Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Nogle af jer bruger strandskaller (og nogle af jer kridt, right?) i jeres casing, og da det jo gerne skulle booste svampene hvad angår næring, så tænkte jeg, om det ville være muligt, at få det samme ud af det, hvis jeg nu lavede en mix med vermiculite, brune ris (pulverform) og så til sidst strandskaller?

Starter på mit første grow i morgen, så jeg tror, at jeg vil prøve det alligevel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Tror jeg sagtens du kan... der er jo masser af metoder og det er bare med at eksperimentere hvis man gider...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Calcium karbonat gør også tricket, det er primært til at holde ph'en oppe. Kalk til haven indeholder for meget magnesium, renset kridt fungerer dog også fint. Strandskallerne skal renset rigtig grundigt før du blander dem i som pulver, men de har ikke den store positive effekt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Strandskaller er for hårde. Det er meningen, at kalken skal neutralisere et svagt fald i pH, og knuste strandskaller har for lidt overflade til, at det har en mærkbar effekt. Eller, hvis du giver dem en god tur i en morter, så de bliver til fint pulver, så skal det nok virke. Men det er nu noget nemmere med en portion kalk.

Mht at blande rismel i, så er det en dum ide. Rismelet er jo ikke koloniseret fra start af, og er derfor et nemt bytte for alskens kontamineringer.
Hvis du vil give dine svampe et ordentligt boost, så skal du læse op på pasteuriseret halm (+pasteuriserede kokager), og så prøve den teknik af istedet.

Titel:
Dedikeret medlem

noname skrev:
Mht at blande rismel i, så er det en dum ide. Rismelet er jo ikke koloniseret fra start af, og er derfor et nemt bytte for alskens kontamineringer.

Det er vel pointen med steriliseringen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]