Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Spekulere på hvordan virkningen er hvis man æder en ekstrem lav dosis P.cubensis. Her taler vi under 1g.
Ville det være okay at sidde med alene ?
Dem af jer der tripper svampe alene... hvad får I tiden til at gå med ?
Tips søges :wink:

Har trippet svampe mange gange, så er bekendt med dem men aldrig alene og aldrig under 2½g dosis. Spekulerede bare på hvordan det mon ville være at trippe alene. :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg aldrig snuppet et helt trip alene med svampe, da jeg somregel altid har haft en god ven i baghånden, som jeg enten har opsøgt fra starten af og lidt ind i trippet eller hen mod slutningen.

Men derimod har jeg trippet på andre stoffer alene, hele trippet igennem. Så det er udfra disse erfaringer, at jeg giver dig mine råd.

Det vigtigste er selvfølgelig, at du skaber den perfekte set og setting. Udover det har jeg selv erfaret, at det er godt at smide en masse puder og dyner ud på gulvet, lave en skide god, LANG playlist og så ellers sørge for at have købt ind. Herudover kan det være en god idé at have en trip-killer liggende (eks. benzodiazepiner), hvis der skulle gå noget galt. Det gør der nok ikke, men som man siger: better safe than sorry.

Når man tripper alene, har man, udfra mine erfaringer, nemmere ved at være introspektiv, og man kan derfor få utrolig meget ud af at trippe alene, hvilket er, hvad jeg har oplevet.

Så alt i alt handler det meste om at gøre dig selv klar på at trippe alene. For dyb introspektivitet kan jo også resultere i, at du ser noget ved dig selv, som du ikke er interesseret i at se.

Jeg bruger selv psykedelika netop for at se disse sider af mig selv, og så bearbejde dem under trippet. Men man skal være helt klar på at modtage alt dette, før man beslutter sig for at trippe - især hvis man vil trippe alene!

Når alt det så er sagt, så vil jeg mene, du bør forsøge dig frem med 1g Psilocybe cubensis i første omgang. Herudover skal du ønskes et godt trip, og under trippet skal du bare nyde det og lytte til god musik. Mere behøver man ikke, når man tripper alene, efter mine erfaringer. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg deler opfattelse med kjær omkring det meste af hvad han har skrevet. Jeg prøver lige at forklare det med mine egne ord:

Jeg hører faktisk meget sjældent musik eller sætter mig for noget når jeg er alene på svampe. Jeg koncentrer mig mest om selve trippet, går lidt rundt i hytten og falder til rette i en krog jeg kan lide. Så kommer tankerne, ideerne til mig. fx at tegne. Det er oftest ret svært at tage den opgave man havde udset sig på forhånd under trippet. Jeg selv handler i hvert fald langt mere impulsivt end normalt, hvilket vel også er en del af det at trippe - at lade sig rive med af omgivelserne og give dem plads i sit hoved. Små trips er en slags energi-opladning (husk nu set/settings! ) for mig, uden specielt meget dybde i forhold til højere doser. Du reflekterer godtnok. Dog over de lidt mindre problemer mest. Det er for mig god hygge, kropslig stimulering/velbehag og perspektivering af hverdagen. (jeg anbefaler ikke at trippe hver dag, fordi jeg siger perspektivering af hverdagen). Det er ikke en fest med sig selv. Det er psykedelika.

Ved høje doser alene (hvilket man ikke skal gøre før man er fortrolig med dosen man har bygget sig vej op til) har jeg haft held med at tilbringe tid i badekarret, godt foret med håndklæder, og så ellers slukket lys på badeværelset. Fik ideen fra Infected Cope her inde. Det er noget jeg først overvejer om jeg har tid, rådighed (psykisk) og selvf. direkte lyst til inden jeg går i gang med at indtage dosen. Og så overvejer jeg det også når trippet er ved at gå i gang. Dvs. jeg faktisk forer badekarret på svampe, mens mange andre ting selv skal gøres inden. Det kan blive meget indsigtsrigt, utroligt behageligt, utroligt dystert.. - ALTSÅ noget man i særdeleshed skal overveje. Cope sagde desuden: sluk telefonen inden. God idé :wink:
Men nu var det jo ikke det du spurgte om :)

Titel:
Medlem

Tusind tak for de gode svar begge to. :wink:
Jeg har nu ikke planer om at trippe alene. Jeg er ikke klar til det. Slet ikke endda, men jeg var bare rigtig interesseret i at vide lidt om hvordan det er. Ved I om der er nogen der har skrevet triprapporter om det ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Agrimush skrev:
Spekulere på hvordan virkningen er hvis man æder en ekstrem lav dosis P.cubensis. Her taler vi under 1g.
Ville det være okay at sidde med alene ?
Dem af jer der tripper svampe alene... hvad får I tiden til at gå med ?
Tips søges :wink:

Har trippet svampe mange gange, så er bekendt med dem men aldrig alene og aldrig under 2½g dosis. Spekulerede bare på hvordan det mon ville være at trippe alene. :?:

Du burde sagtens kunne trippe svampe alene med en så lav dosis. Jeg har selv trippet to gange på 2,5 gram uden at jeg følte, at jeg mistede kontrol. Du er givetvis fysisk mindre end mig (kvinde, ikke sandt?), så 2,5 gram er måske i overkanten for dig. Jeg havde virkelig god succes med en to-trins raket sidste gang jeg prøvede svampe: først 1,5 gram og så en time senere endnu 1 gram. Synes det gjorde turen en tand roligere og det gav en del mindre kvalme end første gang da jeg to 2,5 gram i én dosis.

Begge mine triprapporter er fra solo-trip.

Jeg har prøvet at se TV under et trip, men det begynder næsten altid at irritere mig eller virke for mærkeligt/voldsomt. Jeg har også prøvet rytmisk musik som R.E.M. og Katie Melua, begge uden success.

Til gengæld har jeg haft relativt meget succes med at høre Trentemøller/elektronika. I en anden tråd anbefalede en gut at man valgte noget med rigtig mange lag i musikken, og det må jeg sige var et godt råd.

Ellers synes jeg det hjælper at dæmpe lyset og trække gardinerne for. Gardiner ånder så sjovt på svampe.

Jeg mangler stadig mere erfaring med at holde mig aktiv, gå ture eller danse på svampe. Men jeg kunne godt forestille mig, at det var ganske OK at gøre. Min fornemmelse er at det sommetider trænger rusen lidt i baggrunden, når man bruger kroppen og retter fokus på omgivelserne.

Medlem

Malkavian skrev:
Jeg mangler stadig mere erfaring med at holde mig aktiv, gå ture eller danse på svampe. Men jeg kunne godt forestille mig, at det var ganske OK at gøre. Min fornemmelse er at det sommetider trænger rusen lidt i baggrunden, når man bruger kroppen og retter fokus på omgivelserne.

Det er præcis som jeg selv kunne have skrevet det. Mangler også gåture og andet aktivitet så før jeg har fundet ud af hvordan det er at gå tur på svampe, skal jeg ikke trippe alene. Altså jeg har oplevet at vade rundt i lejligheden og være overramt og se alle mulige ting, og der var det som om der kom noget virkelighed igennem som var lidt skummelt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har kørt solo på svampe en fire-fem gange, og jeg kan sige, at der er en enorm gevinst ved at kunne hellige al sin tid til selve trippet. Jeg har tendens til at "glemme" at man tripper, fordi man fx snakker med en ven, og får ustyrlig latter.

En ting du skal være klar over ved dette er, at man jo nemt bliver helt opslugt at trippet, og ting som tanke-loop kan opstå. For at dræbe et evt. tanke-loop er det godt, som de andre også siger, med god musik, tegneark eller en form for sjovt at gumle på eller lign.

Den med at dække gulvet til med dyner og puder lyder rigtig god, fordi de gange jeg har trippet alene har jeg haft problemer med at finde mig til rette i min seng, og har derfor til tider stået op, hvilket jo er idiotisk, men på det givne tidspunkt var der, i mit hoved, ingen alternativer.

Prøv at have noget liggende inde for rækkevide, som med sikkerhed kan få dig til at grine. Da alt var ved at blive sort for mig, fik Jackie Chan mig reddet. Efter 10 min med Jackie Chan kunne jeg slukke TV'et og koncentrere mig om trippet igen.

Lykke til.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg vil også mene man har brug for noget Trip-killer medicin. Nu har jeg kun trippet svampe et par gange alene, det er som regel ekstremt mystisk for mig. Jeg elsker at gå ture i byen, altså om natten, for at se på den, mærke den og møde "personer" der ikke findes.

Jeg har også trippet LSD alene, det er noget lidt andet. Ekstremt behageligt, desværre ikke med den bedste setting. Dog hyggede jeg mig enormt, god musik, min bløde seng, pinde og god LSD. Hang ud af et vindue fra første, for at se om vejen var kommet tættere på, stadigvæk havde jeg i baghovedet at hvis jeg skvattede ud af vinduet, ville jeg sikkert dø, så jeg var meget forsigtig.

Jeg har også trippet MDMA i form af E, alene, det vil jeg ikke tilråde, det holder ikke og man bliver så rastløs og føler sig max alene.

Min pointe er:

Man skal have godt styr på sig selv og på det stof, man tripper alene på, før man gør det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvis du ønsker at gå en tur, så kan det stærkt anbefales. Frisk luft og andre settings kan være som at træde ud i et "nyt trip." Netop derfor skal du også lige tænke dig om, før du bevæger dig udenfor. Jeg mindes at du bor på landet, eller i hvert fald arbejder på landet. Hvis du bor ude på landet, så kunne jeg godt forestille mig, at det ville være langt mindre uhyggeligt at blive indendøre ;)

Men alt det her afhænger af, hvor stor en dosis du vil tage. To-trins raketten som Malkovian omtaler kunne være et rigtig godt valg, for så kan det ikke gå helt galt, og du får mulighed for at mærke efter, om du egentlig har lyst til at det skal blive vildere.

Første gang jeg prøvede svampe var alene, og det fungerede fint. Det var ikke specielt stor dosis, dog med visuals og grineflip. Hele trippet kørte glidende, og det var rigtig hyggeligt. Jeg havde god musik og en film jeg lagde ud med. Senere hen blev det meste kedeligt, og jeg sad i mine tanker, hvilket gav mulighed for en masse dybe og indsigtsfulde tanker.

Jeg vil dog ikke anbefale folk at gøre det alene før man er fortrolig med dets virkning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg bor også på landet og vil godt lige sige noget, til den der med det uhyggelige.

Jeg elsker at gå ude om natten, de få gange jeg har trippet alene, ved ikke om jeg skal igen, men måske.

Grunden til jeg elsker det med natten er:

Stjernerne er fantastiske.
Den mindste forandring i lys, giver fede visuals.
Temperaturen er perfekt, elsker den kølige nattebrise.
Stilheden er enorm og er så godt et boost til trippet.

Jeg har derimod problemer med at trippe hvor der er mange mennesker, meget lys og larm. Især larm kan smadre mit trip, jeg kan blive så bange og utryg at alt min energi bliver brugt på at rumme de to følelser.
Til sidst vil jeg tilføje at vi alle er forskellige og en god setting for en, kan være den forkerte for en anden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
schizo skrev:

præcis! - lyset og luften. Det er ubeskriveligt - Alt omkring en bliver helt klart. Man kan se bladenes mønstre. Stjernerne og månen. Man kan knapt nok indhalere den klare luft dybt nok. Det er bare så sindssygt dejligt :D

Jeg har dog alle de gange jeg har været ude i den sovende by, været sammen med en nær ven. Vi har hygget os helt vildt. Vi bliver ret så infantile og facinerede. Vi har (kan anbefales!) lagt os på maven på asfalten, hagen på asfalten så man kigger frem for sig og hænderne fladt på asfalten, ved siden af hovedet, med spredte fingre (som en tudse/salemander). Så ligger man sådan overfor hinanden. Man kan gå i et med asfalten - hagen åbner sig. Det er lidt strange..
Smukke piger bliver godt nok også helt vildt facinerende i den klare nattebrise :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
MaroK skrev:
schizo skrev:

præcis! - lyset og luften. Det er ubeskriveligt - Alt omkring en bliver helt klart. Man kan se bladenes mønstre. Stjernerne og månen. Man kan knapt nok indhalere den klare luft dybt nok. Det er bare så sindssygt dejligt :D

Jeg har dog alle de gange jeg har været ude i den sovende by, været sammen med en nær ven. Vi har hygget os helt vildt. Vi bliver ret så infantile og facinerede. Vi har (kan anbefales!) lagt os på maven på asfalten, hagen på asfalten så man kigger frem for sig og hænderne fladt på asfalten, ved siden af hovedet, med spredte fingre (som en tudse/salemander). Så ligger man sådan overfor hinanden. Man kan gå i et med asfalten - hagen åbner sig. Det er lidt strange..
Smukke piger bliver godt nok også helt vildt facinerende i den klare nattebrise :)

skal helt klart prøves på lørdag... altså det hele mere eller mindre...

schizo skrev også

Citat:
Jeg har også trippet MDMA i form af E, alene, det vil jeg ikke tilråde, det holder ikke og man bliver så rastløs og føler sig max alene.

akkurat samme mening... den eneste gang jeg har haft et ubehageligt trip på mdma var sådan.. heldigvis kunne jeg ringe til nogle venner.. hjalp faktisk..

og min sidste kommentar... schizo for helved vi er trip-sjæle frænder... :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:

Med MDMA har jeg haft en helt anden oplevelse, mens jeg har trippet alene!

Jeg tog et MDMA-trip alene for ikke mindre end en måned siden, og det er helt klar mit bedste trip til dato.

Det var et dybt, introspektivt trip med lækre OEVs. Efter trippet har jeg haft mange tanker igang om alt mellem liv og død, og jeg bearbejder stadig den dag i dag de inputs, jeg fik under trippet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Kjær skrev:
Schizophreniak skrev:

Med MDMA har jeg haft en helt anden oplevelse, mens jeg har trippet alene!

Jeg tog et MDMA-trip alene for ikke mindre end en måned siden, og det er helt klar mit bedste trip til dato.

Det var et dybt, introspektivt trip med lækre OEVs. Efter trippet har jeg haft mange tanker igang om alt mellem liv og død, og jeg bearbejder stadig den dag i dag de inputs, jeg fik under trippet.

Har nu også haft en hyggelig aften der hjemme alene på mdma, sad og snakkede lidt på irc efter de første 130mg var ædt, da jeg så en time senere åd 70mg, blev det til en tur over i sengen og bare ligge og tænke og se ansigter flyve rundt i lokalet, rigtig dejligt :)

Titel:
Medlem

Jamen det lyder da til I har haft nogle spændende oplevelser. Jeg er dog ikke sikker på at jeg er klar til at trippe alene, og slet ikke udenfor når jeg ikke har været derude sammen med nogen i et trip før..

M.h.t at jeg bor på landet, så vil jeg som Schizo sige at jeg sagtens kunne se det smukke i det han nævner. Jeg ville nok bedre kunne lide freden på landet om natten end jeg ville bryde mig om en by hvor muligheden for mange mennesker også foreligger.
Jeg har i forvejen aldrig brudt mig om byer og larm, og mange mennesker, så tror helt klar landet og roen ville være stedet for mig. Specielt hvis man nu rendte ind i en mark med lidt køer.. det kunne være intet mindre en hamrende sjovt. Men ellers en skov kunne jeg også se det smukke i.

Hvis jeg skulle være i en by ville jeg nok komme for meget til at tænke på betonblokke, dårlige levevilkår, forurening (ja okay faktisk er en ko det mest forurenende på jorden) i form af skorstene. Tror jeg er for meget natur menneske til at ville kunne klare mine tanker i et trip i en by. Men jeg ved det jo ikke... :wink:

I hvert fald syntes jeg det har været nogle fede idéer I allesammen har smidt her og det er bare super.

EDIT: Jeg er nok også mere typen til de smukke ting der er er så fantastiske at de er uforklarlige end jeg er til de fucking insane ting der er så latterlige at det ikke er til at forstå. Håber I fik fat i den.. Kan faktisk forklares ligesom at jeg hellere ser smukke mønstre i alle mulige farver end jeg ser en mand med et hovede som en gorilla.. Har det bedre psykisk med de smukke ting end de insane ting. Lyder nok underligt.. måske sku den have været under Psykedelisk Filosofi. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]