Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Venner!
Jeg vil lige fortælle en lille historie:
Vi var nogle stykker sidste år, som tog sydpå (jeg siger ikke hvor!)og fandt en fåremark med masser af de spidse. Vi var kravlet ind over hegnet bag en bakke som skjulte os fra gården, da vi ikke ønskede at vække unødig opmærksomhed. Alligevel blev vi opdaget, da vi fandt svampe hele vejen rundt om bakken og derfor ikke kunne lade være med at gå rundt der helt synlige, og inden længe kom bonden vandrede op til os. Jeg tror nok vi et øjeblik overvejede at løbe som en flok børn på æblerov, men det var alligevel for åndsvagt, så vi blev og snakkede med ham. Han sagde at han var vred over at vi var kravlet over hans hegn, og at han havde en vædder gående, så hvis den gik til angreb på en af os, var det hans ansvar -sådan juridisk set.
Det kunne vi vældig godt forstå, så vi aftalte at vi ville ringe næste år (i år) så han kunne være forberedt, og evt. tage vædderen ind.
Jeg ringede så til ham lidt tidligere i aftes for at hører om det er iorden at jeg kommer der ned imorgen, og efter en lille snak om psykedeliske svampe, blev det aftalt at jeg bare kunne komme! Fårene og vædderen er ikke på marken, så det er jo perfekt.(Selvom jeg nu aldrig har haft problemer med dem. Jeg har den største respekt for dyr, og holder mig på behørig afstand).
Ja, det er jo så et eksempel på, at det kan lade sig gøre at aftale plukning med en bonde. Men det kan selvfølgelig være svært. Det er ikke alle som er så frisindede, at de vil tillade svampeplukkende syrehoveder at kravle rundt mellem deres køer og får. Det forstås med den oplysning pressen giver. Så derfor gør vi det mest i det skjulte, -uden tilladelse. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Dedikeret medlem

god løsning fanny, det er altid en god ide lige at spørge bonden om det er i orden. man kan evt. bare spørge om det er ok at man kigger efter lidt mark champignon.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hehe, at tale med en fremmed bonde om psilocybinsvampe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] genialt fundet på...

gid alle bønder var sådan [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Site Admin
Brugeravatar

Så har jeg hentet svampene. Det blev lidt under 600 stykker, så det er nu man skal ud og plukke! Bonden var ikke hjemme, men jeg efterlod en flaske rødvin samt et lille oplysende brev om psilocybin svampe.
Så nu har jeg nok til mit årsforbrug (og mere til) men jeg kan nok ikke dy mig for at tage ud op plukke flere. Det er så sjovt.
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Det lyder satme fedt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ikke nok med at du får en god fangst. Men du sætter også os syrehoveder i et godt lys [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er satme genialt, stil op til statsminister - du har jo åbenbart talegaverne..

Fanny
ville bare sige ja det er en gode stil du kører der.....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Måske man sq tage en tur ud på landet idag så og plukke, jeg bor på fyn, håber ikke at det er for sent... Nogen som ved besked?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Fanny

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Fantastisk stykke arbejde... og super HR!

- SÅ ALLE SAMMEN... NU VED I HVORDAN MAN UNDGÅR GALE VÆDDERE OG TYRE NÅR MAN ER PÅ JAGT [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det var da nok lige dagens optur at læse, det her [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg skal selv ud i dag at plukke - wish me luck [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

- Til jer andre, der ikke har været ude, eller ikke har haft heldet med jer endnu.. HELD OG LYKKE.

Kenneth.

Site Admin
Brugeravatar

Ja, det er vel på tide at vi "syrehoveder" prøver at oplyse "almindelige" folk om hvem vi er. Medierne gør det i hvertfald ikke. De fleste mennesker reagerer med fordømmelse p.g.a. uvidenhed, og falske rygter.
Svampe kan være en smuk vej til forståelse af sit indre, og verden omkring os, og psilocybinsvampe har været brugt af mennesker siden de kravlede ud af regnskoven og mødte dem på de østafrikanske savanner.(Terence McKenna: food of the Gods)

Nå, men jeg var ude for at finde nye græsgange her i torsdags(køte rundt i et område på sjælland), og der var jorden meget tør, og jeg fandt ikke en eneste. Der var heller ikke så mange andre svampe, og de der var, var indtørrede. Så jeg regner med at det bliver bedre efter på søndag, hvor der skulle komme regn. Det er bestemt ikke forsent at plukke endnu. Sidste år fandt jeg dem en uge inde i november. Så vi må væbne os med tålmodighed!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]