Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 nov 2008 00:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Sorry, men du får lige en :roll:
Der er absolut ingen der taler om sterilt mediie. Det er friksk træ, som jo taber sin modstandkraft i løbet af et par uger :!: Og ja, det er vildt, det spiser din træseng imens du sover. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2008 04:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Så Flimmer, læg nu lige din evigt arrogante tone lidt fra dig ikk? Det er da en smule fantastisk at der er stor en forskel på svampe i samme familie (Psilocybe) hvad angår sterilitet! Det tror jeg kom bag på os alle sammen i starten, og det gør det stadig! Glæder mig selv til at komme i gang! Tror lige jeg skal høre kammerat om ikke han snart sender en pose frisk fluffy myce i min retning så det kan være klar til udplantning når de bliver varmere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2008 18:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
InnerNetExplorer skrev:
Det er da en smule fantastisk at der er stor en forskel på svampe i samme familie (Psilocybe) hvad angår sterilitet! Det tror jeg kom bag på os alle sammen i starten, og det gør det stadig!


Grunden til det er: P.azurescens lever af træ, som er svært eller næsten umuligt at fordøje for mange andre typer svampe inkl. mug og bakterier.
P.cubensis derimod lever gerne af korn (pf tek), som har et højt protein og glykose indhold, som også er namnam for mug og bakterier. Hvis du så istedet dyrker P.cubensis på halm, vil du opdage at de faktisk slet ikke er så sarte og at de ikke behøver sterile forhold overhoved.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2008 01:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det er skide godt forklaret flimmer.
Hvis man desuden lige tvister den med en pasteurisering af det imaginære materiale, har du derudover uanset hvad du bruger, formået at beholde de gavnlige bakterier som beskytter materialet mod mere aggressive ting, men som selve mysteriet du dyrker sagtens kan overtage som føde senere.
Hvis man ikke lige har det mest aggressive enkelt mycelium kan tid godt spille ind og det vil på en måde konservere materialet.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2009 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Så, nu prøver vi at opstarte en gang svampe-urtepotte. Vi har fået noget frisk flis af min pappa som er klar til at blive overtaget af vores mycelie. Myceliet har dog ligget lidt tid i den zip-bag vi modtog det i så jeg ved ikke hvor effektivt det vil sprede sig endnu.. :s Vi får at se.
Jeg holder jer update i hvert fald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2009 23:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 maj 2009 21:50
Indlæg: 5
jeg suger viden til mig! jeg er sikker på jeg også ender med den her dyrkningsmetode senere... det ser noget lettere ud end når man skal sørge for totalt sterile omgivelser før man går igang...

hvad er styrken på Azurescens?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2009 23:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
1.8% psilocybin, 0.5% psilocin, den er vidst blandt de mest potente.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2009 11:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
10HI-F9Z skrev:
1.8% psilocybin, 0.5% psilocin, den er vidst blandt de mest potente.


Det er DEN mest potente. :)

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2009 19:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 feb 2008 01:43
Indlæg: 145
Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Nå da da, det viser sig at den klump azur mycelie vi fik tilsendt alligevel lå og slumrede trods ugevis i en varm plastikpose. Var ude og titte lidt ned i opfostringsurnen og der er lækkert hvidt mycelie i edderkoppespinds-formation. Ser om jeg kan få billeder op snart.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2009 13:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Nu skal vores (Troldmanden og jeg) mycelie vidst udplantes i endnu en 1:5 mycelie/træflis blanding. Vi har stadig noget flis til at ligge som vi brugte i første omgang, synes I det skal have et opkog til det falder til bunds eller ka vi roligt bruge det uden yderligere sterilisering?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2009 18:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Hvis det har ligget tørt og ikke er inficeret med anden svamp, har grønne pletter eller lugter af svamp, ville jeg lægge det i blød, i koldt vandhanevand et døgns tid og lige lade det dryppe af i en sigte. Inden i blander op igen. Hvis i har meget, så tag noget fra og lav et bed :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2009 22:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Brilliant! Jeg opretter en tråd med billeder i morgen, tror jeg :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2009 15:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
hvis man er interesseret i svampe på et andet plan end blot lammelse - såsom det filosofiske aspekt der hurtigt kan komme indover - findes der en organisation for dette.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2009 16:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
And skrev:
hvis man er interesseret i svampe på et andet plan end blot lammelse - såsom det filosofiske aspekt der hurtigt kan komme indover - findes der en organisation for dette.


Klart - hvad er det for en organisation du har i tankerne?
Den her tråd fokuserer vidst mest på det plan af svampene der hedder opfostring og dyrkning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2009 00:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Hmm, jeg synes ikke jeg har haft synderlig god erfaring med ikke-steriliseret træ. Har prøvet med både birk og hassel, men begge gange er der gået mug i det. Hvis jeg derimod lige koger træet lidt først, så ser der ikke ud til at ske noget...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2009 01:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Klart noname, jeg pvervejede selv at koge det flis vi brugte først - fik det dog ikke gjort, men man kan lige så godt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2009 18:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Oki, måske det er fordi jeg har inkuberet i glas og ikke i lerpotter, så udluftningen ikke har været tilstrækkelig...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2009 21:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Inkuberede du azur-flis i glas?
Og ja lerpotter ånder rigtig godt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 13:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Hey jeg har plantet ud i 2 større potter nu og regner med at det skal stå og sprede sig vinteren over og så skal det plantes ud i nogle bede til foråret. Men kan det godt sprede sig/tåle det når der kommer frost? Skal de ind og stå på toilettet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 18:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er nok bedst ikke at plante ud i frost. Dels spreder det sig ikke så godt i alt for koldt vejr, for det andet er et svagt mycelium mere udsat for kontamination af et stærkere. Men det bliver højst sandsynligt bare "deaktiveret" i frosten. Hvis du endelig vil, så lad flisen blive i potterne og hav disse i noget flamingo eller rockwool - el.l. for den sags skyld. Som du selv skriver så er simple uglaserede lerpotter noget af det bedste indenfor kontrolleret dyrkning, så det kan sagtens holde sig deri.

Noname; det ér fordi det var i glas, at der ikke skete noget. Der er helt andre forhold end en uglaseret lerpotte. De opsuger og afgiver både luft og væske, hvorfor Flimmer råder os til at dunke potten først.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team