den bedste koncert jeg NOGENSINDE har hørt :). Mens jeg ser phil collins indtager jeg hvad der ca. svarer til 2½ g (i løbet af 1 time).. og da de begynder at virke, går det en smule skævt.. får lette muskelsmerter, og da jeg skal på toilet mister jeg totalt kontrollen (sidder på toilettet i 30 min), og derefter ligger jeg mig ind i sengen..
Fik hvad der svarer til 3½ g hawaiianske (på tom mave) + at jeg brækker ca. 1 g op..

alt i alt var det ikke en dårlig oplevelse, da jeg lærte en masse af det.

God vind mester - men træd lidt varsomt =)

EDIT: Så først bagefter at det var i aftes du trippede :p

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har trippet.. vi åd kun 1.2... kunne ikke overkomme at æde mere af det væmmelige stads... hehe det smager bare ikke godt!
Helt vildt trip... ikke så meget virkningen, men mere at der skete så pisse meget i mit hus HELE tiden, har aldrig været så stresset.. og shit hvor var det sjov :D haha

Titel:
Junior medlem

Jeg burde måske oprette en ny tråd, men det her passer så godt til emnet så jeg lar vær...

Jeg ku godt tænke mig at vide hvordan "intensiteten som funktion af doseringen" er på hawaiianske. Altså bliver trip-intensiteten fordoblet, hvis man intager dobbelt så mange? eller mere? eller mindre?
Har prøvet 1g et par gange, og også 1.2 en enkelt gang. Hvis nu jeg spiser 2g, bliver det så helt vanvittigt i forhold til 1.2? eller bare en smule vildere?
Har aldrig følt at jeg har været ved at miste kontrollen bare en lille smule når set og setting har været i orden før.
Kort sagt ... er det en dum ide hvis jeg spiser 2g?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ayahuasg-E skrev:
Jeg ku godt tænke mig at vide hvordan "intensiteten som funktion af doseringen" er på hawaiianske. Altså bliver trip-intensiteten fordoblet, hvis man intager dobbelt så mange? eller mere? eller mindre?
Har prøvet 1g et par gange, og også 1.2 en enkelt gang. Hvis nu jeg spiser 2g, bliver det så helt vanvittigt i forhold til 1.2? eller bare en smule vildere?
Har aldrig følt at jeg har været ved at miste kontrollen bare en lille smule når set og setting har været i orden før.
Kort sagt ... er det en dum ide hvis jeg spiser 2g?

Hvad med at finde en mellemvej, f.eks. 1,6, og så på den måde arbejde dig op? Det tror jeg absolut vil være det "sikreste".
Jeg har ikke selv erfaring med hawaiianske svampe, men der er i hvert fald kæmpe forskel for mig mellem 1,5 og 2,5 gram mexikanske.

Titel:
Junior medlem

Citat:
Hvad med at finde en mellemvej, f.eks. 1,6, og så på den måde arbejde dig op? Det tror jeg absolut vil være det "sikreste".
Jeg har ikke selv erfaring med hawaiianske svampe, men der er i hvert fald kæmpe forskel for mig mellem 1,5 og 2,5 gram mexikanske.

Tak for svaret... Det råd havde nok været en god ide at følge.
Da det var de sidste svampe vi havde, tænkte vi at nu skulle der trippes igennem. Derfor åd vi ca. 2,2g hver.
Det gik da også fint indtil vi, ude midt på en mark, så en kæmpestor ting oppe i himlen, der præcist lignede sådan nogle camouflerede rumskibe m.m, som man ser i film. Vi var 5 og vi kunne allesammen se den (alle havde spist svampe, dog kun to af os der havde spist så meget).
Derefter blev trippet meget nederen, hvilket dog ændrede sig i løbet af en times tid.

Konklusion: 2,2g er MEGET stærkere end 1,2, og kan absolut ikke anbefales, medmindre man virkeligt har styr på hvad man laver (det ku vi nok ha sagt os selv). [/quote]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men du er blevet en værdifuld erfaring rigere ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]