Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: svampe
hej.. hvor tit kan man tage svampe uden det bliver for "giftigt" for hjernen..

hvor tit vil i sige man max må tage svampe..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Man opbygger en tolerance for svampe rimeligt hurtigt ved for hyppigt brug, så jeg ville sige måske højst en gang hver 14. dag. Og så gør det da heller ikke noget at man venter en måned, det er også vigtigt for dig selv og oplevelsen, at du ligesom får tid til og mulighed for at gennemarbejde oplevelsen..

Dog kan man også sagtens tage svampe med ca. en uges mellemrum uden problemer. Men der er det stadig vigtigt at tænke på at det er sundt lige at få gennemarbejdet oplevelsen, inden man brager afsted på en ny rejse.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes en uge er for ofte, og også 2 uger. Husk på, at man i princippet udsætter hjernen for rigtig meget stress, i og med at psyken hele tiden skal indfinde sig med at den verden der tidligere har været til at føle på, pludselig ikke ser ud som man er vant til. Jeg tror det er en rigtig god forholdsregel at holde sig til et maximum på 1 gang pr. måned.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Jeg synes en uge er for ofte, og også 2 uger. Husk på, at man i princippet udsætter hjernen for rigtig meget stress, i og med at psyken hele tiden skal indfinde sig med at den verden der tidligere har været til at føle på, pludselig ikke ser ud som man er vant til. Jeg tror det er en rigtig god forholdsregel at holde sig til et maximum på 1 gang pr. måned.

Jeg vil egentlig give dig ret, til trods for at jeg selv tripper på svampe ca. hver 14. dag. Nogle gange hver uge. Jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer med det, andet end at mine trips ved hyppigt brug bliver mindre interessante. Hermed ikke sagt, at der ikke kan være sket nogle psykiske skader. Jeg har bare ikke bemærket dem, og de kan jo sagtens komme uventet før eller siden!

Jeg holder for tiden en måneds pause for at se, om jeg kan få mere ud af mine trips og vil holde mit forbrug til hver 14. dag, tredje uge eller måned.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]