Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Frostskader
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Hej Psy-People (seje-people);

Zarathustra spurgte om det samme i posten 'finder i nogle' men fik ingen svar. Men jeg er nysgerrig om det samme:

Hvor hård frost kan de små psyller egentlig klare? Slutter sessonen ikke, når frosten har sat ind flere nætter i træk ligesom nu?
Med andre ord, kan det betale sig at tage ud og lede mere?

Jeg har i alt fundet en tre hundrede svampe sammen med et par af mine venner. Det er vi glade for, men vi vil da gerne finde flere. Jeg skal bare ret langt for at finde dem, derfor synes jeg ikke det er umagen værd, hvis nogen her med sikkerhed kan meddele, at jeg godt kan spare mig!

Håber selfølgelig at svaret er, at de sagtens kan findes på trods af frostvejr.... men hvad siger jeres erfaringer?

Sump
*

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har snakket med nogle folk herindefra, om hvorvidt sæsonen er ovre eller ej. Der er blevet sagt, op til flere gange, at sæsonen er slut pga vejret - men der er ganske få der har sagt dette imod.

Så det er egentlig deres egen erfaring osv. - men det irriterende kommer ind i spørgsmålet, når jeg siger at jeg selv var ude og finde 0 svampe for første gang. Desværre.

Hvis jeg skal sige det ud fra mine egne erfaringer, så er sæsonen slut. Hvis jeg skal høre på andre, så er det nok 50/50.

Men tag ud en sidste gang.. hvis du ikke finder nogen overhovedet, så har du besvaret dit eget spørgsmål... Hvis du bare finder én, så ved du at det stadig er muligt i små mængder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
..jeg har endnu, endnu engang været ude og lede, et sted hvor jeg sidste år fandt omkring 10 gram (tørret) SN, i år ( igår) var der ingen at finde, så det kan være at sæssonen er slut, desværre..

Medlem

Geografisk sted: DK
yerh me to jeg fandt heller ik nogen her forleden... Har slet ikke nået at samle i år [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
De er derude endnu - nogle lidt medtagede af vejret, men de er der stadig. Selvom jeg dog må indrømme at det nok er ved at være sidste udkald. Bor også i den sydlige del af jylland, hvor det generelt har været lunere om natten end ellershvor. Det er bare et spørgsmål om at finde de rigtige 'hotspots'.
Personligt har jeg nok været ude for sidste gang i år - man skal heller ikke være for grådig.

var ude igår og fandt 30.. såee de er her endnu

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror der er en lille chance for at de kommer igen, nu når vejret bliver bedre. I den uge vi løber ind i nu, bliver det varmere, og ingen nattefrost. Jeg håber at der vil gro nogle frem der, så måske i næste weekend? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hejsa,

Tak for jeres svar. Jeg tog alligevel ud at lede i weekenden, og fandt faktisk en hel del.
Så tja; nu har jeg selv gjort erfaringer, og det lader til, at konklusionen må blive, at de trod alt kan klare en del nattefrost (I sidste uge var der nemlig gentagende nattefrost, og angiveligt ned til -6 grader en enkelt nat).

Nå, men det skal da lige siges, at nogle af dem også var pænt slatne og smadrede; men det er jo ligemeget (tror jeg da nok).

Og Fanny; jeg håber du har ret. Jeg satser selv på at tjekke markerne igen i morgen fradag!!!

Chereo og cool trips :lol:

Sump

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Såvidt jeg er orienteret "dør" de aktive stoffer, dvs. psilocybin og psilocin i frostvejr, så jeg tror altså at løbet er kørt. Desuden burde svampene pga. deres høje vandindhold, blive "flækket" af nattefrosten.

Det er altså lidt af en bedrift hvis nogle af jer stadig har held til at finde potente svampe, på det her tidspunkt af året!

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tror frosten skal være ret seriøs før psilocybinet nedbrydes, og da jeg var ude sidste weekend og lede var der en pæn portion, godtnok nogle små nogen, men de virkede altså fint nok.

Jeg har selv tænkt over det med vandindholdet, men jeg har altså ikke fundet nogle flækkede svampe endnu, kun nogen der var lidt smattede, men de virker sgu også for mig :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nå puhada,

Jeg kan li' hvad du skriver Noname. Jeg var lige ved at blive nervøs for at alle de svampe jeg har høstet på det sidste ikke skulle virke. Det er der da håb for nu, hvor du kan fortælle at dine virker fint.

Jeg ved også at Chiller har høstet i onsdags, og det var npgle pænt store svampe. Og det har efter hvad jeg ved været på samme mark som du har ledt Noname.

Der har jo ikke været frost i et par uger på nuværende tidspunkt, og alt tyder på, at sessonen stadig kan synge et vers mere, så mon ikke jeg lige tjekker markerne en sidste gang mere.

Høp hey

Sump

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Sikke noget at frost skulle gøre at psilocybin nedbrydes, det tror jeg ikke på. Når jeg opbevarer mine svampe gør jeg det i en fryser -18 grader.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]