Mig og fem af mine venner har planlagt et svampetrip, her om 2 ugers tid. Vi har alle spist svampe før. 3 af os (inkl. mig) har prøvet det en del gange efterhånenden, og jeg ser os derfor som "lettere erfarne" med den verden man kommer ind i. Ydermere har jeg snakket/lyttet og analyseret op til flere ud af svære perioder i deres liv - Lettere depressioner, tilbagevendende mareridt(som havde stået på i ca 1 år) Og en enkelt noget kraftigere. Der bla. indblandede spontan og ustyrlig vrede/agressioner. Et par stykker af dem jeg har snakket med, har sågar været helt overbevidst om at jeg var igang med en psykologiuddannelse. Hvilket jeg ikke er.
I slutningen af sidste måned skete det så.. En af mine rigtig gode venners (T) far døede Han er selvfølgelig stadig berørt af det, men han meget afklaret med det. Og jeg har ikke kunnet mærke nogle "svaghedstegn" fra hans side. Og jeg tror ikke han holder en facade op for mig (eller nogen andre i min omganskreds,for den sags skyld) da vi altid har kunnet snakke åbent om alt, lige fra fremtidsplaner til mere eller mindre intime og følelsesmæssige spørgsmål.
Er der nogen herinde der har intaget svampe (eller andre psykedelika) relativt kort tid efter et familiemedlem, eller en god ven er gået bort? Og hvordan var følgerne, en flere timer lang og skræmmende rejse gennem de mørkeste sider af sindet? Eller nærmere en prøvelse der gjorde at man bagefter havde fået et mere nuanceret syn på dødsfaldet?.
Det skal lige siges at han absolut (IMO that is) ikke har en svag psyke, eller generelt er ude af balance.
Lidt info om stedet hvor svampene skal indtages. Først om fremmest ligger det langt væk fra folk vi kender, så eventuelle "svampemodstandere" får vi intet problem med. Vi låner et værelse som er hyggeligt/trygt indrettet, og i rummet ved siden af vil der sidde en som ikke har indtaget noget, og derfor er klart til at træde til hvis det skulle gå galt.
Jeg havde tænkt mig at T skulle lægge ud med at spise ca 1 gram tørret P. Cubensis, og eventuelt redosere senere, hvis han da ikke er tilfeds med virkningen.
Lyder det fornuftigt at gøre, eller er det en big no no?
|