Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 nov 2008 15:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Hey Dextrose,

Du skal have fat i noget flis og en potte så vidt jeg har forstået det. Jeg kender selv en "venlig sjæl" som vidst ville sende mig noget og vi snakkede lidt frem og tilbage om hvordan og hvorledes. Han sagde en urtepotte på badeværelset med træflis - bare placér dit lille stykke mycelie under et par cm. af flislaget og lad det sprede sig. Jeg er sikker på en mere detaljeret guide er opnåelig, enten herinde eller via den pdf der også findes et sted derude, men jeg ville bare lige stoppe dig hvis du havde tænkt dig enten at smide det ud i skraldespanden eller i jorden nu her. Du kan lige så godt få det opfostret indendørs først. Held og lykke!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2008 19:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Dextrose skrev:
Spørgsmålet er om jeg skal lade det blive i køleskabet og passe sig selv til foråret, eller om jeg skal smide det i jorden NU, eller om jeg skulle forsøge mig med noget avanceret indendørs...?

Any ideas?


Få fat i en uglasseret alm. rød urtepotte, en underskål der dækker toppen, når du vender den om og en underskål urtepotten kan stå i. Sæt urtepotten i blød i regnvand, et døgn og tag den op.

Find f.eks en frisk hasselgren eller to, med en diameter på maks. 10 mm og klip dem op i små stykker. (Du skulle jo gerne kunne klippe dem, med dine tynde junkiearme :lol: )

Bland i forholdet 1 del mycelie til 5 dele træ og hæld det i den fugtige urtepotte. Sæt urtepotten i underskålen og dæk med den anden underskål. Sæt herligheden i en kælder, garage, skur, altan, under overdækket terasse eller i det fri, med en flamingokasse over. Vand lidt i underskålen, så urtepotten forbliver fugtig, men ikke så der står vand op i den. Bedste temp. 5-15 grader. I perioder uden frost, kan den bare stå i skygge på friland.
Når den så er gennemgroet, er det bare at blande 1:5 igen i nye små potter eller en stor.

God fornøjelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2008 20:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jamen... Så er det godt at jeg allerede har en plastikspand med dræn og en kælder... :)

However, jeg gad godt se hvad der sker når det har ligget i køleren en månede mere, da jeg ikke havde den store succes med at have mycælie i kælderen i sommers.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2008 21:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Flimmer skrev:
Få fat i en uglasseret alm. rød urtepotte, en underskål der dækker toppen, når du vender den om og en underskål urtepotten kan stå i. Sæt urtepotten i blød i regnvand, et døgn og tag den op.

Find f.eks en frisk hasselgren eller to, med en diameter på maks. 10 mm og klip dem op i små stykker. (Du skulle jo gerne kunne klippe dem, med dine tynde junkiearme :lol: )

Bland i forholdet 1 del mycelie til 5 dele træ og hæld det i den fugtige urtepotte. Sæt urtepotten i underskålen og dæk med den anden underskål. Sæt herligheden i en kælder, garage, skur, altan, under overdækket terasse eller i det fri, med en flamingokasse over. Vand lidt i underskålen, så urtepotten forbliver fugtig, men ikke så der står vand op i den. Bedste temp. 5-15 grader. I perioder uden frost, kan den bare stå i skygge på friland.
Når den så er gennemgroet, er det bare at blande 1:5 igen i nye små potter eller en stor.

God fornøjelse.


Hvis man følger dine anvisninger der, hvornår kan man så forvente at der skyder nogle svampe op, og kan man overhovedet forvente det på den her årstid? (indendørs vel at mærke) Går nemlig med tanken om at komme igang med at gro mine egne svampe, men i stedet for at starte med et growkit overvejer jeg at anskaffe mig en p.azurescens spawnbag, og hvis det er så nemt som du skriver der, overvejer jeg det endnu mere :D

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2008 01:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2006 15:36
Indlæg: 165
Det virker fandeme som om det er dejlig nemt, efter man har lavet lidt benarbejde, hvis det da kan kaldes det (isolering af strain på agar osv.). Jeg er sku også blevet helt inspireret, og har lige bestilt sporer :D

Tak for en flot grow log flimmer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2008 19:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Flimmer skrev:
Dextrose skrev:
Spørgsmålet er om jeg skal lade det blive i køleskabet og passe sig selv til foråret, eller om jeg skal smide det i jorden NU, eller om jeg skulle forsøge mig med noget avanceret indendørs...?

Any ideas?


Få fat i en uglasseret alm. rød urtepotte, en underskål der dækker toppen, når du vender den om og en underskål urtepotten kan stå i. Sæt urtepotten i blød i regnvand, et døgn og tag den op.

Find f.eks en frisk hasselgren eller to, med en diameter på maks. 10 mm og klip dem op i små stykker. (Du skulle jo gerne kunne klippe dem, med dine tynde junkiearme :lol: )

Bland i forholdet 1 del mycelie til 5 dele træ og hæld det i den fugtige urtepotte. Sæt urtepotten i underskålen og dæk med den anden underskål. Sæt herligheden i en kælder, garage, skur, altan, under overdækket terasse eller i det fri, med en flamingokasse over. Vand lidt i underskålen, så urtepotten forbliver fugtig, men ikke så der står vand op i den. Bedste temp. 5-15 grader. I perioder uden frost, kan den bare stå i skygge på friland.
Når den så er gennemgroet, er det bare at blande 1:5 igen i nye små potter eller en stor.

God fornøjelse.

Skal dette hasselflis ikke engang pasteuriseres eller på anden måde forarbejdes?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2008 00:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Jeg hørte fra noname herinde at det ikke er al slags flis det kan lade sig gøre at dyrke svampe på. Kan ikke husk om det var flis som var behandlet med noget mugsporebekæmpende der var på tale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2008 06:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Træsorter med høj andel harpiks duer ikke, generelt kan man bruge alle sorter af hårdtræ.
Hvis man går efter løvtræ og holder sig fra nåletræ er man godt på vej.
http://www.magic-mushrooms.net/growing- ... escens.pdf

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2008 11:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2006 02:45
Indlæg: 374
Flimmer skrev:
Få fat i en uglasseret alm. rød urtepotte..............

Dextrose skrev:
Jamen... Så er det godt at jeg allerede har en plastikspand med dræn og en kælder... :)

Øøøøh Dex, jeg forstår ikke, hvad du vil med din plastikspand?
Meningen med den uglaserede urtepotte er vel, at den skal kunne ånde, så det ikke rådner.

Og Flimmer - smukt, lækkert, mums


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2008 00:27 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Caapi skrev:
Flimmer skrev:
Få fat i en uglasseret alm. rød urtepotte..............

Dextrose skrev:
Jamen... Så er det godt at jeg allerede har en plastikspand med dræn og en kælder... :)

Øøøøh Dex, jeg forstår ikke, hvad du vil med din plastikspand?
Meningen med den uglaserede urtepotte er vel, at den skal kunne ånde, så det ikke rådner.

Og Flimmer - smukt, lækkert, mums


Der er ikke låg på den, bare en sort pose godt gennemhullet med en kniv... They'll breath!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2008 18:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Lerurtepotten skal også sørge for at holde fugtigheden oppe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2008 19:16 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Allright, jeg køber en urtepotte, det er jo ikke alverden... hehe...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2008 19:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Fordelen er også, når dit flis er gennemgroet og du hælder det ud i dit bed, er urtepotten helt hvid af mycelie på indersiden, så skal du bare hælde frisk flis i den igen, så køre det af sig selv :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2008 15:31 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Neat! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2008 00:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 sep 2007 15:10
Indlæg: 681
Geografisk sted: Meget langt væk
Flimmer skrev:
Bon appetit. :wink:

Billede


Geeeez!!! Den portion er da stor nok til en elefant eller den konservative folketingsgruppe! Jeg forstår godt du må skylle efter med en pilsner! Hils derude i rummet! :shock: :cheers: :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2008 02:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 apr 2004 19:27
Indlæg: 198
Geografisk sted: nede på hjørnet
Man mærker en vis indflydelse på dette da undertegnede i sin tid (kniver en lille nostalgisk tåre) postede:

Billede

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=183914#p183914

god stil flimmer...skåååål!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2008 11:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 mar 2007 16:42
Indlæg: 324
hold da op for en skude fuld modernatur har disket op med der :-D
Velbe-fucking-komme!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2008 18:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Godaften!
Iflg. en kultivationsguide - http://www.fungifun.org/English/Psilocy ... ultivation - kan myceliet godt tåle frost så snart bedet er etableret; "Here in Austria the winter temperatures go down to - 20°C for short periods of time, usually it's a few degrees below the freezing point for about 3 months in winter. The mycelium is quite hardy and _once the bed is established and colonized it survives very low temperatures_. Just to be sure, you can cover the bed with a fresh layer of chips, straw or cardboard before winter.". Jeg står nu med myceliet som skal ud i en dansk skov og berige landet, men som alle ved er det juletid og med dette vinter. Derfor vil der være frost, og mit bed er ikke etableret. Kan jeg blot lave et bed og blande myceliet i og dække til med jord?

Med venlig hilsen
Anders


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2008 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 11:17
Indlæg: 1171
Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du gør bare som du har lyst til, men mængden af dit mycelie er afgørene for overlevelsen. Der vil være bla. være snegle, bænkebiddere og mus, der vil holde en fest i det. Så hvis du kun smider en lille pose mycelie i flis, er det ikke sikkert det flusher de første par år. Du må ikke dække med jord, lav bedet så halvdelen af flisen er over jorden og den anden halvdel under jorden, i render på 10-15 cm i bredden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2008 19:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
Forresten; skal man virkelig ikke gøre noget for at holde det steriliserede flis noglelunde sterilt mens myceliet hapser sig vej igennem det? Når det står ude, dækket af en ikke ligefremt steril flamingokasse, har det vel en vis kontaminationsrisiko - eller er myceliet virkelig så aggresivt?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 319 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team