Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Har lige endnu et par spørgsmål til mit kit.:

1.
Da jeg var nødsaget til at høste mit kit lidt for sent, endte jeg op med nogle særdeles modne svampe. De havde smidt masser af sporer, og hele kagens overflade var derfor sort. Ligeledes sad der nogle på hætterne og posen kittet står i. Har dette nogen betydning for kittets fremtidige kvalitet/levetid?

2.
Nogle af hætterne var som sagt dækket med sporer, har hørt det ikke betyder noget, men nogle folk er jo kræsne og spiser med øjnene. Vaskede derfor en af svampene under den kolde hane, fik sporene af ved at gnide forsigtigt. Har dette nogen indflydelse for svampens potens?

3. Til sidst vil jeg gerne vide om man skal vaske posen efter hvert flush?

Titel:
Dedikeret medlem

1. Hvis der er rigtig mange sporer, kan du evt. børste dem af, men en smule tror jeg ikke gør noget.

2. Svampe og vand har det ikke helt godt sammen. Vandet fremskynder nedbrydningen af de aktive stoffer. Nu ved jeg ikke hvor meget vand der kom på dem, så måske gør det ikke noget. Jeg vil foreslå bare at forsigtigt gnide sporerne af.

3. Jeg tror ikke det er nødvendigt at vaske posen, så længe den ikke er direkte snavset. Jeg ved ikke præcist hvilket kit du har, men det lyder som et jeg engang havde, og der lod jeg bare posen være og det gav ingen problemer.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Takker for det hurtige svar :wink:

Der var RET mange spore, kagen var dækket af et godt lag. Har skyllet kittet nu her, så det er vel for sent i denne omgang. Må så bare se om der kommer pins i løbet af næste uge.

Vaskede nærmest svampen, havde det heller ikke helt godt med det. Har dog lagt dem til tørring under en bordfane, og tænker det kan opveje den øgede fugtighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]