Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 28 okt 2011 13:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jun 2011 20:49
Indlæg: 86
Så det er altså ikke ulovligt at bestille svampene/growkits ?
Men kun at være i besiddelse af dem ?

Nogen der kan bekræfte ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2011 19:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 maj 2011 17:22
Indlæg: 61
Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
leaf skrev:
Nej så vidt jeg ved er der ikke psilocybin/psilocin i sporerne, men nu skriver de jo specifikt at sporer også er ulovlige.



Så vidt jeg kan læse, skriver de, at svampe eller sporer, der indeholder psilocybin, er ulovlige. Dvs. svampe der indeholder stoffet, eller sporer der indeholder stoffet.

Dvs. sporerne burde være lovlige, så længe de ikke indeholder psilocybin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2011 08:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 16:08
Indlæg: 41
Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
så længe der ikke er noget som gør en flimret er det ok at importere - som s.feks. svampesporer. indeholder ingen psykoaktive stoffer - ergo lovligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2011 15:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Arla skrev:
så længe der ikke er noget som gør en flimret er det ok at importere - som s.feks. svampesporer. indeholder ingen psykoaktive stoffer - ergo lovligt


kilder?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2011 23:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2011 02:27
Indlæg: 44
Det er bare en lam formulering. gå i bare ud fra at sundhedsstyrelsen og samtlige sundhedsministre og sundhedsordførere er af den opfattelse at sporerne er blevet gjort ulovlige fordi inden svampeloven var der jo virksomheder der solgte både svampe og sporer og der er jo stadig den slags virksomheder som sælger diverse legal highs men ingen af dem sælger sporer. Mon ikke de ville have fortsat med deres lille sporehandel hvis de mente det var lovligt. tror ærligt talt heller ikke landets bedste advokat ville kunne hjælpe hvis det kom til en retssag selvom loven lyder som en retarderet ko.


E.P.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2021 11:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2021 00:25
Indlæg: 4
Hvor går grænsen? Det er f.eks. super nemt at se bødegrænserne for besiddelse af Cannabis, hvorfor er der ikke nogen oversigt for besiddelse af psilocybin svampe? Følger de Cannabis eller hvordan er bøderne progressive?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2021 23:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Psychonaut1 skrev:
Hvor går grænsen? Det er f.eks. super nemt at se bødegrænserne for besiddelse af Cannabis, hvorfor er der ikke nogen oversigt for besiddelse af psilocybin svampe? Følger de Cannabis eller hvordan er bøderne progressive?

Der er altså ingen grund til at spamme hele forummet med det samme spørgsmål. Udover det så har denne her tråd ikke engang været aktiv i 10 år.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2021 14:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2021 00:25
Indlæg: 4
Buttkraken skrev:
Psychonaut1 skrev:
Hvor går grænsen? Det er f.eks. super nemt at se bødegrænserne for besiddelse af Cannabis, hvorfor er der ikke nogen oversigt for besiddelse af psilocybin svampe? Følger de Cannabis eller hvordan er bøderne progressive?

Der er altså ingen grund til at spamme hele forummet med det samme spørgsmål. Udover det så har denne her tråd ikke engang været aktiv i 10 år.

Præcist derfor at jeg oprettede en ny tråd for at undersøge emnet. Det er tydeligvis ikke noget nogen har et definitivt svar på og derfor kunne det sikkert hjælpe mange at vide hvor grænserne går. Det er meget overskueligt med Cannabis, men et helt andet show med svampe tydeligvis.
Har du nogen viden om det? Så del gerne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team