Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: u å æ lan
Hej psychedelia... De sidste 14 dage har jeg travet rundt på den ene mark efter den anden, igår bar min søgen så endelig frugt (bogstavlig talt), og jeg fik plukket rigtig mange. Prøvede dem efterfølgende af og de var ganske udmærkede... :D I løbet af de sidste 2-3 år har jeg overvejet at prøve et trip med bind for øjnene, prøve at søge dybere ind end jeg umiddelbart syntes at være i stand til uden bind for øjnene... er der nogen der kan til/fraråde det? Og er der nogen der har nogen form for erfaring med sådan et trip...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sub-lunar skrev:
Hej psychedelia... De sidste 14 dage har jeg travet rundt på den ene mark efter den anden, igår bar min søgen så endelig frugt (bogstavlig talt), og jeg fik plukket rigtig mange. Prøvede dem efterfølgende af og de var ganske udmærkede... :D I løbet af de sidste 2-3 år har jeg overvejet at prøve et trip med bind for øjnene, prøve at søge dybere ind end jeg umiddelbart syntes at være i stand til uden bind for øjnene... er der nogen der kan til/fraråde det? Og er der nogen der har nogen form for erfaring med sådan et trip...?

Jeg har ingen erfaring med at trippe med bind for øjnene. Men umiddelbart synes jeg det lyder som en rigtig god idé. Du skal dog lige tænke på farerne ved at trippe i et rum med bind for øjnene. Du kan jo komme til skade eller ødelægge nogle af dine/andres ting. Så et trip med bind for øjnene i et stort åbent landskab om sommeren (eventuelt sammen med andre uden bind for øjnene) ville nok være at foretrække.

Held og lykke med blinde-trip - og velkommen til.

Titel:
Dedikeret medlem

Bind for øjnene? Da var da en interessant ide. Måske man skulle prøve det en gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Bla. Stanislav Grof anbefaler at man starter psykelisk terapi med indadrettet opmærksomhed og når man så har opnået en vis fortrolighed med det derefter vender opmærksomheden udad. Så om man har lukkede øjne, bind for øjnene eller en t-shirt over hovedet er fuldstændig ligemeget. Og det er sq ikke nødvendigt at være uden for i åbent landskab - det er jo netop et sted hvor det er skønt at vende opmærksomheden udad for at værdsætte naturen.

Jeg kan iøvrigt anbefale at fylde badekarret op med håndklæder og så ligge der og trippe med lyset slukket :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Trippet nok tanke alligevel. I mine trips er det visuelle en KÆMPE del af hele oplevelsen, tør næsten ik a tænke på hvordan ens trip ville blive med bind for øjnene - men garanteret en syret oplevelse.

Meld meget gerne tilbage hvis det blir til noget!

Titel:
Medlem

Sæt dig i et mørkt rum og æd 5-10g. Det kommer ikke til at skorte på visuals det er helt sikkert.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Enki skrev:
Sæt dig i et mørkt rum og æd 5-10g. Det kommer ikke til at skorte på visuals det er helt sikkert.

Er det ikke ret meget hvis han aldrig har prøvet at trippe med bind for øjnene før ? :shock: - Har aldrig selv tripptet.. venter til jeg føler mig klar. Så taler ikke af egen erfaring. :) - men syns det lyder som pænt meget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enki skrev:

5-10g er en meget stærk dosis. Start ud med ca. 2-3g.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
2-3 gram er sku også meget hvis det er spids nøgenhat der tales om, i hvert fald i min bevidsthed... Men ellers kan et mørklagt rum nok være mere behageligt end bind for øjnene. Bare en tanke

Titel:
Medlem

det er heller ikke fordi at jeg vil lokke folk i uføre. Min egen erfaring taler dog for at hvis man vil have de spirituelle oplevelser, altså der hvor man sidder til "the hos vorherre", er alt under 10g begyndersyner. Jeg bruger svampe som en vej ind, og jeg fulgte Christian Reichs gode råd. "spis altid langt flere end du forestiller dig at du kan klare, tag en klar overdosis svampe. (gælder kun og udelukkende SN og lign arter, da det var dem det handlede om. det er altså ikke en fingerspitz regel til hallucinogener generelt tværtimod, i alle andre henseener ville det have været et rigtigt lorte råd).

Gør dig også klart at hvis du får spist nok til at få klare visuals i mørke er de meget livagtige, og forekommer at træde ud af mørket, det kan godt tage fusen på folk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Okay, det kan jeg godt følge dig i, men synes det er vigtigt lige at få forklaringen på, man ved aldrig hvad en tilfældig person kan finde på hvis de tilfældigvis ser disse ord : æd 5-10 g
Hvis en person der bare søger en alternativ rus, måske endda en person der er umoden/uerfaren, ser det kan de resultere i en slem psykose i mine øjne. Men kan klart forstå din pointe da uddybningen kom til.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Enki skrev:
jeg fulgte Christian Reichs gode råd. "spis altid langt flere end du forestiller dig at du kan klare, tag en klar overdosis svampe.

Hehe! Christian Reich er så vild!
McKenna sagde at man bare skulle tage +5 g i et mørkt rum. At tage 10 g er nok ikke for begyndere efter min mening!

Jeg har selv prøvet at trippe i et totalt mørkelagt rum, og det har en rigtig god effekt. Dels træder alle visuals fantastisk godt frem, og dels føler du dig komplet fri til at udtrykke dig (græde/grine) fordi der ikke er nogen som kan se dit ansigt i mørket.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

reich er en ubertripper, og han ved hvad han taler om. Men han er måske for vild til begyndere. Tingen er bare, og hold nu fast. Sidste år samlede min ven mange svampe, rigtigt mange svampe og solgte lidt til venner og bekendte. Jeg overværende hvordan en knægt vi kender fra technoscenen kom og købte 25g.

3 timer senere kom han, pænt ristet og købte 25 mere og satte sig sammen med os og hyggede. Han var ikke ude af den overhovedet, og det var nogle stærke små sataner, det vil jeg selv skrive under på. Men han var helt med i rummet og samtalen, selvom han indimllem kom med nogle mystiske sætninger og tilfældige udfald. Men jeg har ham mistænkt for at have ædt ihvertfald 40g den aften.

Derudover undskylder jeg naturligvis for ikke at have præciseret hvad jeg mente.- Jeg kan godt se at det kunne tages som et råd til at gå ud og forgifte sig. Det skal ikke gentage sig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Enki skrev:
reich er en ubertripper, og han ved hvad han taler om. Men han er måske for vild til begyndere. Tingen er bare, og hold nu fast. Sidste år samlede min ven mange svampe, rigtigt mange svampe og solgte lidt til venner og bekendte. Jeg overværende hvordan en knægt vi kender fra technoscenen kom og købte 25g.

3 timer senere kom han, pænt ristet og købte 25 mere og satte sig sammen med os og hyggede. Han var ikke ude af den overhovedet, og det var nogle stærke små sataner, det vil jeg selv skrive under på. Men han var helt med i rummet og samtalen, selvom han indimllem kom med nogle mystiske sætninger og tilfældige udfald. Men jeg har ham mistænkt for at have ædt ihvertfald 40g den aften.

Derudover undskylder jeg naturligvis for ikke at have præciseret hvad jeg mente.- Jeg kan godt se at det kunne tages som et råd til at gå ud og forgifte sig. Det skal ikke gentage sig.

Det lyder også pænt vildt :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Enki skrev:

40 g. tørret Spids Nøgenhat?! Hvis jeg får bare 1/20 af den dose, har jeg det som om jeg er i et kaleidoskop og har nærmest ingen kontakt til omverdenen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Enki skrev:

40 g. tørret Spids Nøgenhat?! Hvis jeg får bare 1/20 af den dose, lever jeg i et kaleidoskop og kan nærmest ikke snakke.

Titel:
Medlem

jammen jeg tager skam ikke røveren på jer. Han sad bare roligt og gnaskede dem i sofaen mens vi andre sad og røg et par pinde og så film. Men han kunne selvfølgelig have været ude og dele de første han fik med andre. Han kom jo tilbage, det ved jeg ikke. Men han spiste virkeligt mange bare mens jeg så på det, og da han ike virkede "fra den", så jeg ingen grund til at lege far for ham. Senere faldt han i søvn på sofaen og dagen efter var han klar igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Enki skrev:
jammen jeg tager skam ikke røveren på jer. Han sad bare roligt og gnaskede dem i sofaen mens vi andre sad og røg et par pinde og så film. Men han kunne selvfølgelig have været ude og dele de første han fik med andre. Han kom jo tilbage, det ved jeg ikke. Men han spiste virkeligt mange bare mens jeg så på det, og da han ike virkede "fra den", så jeg ingen grund til at lege far for ham. Senere faldt han i søvn på sofaen og dagen efter var han klar igen.

Ikke for at lyde overlærerargtig, men man bliver yderst hurtigt tolerant for virkningen af psilocybin. Så hvis du spiser 25-30stk. den ene aften skal du måske have 60-75stk. aftenen efter for at opnå samme virkning og så fremdeles... Kunne være grunden til at kunne spise så meget?

Har også spist SN 100stk+ men er unødvendigt hvis man søger for at holde passende pauser mellem trips mener jeg :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg vejede engang et gram SN af blandede størrelser og det blev til ca 70 styk! Så 40 g SN er altså 2800 SN! Det lyder i mine øre meget vildt!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]