Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hello.

Jeg købte nogle friske mexikanske svampe for 2 uger siden, og de har siden da skiftet farve nogle steder. Er det alm. at friske svampe bliver grønlige med noget hvidt på ? Farven minder meget om en fugleklat. Kan det være mug ? Eller er det ok ? :roll:
(uploader et billede så snart jeg får mulighed for det)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er ret normalt, at psilocybin-svampe får grøn/blå plamager på stokken, når de f.eks. bliver trykket, så der burde ikke være noget galt, så længe svampene er 100% tørre

Titel:
Medlem

Ok. Tak! Men hvad med det hvide? Er det også iorden det er der, eller kan det være tegn på mug?

Der er faktisk lidt væske i posen, men jeg tror det har noget at gøre med at jeg skar det nedderste af stokken af på en af dem, for at se om de var friske eller tørrede.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder umiddelbart lidt klamt.. Jeg kan ikke nikke genkendende til hvidt snask, og at der er væske i posen er også ret suspekt. Hvor tørre er svampene? Altså er de meget fleksible, eller kan de nærmest knækkes over?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aiw skrev:
Ok. Tak! Men hvad med det hvide? Er det også iorden det er der, eller kan det være tegn på mug?

Uden billede er det jo næsten umuligt at sige, hvad "det hvide" er for noget, men et gæt kunne være noget mycelie. Det har jeg i hvert fald set vokset lidt op af stokken på cubensis.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er i hvert fald ret normalt, at der vokser lidt mycelie på spisesvampe. Og hvis det er tilfældet her, er der intet at være nervøs for.

Titel:
Medlem

Svampene er meget fleksible. Jeg må tage et billede af dem, så snart jeg får hentet mit kamera her imorgen eller overmorgen senest! Hvis det viser sig det 'hvide' er mycelie, kan jeg så stadig bruge svampene eller er de kaput?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Myceliet er en del af selv svampen - nærmest det fundament, som svampen vokser ud fra. Så hvis det hvide er mycelie, er alt i den skønneste orden. Lyder nu stadig klamt med det væske-halløj :?

Titel:
Medlem

Efter at have taget endnu et kig i posen, må jeg sige at de ikk ser ud til at ha fået det bedre :(
De er komplet sovset til af en slags væske, som jeg tror er fra den ene svamp da jeg skar noget af stokken af den...
Derudover har de en meget skarp lugt. Desværre har jeg ikk haft svampe før nu, så har intet at sammenligne med..
Men her er nogle billeder af dem, så i kan bedømme

Billede

Billede

Billede

Titel:
Medlem

Selvom de skulle vise sig de var ok, hvilket jeg tvivler meget på, er jeg ikk sikker på hvor meget lyst jeg har til at spise dem mere :? Hvad kan der ha gået galt? Da jeg fik dem var posen hel tør, de havde en lettere grønlig farve. Jeg har opbevaret dem i min skoletaske, så der ikk fik lys. Og nu ligner det de er ved at 'decompose'...Forstår det ikke. Kan væsken som kom ud af den ene svamp da jeg skar noget af stokken af den, have blødgjort de andre i posenpå en måde, så de nu er ved at rådne op eller andet i den stil?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kan ikke sige hvad der er sket med dem, men ud fra udseendet vil jeg stærkt fraråde dig at spise dem.
De ser sgu giftige ud :(
Skoletasken er heller ikke det bedste sted at opbevare dem, de skulle have været på køl eller tørrede med det samme, men det ved du så til en anden gang.
En trist måde at lære det på, dog...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan har du lagt dem til tørre? Kan pakken evt. have været langtid undervejs?

De ser virkelig gusten ud må jeg sige!

Titel:
Medlem

Jeg har ikke lagt dem til tøre. Det var meningen jeg ville opbevare dem friske i den luftttætte pose jeg fik dem i, indtil roskilde festival...
Det kan godt være pakken har været lang tid undervejs, men da jeg fik dem så de fine ud, og lignede dem på de billeder af cubensis jeg har fundet på nettet. Sådan så de faktisk ud i lidt over en uges tid, men ændrede sig dag for dag, da jeg skar i en af stokkene, så det væske kom ud..
Det gør jeg ikk næste gang :?

Titel:
Medlem

De svampe dér har da bare prøvet at tørre i en plastikpose, og det har ikke kunnet lade sig gøre, derfor er de rådnet.
Mere tror jeg desværre ikke du skal lægge i det.
De lugter rigtig surt ik´ ?:cry:

Du må på den igen..

Titel:
Medlem

Dehades skrev:
Citat:
Skoletasken er heller ikke det bedste sted at opbevare dem, de skulle have været på køl eller tørrede med det samme, men det ved du så til en anden gang.

hmm... Det er bare at jeg stadig bor ved mine forældre, som ville sende mig på sindsygeanstalt hvis de fandt ud af at jeg ville tage sådan noget. Ved du om det er muligt at opbevare dem friske uden de er på køl? Er der andre måder?
Ville heller ikk kunne tørre dem herhjemme. Går ud fra det skal foregå ved at de ligger i vindueskarmen eller lign. og suge varme og lys dagen lang?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg kan godt forstå, folk ikke er så glade for at spise deres svampe.

Jeg tenkte lidt på. hvis du har en computer med et godt airflow, kunne dine svampe jo tenknisk det ligge i bunden af kabinet :lol:

Det kan godt være det måske ikke er så smart at slukke computeren mens de er der inde, men det burde næsten virke. Det ville nok osse være at fortrække at støvsuge pcen først.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fy for fanden, mand :) Dem skal du ihvertfald ikke spise! Der er vel ikke andet at gøre, end at se om du kan få nogle nye svampe hjem fra Holland eller hvor du nu har købt dem. Mht. tørring, så er det nok bare at lægge svampene enkeltvis på et stykke pap(skotøjsæske, pizza-æske etc.) og stille dem under din seng eller lign, dog skal de have tilført lidt frisk luft, så sæt evt en lille blæser til at udskifte luften omkring æsken. De tørrer på 3-4 dage. Desuden vil det nok også være en god idé at åbne dit vindue, for svampe der tørrer lugter en smule af.. jaeh svamp.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Eventuelt hvis du har et højt skab, hvor man ikke kan se hvad der ligger ovenpå, så lig svampene ud på en avis der.

Titel:
Medlem

tak for alle svarene.
Den med at ligge svampene til tørre i bunden af computerkabinettet må jeg prøve næste gang! Det med skabet og under sengen er lidt for risikabel, når man har både hund og forældre til at gå og snuse rundt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@aiw:
Nu er det ikke for at være en gammel stodder, men hvis dine forældre er så stort et problem kan du ikke være særligt gammel, og så vil jeg egentlig mest råde dig til at holde dig helt fra svampene(og andre stoffer) indtil videre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]