Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej, jeg ville bare høre jeres mening om at bruge eks. cannabis eller svampe kreativt. Dvs. mange mennesker har den holdning om folk der tager stoffer, at de har brændt hjernen af og ingenting fatter.
MIN holdning er at vi har opdaget en nu verden, og det er den bedste måde hvorpå at fremtvinge underbevidstheden.
Mit spørgsmål er så, er der nogle der har brugt svampe/hash som en vejleder, og søgt livets spørsmål igennem den vej? man burde gøre sig selv den tjeneste ikke at bruge det for at slå tiden ihjel, men for at lære sig selv og andre mennesker bedre at kende...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har i forbindelse med noget selvterapi (OCD og anden angst) brugt psilocybinholdige svampe og MDMA med stor succes.

I dag er jeg utrolig glad for at have set disse stoffers potentiale som terapeutisk værktøj, og jeg er selv begyndt kun at benytte psilocybinholdige svampe som et værktøj til at bearbejde min egen psyke, hvor jeg tidligere så det som et introspektivt legetøj.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg vil ikke betegne svampe som stoffer, ihvertfald ikke i den forstand, som de fleste kender stoffer som. Når du siger stoffer, så tænker de fleste på en afbrændt Brian med rød kasket og hættetrøje. Udover det, så forbinder jeg ikke stoffer med noget godt, men derimod "værktøjer til selvrenselse og en yderligere indsigt i livets gåder", that I dig! Jeg ved det er åndssvagt, men sådan har jeg det.

Bruger man svampe for at blive blæst, så tror jeg man vil blive overrasket over dens virkning og den indsigt den kan give. Jeg har selv prøvet at fået visuals i form af billeder af mig selv i en given situation, hvor jeg så ud fra det, kunne sidde og analysere min personlighed, min væremåde osv.

Jeg sad i en stol i en halv time, hvor jeg sad og så nogle af de dårlige sider ved mig selv, nogle af de sider som jeg egentlig ikke vidste var til. Efter det trip har jeg fået lagt min væremåde en smule om - om til det bedre.

Man kan vel sige, at man med svampenes hjælp kan hæve sig over sit samfunds normer og fx den rolle, som man har i ens hverdag (og de forskellige arenaer), og derefter se ind til kernen af Jeg'et.

Så ja, jeg bruger svampe til et konstruktivt formål. Jeg kan selvfølgelig godt bruge det til fis og løjer, men som regel, lige meget hvor meget sjov og ballade det er sammen med vennerne, kommer der altid en lille "læresætning" med.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Har tit brugt hash mens jeg har skrevet musik.
Også svampe mens jeg har malet billeder. Billederne blev ikke engang gode, men det var utroligt underholdende at male på et trip.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Personligt mener jeg at de fleste stoffer, kan være nyttige hvis de bliver brugt med de rigtige intentioner. Jeg mener ikke nødvendigvis at intentionerne skal være noget kreativt eller spirituelt.

F.eks. har jeg intet imod kiks. Så længe man tager det for at have det sjovt, og ikke for at slippe ud af sin kedelige hverdag eller sit triste liv. Og naturligvis med måde.

Men specielt svampe tror jeg kan være "sundt" at tage, såfremt man ved hvad man gør. Det er jo ingen hemmelighed at de fleste stoffer ikke ligefrem øger ens paratviden, men der er jo andre slags intelligenser :)
Personligt har jeg fået rigtig meget ud af svampe synes jeg...
Det åbner en masse nye døre og tvinger en til at tænke "outside the box" og i helt andre baner.

Men igen kommer det jo selvfølgelig også an på hvem man er, hvor tit man har tænkt sig at bruge stoffet kreativt. Og om man er bekendt med fakta omkring det osv.

:joint:

//blazR

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kjær skrev:
Jeg har i forbindelse med noget selvterapi (OCD og anden angst) brugt psilocybinholdige svampe og MDMA med stor succes.

I dag er jeg utrolig glad for at have set disse stoffers potentiale som terapeutisk værktøj, og jeg er selv begyndt kun at benytte psilocybinholdige svampe som et værktøj til at bearbejde min egen psyke, hvor jeg tidligere så det som et introspektivt legetøj.

Hey, super fedt! Det samme her, det kan virkelig gavne hvis man sætter sig udenfor sociale situationer og bruger det som du netop siger, til en introspektiv oplevelse.

Right on!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Kjær:
Hvordan har denne selvbehandling virket for dig? Jeg har selv OCD,et slemt tilfælde... Og cannabis har bestemt IKKE hjulpet p.g.a. sine psydeliske egenskaber...
Så det lyder ganske spændende med svampene...
Hvordan hjalp de dig? Hvilke symptomer havde du før? I forhold til nu?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

babyhawaiianwoodrose skrev:
hej, jeg ville bare høre jeres mening om at bruge eks. cannabis eller svampe kreativt. Dvs. mange mennesker har den holdning om folk der tager stoffer, at de har brændt hjernen af og ingenting fatter.

Jeg mener helt bestemt at begge stoffer kan åbne døre, øge kreativiteten og give et nyt, skævt, interessant, skræmmende, smukt syn på en hel masse ting. Begge kan fint "ryste posen" og kaste lys over nye ting i landskabet.

Dem, der hårdnakket påstår at den slags er forkert, bruger næsten altid misbrugerne som deres målestok. For det ville jo heller ikke passe ret godt ind i deres fordomme, hvis en helt almindelig bruger fik noget positivt ud af sine stoffer. "Det ville jo nærmest være en opfordring til at tage stoffer", synes man at kunne høre i distancen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Når jeg ryger hash, går jeg fuldstændigt amok med at opfinde ting :)
Idéerne kommer til mig som skidt fra en spædekalv!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Moj0 skrev:
Når jeg ryger hash, går jeg fuldstændigt amok med at opfinde ting :)
Idéerne kommer til mig som skidt fra en spædekalv!

Jeg har det på samme måde, bare med mentale idéer. Jeg får virkelig inspiration til min livsfilosofi, livsopfattelse osv. Jeg sidder altid og skribler ned i en bog så snart rusen rammer mig. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Bare til dem som ikke ved det. Psykedeliske stoffer udvider din bevidsthed, om det du har i .........................................

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]