Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Hejsa.

Jeg var så heldig at prøve svampe første gang i fredags (hawaii). Jeg åd 1g over en time.
Der gik ikke lang tid før jeg begyndte at få hallu'er og det var faktisk rigtigt fedt og afslappende.
Dog var det ikke alle i selskabet der havde indtaget svampe (kun 4 ud af 13 ca) og det er jeg godt klar over er en dum idé, men jeg var så opsat på at prøve det, at det bare skulle være!

Mit "gode" trip varede ca. 1½ time hvorefter resterende 5-6 timer bød på paranoia, angst og rysteture.

Mit spørgsmål er:
Hvad betyder det når man ser døde mennesker over det hele?

Er det "bare" pga. min setting ikke var gennemtænkt eller kan det have en dybere mening?
Jeg ved godt det måske er et lidt dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det.

Det skal lige siges at jeg ikke har fortrudt min første gang med svampe! Det var en speciel oplevelse. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg oplever også døde mennesker på svampe engang imellem, men de er "i live".. Altså spøgelser eller ånder, der går gennem hjørnet af værelset.
Men ok.. Jeg ser også aliens og små mennesker osv.. på relativt lave doser af div. psykedelika..
Men hvordan oplevede du de der døde mennesker..

/IC

Titel:
Medlem

Infected Cope skrev:

Jeg kan huske der var en film på TV2 med Lucy Liu. Når hun (eller andre for den sags skyld) kom på skærmen, tørrede hendes ansigt ind, øjnene blev helt sorte og hun lignte et lig.
Mine venner lignte også døde mennesker når jeg kiggede på dem. Udtryksløse ansigter med døde øjne.

Vi sad også og så Skazi dvd'en hvor der var en helvedes masse mennesker til en udendørs koncert der stod og hoppede i takt.
ALLE dem der hoppede havde "dødningehoveder".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
PsyClone skrev:
Infected Cope skrev:

Jeg kan huske der var en film på TV2 med Lucy Liu. Når hun (eller andre for den sags skyld) kom på skærmen, tørrede hendes ansigt ind, øjnene blev helt sorte og hun lignte et lig.
Mine venner lignte også døde mennesker når jeg kiggede på dem. Udtryksløse ansigter med døde øjne.

Vi sad også og så Skazi dvd'en hvor der var en helvedes masse mennesker til en udendørs koncert der stod og hoppede i takt.

Lyder imo som om du har haft et "let" badtrip. Eller i hvert fald bare et trip med dårlig stemning.

Ergo: Din set & setting var totalt forkert. Stor fejl du begår der, hvilket dit trip også minder dig om.

Du fik jo intet ud af dit selskab, de var døde. Tænk dig om næste gang du vælge set & setting så hurtigt.

:?

Titel:
Medlem

lunatiC skrev:
Ved ikke om det er mig der er syg eller underlig, men jeg syntes det er rimlig sjovt og facinerende at se "uhyggelige" ting :) F.ks sidste 2c-i trip så jeg min kammarat fik blod ud af øjnene og sad og slikkede på bordet med sin lange 30cm tunge, det syntes jeg var morsomt

Jeg syntes også det var utroligt fascinerende. Det føltes heller ikke som om det var de døde mennesker der gav mig angst. Tror det var pga. der var for mange mennesker og alt for meget larm.

Min kammerat som også skulle æde svampe den aften, kom senere på aftenen lige da jeg peakede. Jeg sad lige overfor ham og så på mens han hældte 1g svamps lige i kæften, tyggede 2 gange og slugte.
Der gik 5 minutter vil jeg tro og så sad han og lignte en der var ved at dø. Tror det var der det hele startede.

Han måtte også ud og kååååste noget sort snask op, men så fik han det også meget bedre. Hehe.

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
PsyClone skrev:

Jeg vil mene at det er Skazi's skyld! :lol:

Hehe. Maybe. ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Under mit sidste svampetrip var jeg i selskab med mange mennesker i rigtig lang tid. Utrolig hyggeligt på en måde, og ikke spor skræmmende. Kanont trip, er i gang med at skrive en rapport om det

dosen var 20g friske psil. stones, en del tjald og coke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
c0ne skrev:
Du fik jo intet ud af dit selskab, de var døde.

Det, synes jeg, ikke er en særlig gennemtænkt kommentar!
PsyClone skriver jo, at det var en speciel oplevelse, som han ikke fortryder. Det er jo bare positivt. At se døde mennesker, er vel ikke nødvendigvis en dårlig ting, selvom jeg ikke kan forestille mig andet, end at det må have været voldsom oplevelse. Når det så er sagt, så vil jeg da medgive, at du kunne have gjort betingelserne for trippet bedre, PsyClone. Du skriver, at det var en dum idé, at alle ikke trippede. Jeg tror nu heller ikke, det ville have været en speciel god idé at trippe sammen med 13 andre første gang. Prøv at vælge lidt mere kontrollerede omgivelser næste gang.

Titel:
Medlem

ManFromAnotherPlace skrev:
c0ne skrev:

PsyClone skriver jo, at det var en speciel oplevelse, som han ikke fortryder. Det er jo bare positivt. At se døde mennesker, er vel ikke nødvendigvis en dårlig ting, selvom jeg ikke kan forestille mig andet, end at det må have været voldsom oplevelse. Når det så er sagt, så vil jeg da medgive, at du kunne have gjort betingelserne for trippet bedre, PsyClone. Du skriver, at det var en dum idé, at alle ikke trippede. Jeg tror nu heller ikke, det ville have været en speciel god idé at trippe sammen med 13 andre første gang. Prøv at vælge lidt mere kontrollerede omgivelser næste gang.

Det er noteret. Har også fået læst en del om setting, så jeg ved hvordan og hvorledes.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Xp3rt skrev:
Under mit sidste svampetrip var jeg i selskab med mange mennesker i rigtig lang tid. Utrolig hyggeligt på en måde, og ikke spor skræmmende. Kanont trip, er i gang med at skrive en rapport om det

dosen var 20g friske psil. stones, en del tjald og coke

Hehe.. lyder ligesom min lille privat fest dagen før nytårsaften hvor vi var 8 på svampe på under 20 m2. Dog var der ingen der havde taget mere end 10 gram Psilocybe tampanensis sclerotia, og ingen hash.. Men Kokain.. Det havde Pedersen med.. (nogle kan måske huske ham fra den lamme tråd om at i alle ville komme i helvede fordi i tog stoffer :wink: ) Men det er sidste gang jeg tripper med mere end 1 indendøres..
Jeg er blevet meget facineret af Santo Daime som kan være op til over 40 under ét tag, alle totalt fucked på Ayahausca :shock:
Det ville jeg ALDRIG kunne gøre..! Hva med jer andre? tro sku jeg laver en tråd om dette, for ikke at komme for off-topic..

Men Psilocybe tampanensis sclerotia og Psilocybe mexicana sclerotia er virkeligt nogle helt specielle svampe.. Glæder mig til at læse din rapport!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
ManFromAnotherPlace skrev:
c0ne skrev:

Efter hvad jeg læser i hans rapport fik han ingenting ud af sit selskab.
Kan godt være hans 4 andre venner der også var på svampe gav noget til trippet, men ved jeg intet om.

PsyClonel skrev:
Mit "gode" trip varede ca. 1½ time hvorefter resterende 5-6 timer bød på paranoia, angst og rysteture.

^^ Det der lyder imo ikke som et specielt godt trip :?

En af de største grunde til at man trippet blandt venner er jo netop at man kan få enten hjælp af dem eller simpelthen bare føle sig: tryg, rolig og i godt selskab. At have gode venner til stede når man tripper er en god ting :) De giver enormt meget til trippet!

Siger heller ikke at det er en dårlig ting. Siger bare at han har haft en alene trip næsten. Hans venner var jo slet ikke til stede, de var bare døde. Det er nødvendigvis ikke en dårlig ting. Men tror det hælder til at være en dårlig ting :) Må han selv om.
Jeg tror dog det er Set & Setting fejl, som han jo har forstået nu.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har også prøvet at se døde mennesker og andre "ulækre"/"uhyggelige" ting, men har aldrig taget det som noget negativt, tværtimod har jeg set det som noget (som i også siger) meget facinerende..

Jeg bor også tæt på en kirkegård, og oftest når jeg tripper går jeg der ned fordi at det er det sted med flest flotte træer og i det hele taget bedst stemning :) Det kan måske også have noget med det at gøre. Jeg har også haft mindre samtaler med "ånder" der nede som har givet mig et nyt intryk af "efterlivet" og det syntes jeg også er meget facinerende.

Personligt tror jeg ikke det behøves at være dårligt at man ser noget "ulækkert/uhyggeligt", jeg tror det er helt op til en selv. Bliver man bange for det og utryk, jamen så skal det nok blive ubehageligt.. Men bliver man facineret og glad over det, så bliver det også til noget godt..

(Det skal dog siges at det ikke ligefrem er hver gang jeg tripper jeg ser noget "ulækkert/uhyggeligt", men det sker altså)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er hårdt at møde døden.
Det er jo din eksistentielle endelighed. Og du kan ikke undgå at støde ind i den nogen gange. Hvordan den yderligere manifesteres vil jeg ikke kunne sige. Et godt set og setting er en god idé, men ikke noget der absolut vil forhindre dig i at få en lignende oplevelse.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det du ser på trip er ofte en afspejlning af dine følelser. Verden består både af opbyggende og nedbrydende kræfter, og at se døden i mennesker behøver ikke at være slemt, med mindre man reagerer med angst og panik.
Jeg har på et svampetrip i et blandet selskab set de nedbrydende kræfter virke i folk (nogle var på svampe / 2-cb, nogle på GHB og heroin og andre var bare stive). Dem som var tydeligt påvirket af depresanterne eller fulde, så jeg blive gamle og mumificerede, og der var spindelvæv hen over deres kroppe og hår. Jeg prøvede at gå ind i følelsen og aksepterer den, og blev klar over, at der var meget selvdestruktion tilstede blandt folk. Det fik mig til at filosoferer videre over vores iboende livs-drift og døds-drift, som skal være i balance. F.eks. hvis man lever et alt for forsigtigt liv for at passe på ikke at dø, ender man med ikke at leve overhovedet. På den anden side, hvis man udfordrer døden lidt af og til (gøre vovede ting man er bange for og som måske også virkelig er farlige) kan man mærke at man lever.

Jeg tror altid at man kan få noget konstruktivt ud af det man ser på svampe (og trip i det hele taget), men siden du er ny i den psykedeliske verden, må du hellere prøve at vælge dit tripselskab med omhu!
Når det er sagt, så virker du ikke som om at du blev rigtig bange for de døde du så?

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Godt indlæg Fanny.. Jeg er dog uenig i, at angst bare skal afvises.. Angst kan være en god "opdrager" (jaja, jeg har læst Kierkegaard, so what!:P).
Men det kræver selvfølgelig at man lærer af angsten, med angsten. Man kan ikke bare afvise den, og så regne med, at, når den for alvor kommer, man kan tackle den.. Det kan føre til meget smerte..

Og som udvidelse af mit første indlæg:

Den død du så, var en ydre negering af livet. Det er ét skridt på vejen, og det kan ende i en fuldstændig internalisering, hvor du negerer og stiller spørgmålstegn til dit eget værende, samt hele væren. Dette kan kaldes nihilitens værensbetvivlelse. Men dette kan overkommes, men ikke medmindre du går hele vejen igennem det, og tager det første skridt fra væren... Men eftersom nihiliteten er et der sætter væren som et spørgsmålstegn, er det kun et midlertidigt stadie..

Det er bare for at fortælle dig, at det du oplever er meget normale skridt, og, at du ikke skal tro du er sindssyg, hvis det bliver "værre" end nu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Odden,
Kunne det tænkes du evt overanalyserer og overintellektueliserer hans traumatiske oplevelse? Det en en mulighed at Psyforce ikke nødvendigvis behøver at læse om nihilsime for at forstå hans situation, selvom det muligvis kunne give et interessant perspektiv på situationene :)
Jeg har kun en håndfuld psykadeliske oplevelser i bagagen, men jeg tror nu at forståelsen af psykadeliske opleverlser kan sidestilles med drømme på mange punkter, f.eks. at det er den der har haft trippet/drømmen, som er bedst i stand til at tolke den korrekt.

PsyClone, mit råd til dig er at du skal være når du vil prøve at forstå hvad dine tripoplevelser betyder, så skal du være opmærksom på de første indfald du får omkring oplevelsen. De har ofte indeholdt en vis sandhed for mig i forbindelse med drømme.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Dem som var tydeligt påvirket af depresanterne eller fulde, så jeg blive gamle og mumificerede, og der var spindelvæv hen over deres kroppe og hår. Jeg prøvede at gå ind i følelsen og aksepterer den, og blev klar over, at der var meget selvdestruktion tilstede blandt folk.

Tak for lort? Du drak da selv lidt... :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Ser også døde mennesker af og til i min trips og kommer typsisk fra det ene hjørne af min stue men det ok og der gør ingen ting bare en del af det hele men var da lidt skræmmende lige i starten..DEM jeg nu måtte trippe med ser dem også lidt sjovt at se men når de har vende sig til det er det ik noget problem

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Odden skrev:
Godt indlæg Fanny.. Jeg er dog uenig i, at angst bare skal afvises.. Angst kan være en god "opdrager" (jaja, jeg har læst Kierkegaard, so what!:P).
Men det kræver selvfølgelig at man lærer af angsten, med angsten. Man kan ikke bare afvise den, og så regne med, at, når den for alvor kommer, man kan tackle den.. Det kan føre til meget smerte..

Måske formulerede jeg mig ikke helt precis, men det var egentlig også det jeg mente. At gå ind i angsten, uden at stritte imod den (dette udløser panik), kan som du siger være både opdragene og erkendelsesrigt. Da jeg skrev at jeg aksepterede følelsen, var det netop angsten/rædslen jeg aksepterede.

Dex skrev:
Citat:
Tak for lort? Du drak da selv lidt... :lol:

Hæ hæ! Det var ikke for at moraliserer og hænge nogen ud, og ja, jeg drak 2-3 genstande. Men på svampe kan den selvdestruktive adfærd i andre blive meget billedliggjort.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PsyClone skrev:
Hvad betyder det når man ser døde mennesker over det hele?

Jeg tror der er ligeså mange udlægninger, som der er mennesker og kulturer, og sagen er vel den, at dit sind har givet dig et mysterie, som du kan tænke over, bearbejde og bruge.

Så al den paranoia og angst du følte er interessant for dig, fordi det måske peger på nogen følelser du ikke var klar over, at du havde?

Og ja, hvis du vil have det antropologiske svar: døden bliver ikke opfattet udelukkende negativt i alle kulturer og der er et hav af kulturer, som omgås dødes meget mere elegant end i vores del af verden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]