Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
D. 20/1 - 07 havde mig og tre af mine venner bestemt os for at trippe mexi'er som vi havde hentet dangen før. Min dose lå på omkring 3.5 g (ikke helt færdigtørrede) svampe. Jeg havde ikke spist noget den dag så jeg fik meget hurtig effekt. Vi havde et sjovt og hyggeligt trip i nogle timer og det havde på intet tidspunkt været ubehageligt.

Efter en gåtur bestemte vi os for at ryge en lille joint. Vi sad rundt om bordet og snakkede og jeg havde lige taget et par hvæs da jeg pludselig fik en MEGET intens følelse der løb op af rygraden. Da den nåede mit hoved føltes det som om alt mit blod i hjernen blev til is og det næste der sker er at jeg ser mig selv flyve blandt grønne neonbølger og jeg glemmer alt om min egen og hele verdens eksistens. Jeg hører langt væk fra min ven Lalles stemme råbe "Baske for helvede" og jeg kommer til mig selv og husker at jeg er et menneske og at jeg skal leve og bliver grebet af overvældende panik og løber ud af huset og ned på en vej hvor jeg brækker mig. Det føles som om jeg er ved at brænde op jeg lægger mig på den kolde asfalt for at køle af. De andre finder mig og vi snakker om hændelsen og resten af aftenen er jeg ekstremt nervøs for at det skal ske igen.

Udefra skulle det havde foreløbet således: Jeg tog et hvæs af jointen, sendte den videre imens jeg sagde noget der blev langsommere og langsommere (ligesom en radio der løber tør for strøm) så pludselig fik jeg øje på noget på bordet, så snakkede jeg langsommere, samtidigt med at jeg gled længere og længere ind over bordet. og så lukkede jeg øjnene i takt med at jeg snakkede langsommere, derefter farede de andre op og prøvede at få liv i mig, hvorefter jeg så farer op og løber ud.

Er der nogen der kan fortælle mig en evt. årsag til denne hændelse?

Jeg ved godt at det lyder som en repost men jeg føler ikke helt at hændelsen minder om normale blackouts.

På forhånd tak.

Titel: Basket.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Først: bare tag den med ro. Du har nu lært at svampe kan virke intenst og lamme dig fantastisk. Mere sker der ikke.

Dernæst: der er ikke en forklaring udover at du trippede og var lam. Det du beskriver sker for folk der lammer sig.

Dernæst: Du "opdagede" at du skal tænke dig om før du blander stoffer når du tripper. Hash er kendt for at twiste ting du kender.
Jeg ryger personligt en god mængde,- men højst et par hvæs eller slet ikke når jeg tripper. Et eller to hvæs kan nemlig blæse mig ad h... til hvis jeg tripper og det er ikke altid sjovt eller til at håndtere.

Hvad nogle vil mene der skete: Kender du noget til f.eks. indisk mystik? Hvis du sætter dig ind i det vil du nå til den konklusion / forklaring at dine chakra blev åbnet og energien fik lov at blæse hele vejen igennem dig. Hvis man ikke ved hvad der foregår eller har "øvet" sig med dette formål for øje vil det føles ubehageligt og overvældende. Nu ved du så at svampe ikke er legetøj og hvorfor folk øver sig i at "håndtere" disse ting i årevis før de slipper energien løs. (ovenstående er en meget forsimplet forklaring).

Lyder som et dejligt svampetrip ellers.

Rettet af mig.

Senest rettet af Rokin 21 jan 2007 18:17, rettet i alt 1 gang.

Titel: Tak
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for dit reply.

Jeg er stadig lidt i tvivl om dette "bare" var en svampeoplevelse da jeg har haft et par svampetrip før dette og har eksperimenteret med andet psykedelia som f.eks. 2c-e og 2c-b og begge dele blandet med fed og jeg har aldrig, tilnærmelsesvist, oplevet noget så vildt.

Men er det bare mig der først "rigtigt" har prøvet svampe eller hvordan?

Titel: Tilføjelse
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Genlæs evt. mit indlæg der er kommet en tilføjelse.

:)

Titel: tak
Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Uh baske, lyder som om de virker som de skal da ;)

Ked af det blev en grim oplevelse :/ (hvis du da ser den sådan)

Titel:
Dedikeret medlem

En ting vedr. blandinger. Du kan aldrig være sikker på at en blanding virker på den samme måde fra gang til gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]