Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej,
jeg skal prøve svampe for første gang på lørdag. Da jeg er lidt bange/spændt på virkningen, kan man så drikke et par øl først ?? til at tage det værste, eller ryger de bare op igen når virkninger indtager?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I en anden tråd skrev du:

babyhawaiianwoodrose skrev:
hej. jeg har overvejet at prøve svampe. Mit spørgsmål er så: Hvad ville være en god dosering til en førstegansbruger som mig hvis vi snakker woodrose eller morning glory?

Er du har du overhovedet styr på hvad det er du skal indtage? Du kan næppe have læst specielt meget om svampe siden du forveksler dem med MG eller HBWR. Læs, der er masser af information!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg vil lige påpege, at det er fristende være spottende på folk, som enten laver fejl, eller stiller dumme spørgsmål, men lad nu være.

a. Det er så meget nemmere at pudse sin egen glorie ved at svine en anden til - tag og skriv noget konstruktivt!

b. Personen som bliver disset, risikerer at blive så ramt, at han stopper med at søge råd og derfor roder sig ud i noget, som han ingen ide har om. Det vil vi ikke have, vel? :)

Jeg vil ikke anbefale dig at drikke, også selvom du er pisse nervøs. Så hellere snak igennem med nogle venner om, hvorfor du er nervøs. Det hjælper lidt, at få "frygten" ud i det fri, og så kan i støtte hinanden. En anden ting, som virkelig kan hjælpe dig til at få den værste nervøsitet væk, er at læse nogle triprapporter.

Link til Alis først svampetrip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Jeg vil lige påpege, at det er fristende være spottende på folk, som enten laver fejl, eller stiller dumme spørgsmål, men lad nu være.

Jeg er enig hvis der er tale om en begynder, der gør det en enkelt, men når det gøres gentagne, og det er spørgsmål, man kan finde svar til på ca. 5-10 sekunder ved at søge på forummet eller google, så mener jeg at det er værd at gøre posteren opmærksom på dette. Svaret på dette spørgsmål kan jeg bl.a nævne er at finde som fjerde hit på google, ved søgning på: alkohol svampe psilocybin. Endda et link der henviser til dette forum.

Hvis du giver en sulten mand en fisk, har han mad til en dag. Hvis du lærer ham at fiske, har han mad til resten af livet, for lige at fyre op for en klam metafor. Det beskriver nu situationen meget godt.

Titel: hey
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hey... alle er spændte førstegang... det er helt normalt... men du skal sørge for at blive beroliget hvis der skulle opstå den mindste form for frygt osv. hvis du har indtaget svampene... da svampe har en tendes til at skabe lidt mindfuck... min mening ryg hellere en bønne hvis det skulle være.. for imo virker alkohol.. hvordan kan man sige det... anti psykedelisk...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

At ryge en bønne kan virkelig ikke anbefales på nogen punkter. Tag svampene for sig, og gem hashen til en anden god gang. Nu ved jeg ikke med hash før indtagelse af svampe, men hash efter svampe har for mig virket som en rumraket ud i universet. Massere af farver, ingen kontrol over bevidstheden og følelsen ikke at være til stede. Som sagt, så tror jeg ikke, at det virker ens, at ryge en joint før svampene, men lad hellere være.
Tag svampene for sig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg vil heller ikke mene det er smart, at ryge en joint inden sit første svampetrip. Hash kan virkelig sætte gang i virkningen. Så vil jeg mere mene det er smartere, at ryge nogle hiv af en joint når trippet er ved at gå væk.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Alkohol har tildens til at sløre éns trip en smule, så du skal nok ikke drikke for meget. Men for hyggens skyld kan du sagtens drikke et par øl, bare hold det moderat, så du også kan huske hvad der skete i svampetrippet.
I øvrigt kan det også være en smule sværere at holde styr på éns tanker, hvis man er begyndt at blive lidt fuld, og jeg tror du får nok at se til hvis det er første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Og hvad blev det så til :?:
Drak du dig pløre fuld, røg en joint og tog så lidt svampe til natmad :?:

Hilsen Flimmer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Da jeg er lidt bange/spændt på virkningen, kan man så drikke et par øl først ?? til at tage det værste, eller ryger de bare op igen når virkninger indtager?

Nu ved jeg ikke, hvad du konkret gjorde, men ...

Det er meget bedre at studere det enkelte stof så grundigt, at du holder op med at være bange. Det er naturligt at være spændt og måske endda bange, hvis man kaster sig ud i noget med for mange ubekendte. Ved at studere kan du mindske denne effekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Malkavian skrev:
Da jeg er lidt bange/spændt på virkningen, kan man så drikke et par øl først ?? til at tage det værste, eller ryger de bare op igen når virkninger indtager?

Nu ved jeg ikke, hvad du konkret gjorde, men ...

Det er meget bedre at studere det enkelte stof så grundigt, at du holder op med at være bange. Det er naturligt at være spændt og måske endda bange, hvis man kaster sig ud i noget med for mange ubekendte. Ved at studere kan du mindske denne effekt.

:yeah: Præcis. Vi er jo alle bange for det ukendte, så ved at kende det ukendte er det ikke ukendt mere, og derved er grunden til frygt væk 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hva nu hvis man ryger næsten hverdag...
er det så ik ok at ryge et par pinde på ens første trip ?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Mr.Mista skrev:

Jo det vil jeg bestemt mene :)

Men det er nu heller ikke dumt at lære stoffet at kende først, for det kan virkelig sætte fut i ens trip at ryge et par pinde :)

Til det med alcoholen så vil jeg bare sige at det ikke gøre trippet mindre underligt, jeg har haft nogle seriøst underlige trips på alcohol og svampe, det er som om man ikke rigtigt kan finde ud af hvad man skal stille op, fordi alcoholen vil en ting, og svampene vil noget andet :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Mr.Mista skrev:

Selvom du ryger hverdag, vil jeg stadig fraråde dig at ryge cannabis på dit første svampetrip.

På vej ned fra svampene er det okay, men lad for en god gangs skyld være med at ryge på toppen af dit trip, hvis det er første gang.

Husk at du altid kan prøve det en anden gang. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jaaa det sys jeg jo også..
men min ven (ham jeg ska trippe med)
vil ryge på trippet..
og jeg ka ikke sige nej. hvis han sidder der og ryger en fed for sig selv´ :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
jaaa det sys jeg jo også..
men min ven (ham jeg ska trippe med)
vil ryge på trippet..
og jeg ka ikke sige nej. hvis han sidder der og ryger en fed for sig selv´ :shock:

Så må du jo bare vise dine skills og overtale ham?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke kan sige nej, så må du selv om det. Du ved ikke, hvordan du reagerer på svampe, og da det er din første gang, vil jeg mene, at din dømmekraft mht. hvornår det ville være fint at ryge, er rimelig skidt.

Ryg når du ikke kan mærke, at du er påvirket af svampene længere. Jeg vil næsten garantere dig, at der kommer lidt magi tilbage ved en god joint. Men derimod en god joint halvvejs igennem trippet, se det kan sætte for meget gang i tingene.

Så gem hashen til sidst på aftenen, det er dejligt at lægge en dæmper på ens tanker, og sidde og nyde din vens gode selskab. Jeg synes altid, at man har bundet mere med den givne person efter et vellykket og lækkert trip.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:

Hvis du har det godt i dit trip og ikke er bange for at det bliver mere intenst kan jeg ikke se de store problemer i at ryge lidt hash. Men gå varsomt frem - man kan hurtigt blive ret blæst af gode rygerjoints når man tripper. Jeg har personligt ikke prøvet at spise svampe uden at ryge joints både før og under trippet. Jeg syntes hash er helt fantastisk på svampe, men det er naturligvis ikke alle der har det sådan.

@ Jaspar: Jeg har åbenbart overset den første post du skrev i dette topic, og vil lige høre om den var møntet på mig? For jeg syntes ikke mit indlæg er specielt spottende - jeg var blot bekymret for at babyhawaiianwoodrose ikke var klar over forskellen på HBWR og svampe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]