Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Mig og fem af mine venner har planlagt et svampetrip, her om 2 ugers tid.
Vi har alle spist svampe før. 3 af os (inkl. mig) har prøvet det en del gange efterhånenden, og jeg ser os derfor som "lettere erfarne" med den verden man kommer ind i.
Ydermere har jeg snakket/lyttet og analyseret op til flere ud af svære perioder i deres liv - Lettere depressioner, tilbagevendende mareridt(som havde stået på i ca 1 år)
Og en enkelt noget kraftigere. Der bla. indblandede spontan og ustyrlig vrede/agressioner.
Et par stykker af dem jeg har snakket med, har sågar været helt overbevidst om at jeg var igang med en psykologiuddannelse. Hvilket jeg ikke er.

I slutningen af sidste måned skete det så.. En af mine rigtig gode venners (T) far døede
Han er selvfølgelig stadig berørt af det, men han meget afklaret med det. Og jeg har ikke kunnet mærke nogle "svaghedstegn" fra hans side. Og jeg tror ikke han holder en facade op for mig (eller nogen andre i min omganskreds,for den sags skyld) da vi altid har kunnet snakke åbent om alt, lige fra fremtidsplaner til mere eller mindre intime og følelsesmæssige spørgsmål.

Er der nogen herinde der har intaget svampe (eller andre psykedelika) relativt kort tid efter et familiemedlem, eller en god ven er gået bort?
Og hvordan var følgerne, en flere timer lang og skræmmende rejse gennem de mørkeste sider af sindet? Eller nærmere en prøvelse der gjorde at man bagefter havde fået et mere nuanceret syn på dødsfaldet?.

Det skal lige siges at han absolut (IMO that is) ikke har en svag psyke, eller generelt er ude af balance.

Lidt info om stedet hvor svampene skal indtages.
Først om fremmest ligger det langt væk fra folk vi kender, så eventuelle "svampemodstandere" får vi intet problem med.
Vi låner et værelse som er hyggeligt/trygt indrettet, og i rummet ved siden af vil der sidde en som ikke har indtaget noget, og derfor er klart til at træde til hvis det skulle gå galt.

Jeg havde tænkt mig at T skulle lægge ud med at spise ca 1 gram tørret P. Cubensis, og eventuelt redosere senere, hvis han da ikke er tilfeds med virkningen.

Lyder det fornuftigt at gøre, eller er det en big no no?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
nu er det godt nok ik et familie medlem, men synes da du sku prøve at læse ali's triprapport om lsd og begravelse af hans kanin ;)

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=800

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har det lidt sådan, at døden er vores befrielse. Når en af mine familie medlemmer dør, vil jeg netop indtage psykedelika for at mærke døden.
Det lyder måske sygt, men ligesom når en munk i Tibet dør, så sidder de andre munke rundt om den døde og mediterer.
Nu har jeg altid set psykedelika som en slags snydekode i stedet for meditation.
Men jeg vil tage en lav dosis et eller andet, og gøre ligesom munkene gør det.
Jeg ser ikke et dødsfald som noget frygteligt, for hvis jeg ser det sådan, er det fordi jeg selv frygter døden.
Jeg ser døden som noget smukt. Jeg tror at de mange ting vi går og spekulerer over i hverdagen bliver opklaret når vi dør. Derude er man fri for at tænke på hvorfor livet skal give en mening...

/Cope

Titel:
Junior medlem

hvis du mener han er klar over hvad han går ind til så kan jeg ik se det specielt farlige i det...Men du skal os lige tænke på, hvis der er noget der gemmer sig i hans baghoved som han har svært ved og komme over ved sin fars død..kan det meget vel komme som en dårlig side i hans svampe trip..

jeg ville sgu passe lidt på...
Men igen det er bare mit råd...

Hvis han vælger og gøre det..så ik lad ham tage den største dosis der kan tages..giv ham et "lille" trip..

HVH EVIL-INSIDE..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]