Tak for dine mange brugbare besvarelser.
Bergthora skrev:
Setting: Jeg vil anbefale dig at gøre det et sted, hvor du føler dig tryg og sikker. Hjemme hos dig selv ville være en rigtig god ide
- Jeg føler mig mere tryg i skoven end derhjemme, tror jeg. Skoven er upårvirket og med en masse naturlige energier, dét gør mig tryg. Men jeg spekulerede mere om, hvorvidt det er problematisk hvad angår "mulige badtrips"? - der er jo langt til et glas vand og en blød seng. Uanset hvad, så skal omgivelserne være naturlige og spirituelt fremmende.
I øvrigt, så behøver du ikke linke informationer, ellers tak. Jeg har fået en masse rådgivning af en af mine gode venner, og informativtmæssigt føler jeg mig 100 procent klar. Jeg har bare manglet den rigtige følelse i kroppen.
shinsou skrev:
Mht. at ryge tjald, så vent ihvertfald til i er kommet nogenlunde ned på jorden igen. Jeg synes altid, at det er dejligt at ryge på come down, for det sammentømrer ligesom oplevelsen.
- Det kan jeg helt klart godt forestille mig. Det lyder som en god idé, og måske, hvem ved, så har vi slet ikke brug for røg efter sådan en oplevelse
Angående dine instruktioner omkring dosering, så lyder det meget logisk og fornuftigt. Det vil jeg helt klart kunne bruge.
Homo Superior skrev:
De flest vil sansynligvis være enige med mig i, at det nok vil være det bedste at tage et par hygge ture på svampe, før I kaster jer ud i noget, der "virkelig kan åbne erkendelsens døre".
Tager i en høj dosis første gang, vil I risikere at havne i en situation I slet ikke kan overskue. I vil blive præsenteret for nogle tilstande, som I har alt for lidt erfaring med, og som sådan vil I risikere at oplevelsen kan blive ubehagelig.
Tak for besvarelsen.
- Jeg forstår dit udsagn, men jeg henviser mere til, hvilke svampe, der kan frembringe sådanne kraftfulde bevidsthedstilstande, og ikke doseringen. Hvis jeg har forstået dig ret?
Og i øvrigt, så er det vel heller ikke altafgørende, hvilken dosis du indtager, men også mere helhedsoplevelsen. Såsom omgivelser, situationsfornemmelsen, dine filosofiske tanker og dit sinds tilstand?
Jeg kom lige i tanke om et andet spørgsmål: Hvilken måde vil I anbefale vi indtager svampene på? Jeg er selv rimelig hooked på te, men hvad har I af erfaringer?