Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg tænkte på, om der er nogle af jer, der har hørt om ham der gymnasie-knejten som der, for måske 1 år siden, stod en masse om i aviserne? Der stod at han var på svampe og at han var brudt ind hos en eller anden fremmed kvinde og havde slået hende ihjel. Bagefter kunne han ikke huske noget af det. Ud fra det jeg har hørt og læst, lyder det ikke umiddelbart som noget, man kunne finde på at gøre, fordi man var på svampe... Måske har han blandet det med noget, han ikke burde have..? Hvad tror I?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Er det ham fra Århus du tænker på, som steg ud af bilen og slog en gammel dame ihjel i hendes hus? For hvis det er ham, så er det over et år siden, og han er en af mine venners storebror.

Min ven er 100% sikker på at det er svampenes satanistiske værk, men jeg har mine tvivl. Jeg er ret sikker på at han var påvirket af flere ting end bare svampe. Og desuden har jeg ikke respekt for folk der ikke kan stå til ansvar for deres handlinger, og altid giver rusmidler skylden. Det har været omdiskuteret, om han gav svampene skylden for at slippe for straffen eller formilde den.

For at citere fra tjilles signatur:
A drug is not bad. A drug is a chemical compound. The problem comes in when people who take drugs treat them like a licence to behave like an asshole. -Frank Zappa.

Titel:
Dedikeret medlem

Det er i øvrigt over 5 år siden, og det var i nærheden af Tranbjerg eller Beder eller Malling ellerderomkring... lidt uden for Århus.

Titel:
Junior medlem

Er ikke sikker på hvornår og hvor det var, har bare hørt om det og ville høre hvad I havde at sige om det. Har ikke voldsomt meget erfaring med svampe. Men jeg syntes at det lød lidt ekstremt.

Men ellers er jeg helt enig med dig, aliaarhus. Hvis man ikke kan håndtere stoffer, skal man lade dem være. Og hvis man så endelig kommer ud i noget skidt, er det mindste man kan gøre da selv at tage ansvaret for det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Der er der heller ikke hørt om lignende tilfælde i udlandet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Så vidt jeg husker var det en blanding af vodka/øl, amfetamin og svampe. Jeg har hørt om ubehagelige reaktioner, når svampe og amfetamin blandes og alkoholen hjælper jo heller ikke på det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
aliaarhus skrev:
For at citere fra tjilles signatur:
A drug is not bad. A drug is a chemical compound. The problem comes in when people who take drugs treat them like a licence to behave like an asshole. -Frank Zappa.

Total offtopic, men Tjille's sig. har egentlig irriteret mig længe, det korrekte Zappa citat er:
"A drug is neither moral nor immoral - it's a chemical compound. The compound itself is not a menace to society until a human being treats it as if consumption bestowed a temporary license to act like an asshole."

Titel:
Medlem
Brugeravatar

der var også et drab i forbindelse med svampe for omkring 10 år siden i nærheden af Oksbøl.

en ung dreng på svampe og druk bandt sin storesøster til sengen, hvorefter han skød hende.

jeg tror ikke det er stofferne der er skyld i det, men de personer der gør disse ting på stoffer, har psykopatiske tendenser i forvejen. så hvis du/I også går og har skumle tanker om den slags, så er det bare om at holde sig fra psyka stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Som de fleste forhandlere af psykedelika på nettet advarer mod (ofte nederst på siden), så er det dumt at indtage psykedelika hvis man er gravid, eller har en psykisk ustabilitet...

Det er tydeligvis den sidst nævnte advarsel folk overser, fordi de tror at effekten er til at styre lige meget hvad man foretager sig, eller lige meget hvordan man har det.
Jeg har sågar hørt en 16 sige: Jamen så begyndte jeg at spise svampe, fordi jeg var psykisk nede, og så var jeg ved at blive afhængig, men så begyndte jeg at ryge hash igen i stedet, og så stoppede jeg med at spise svampe... - HU??

Jeg svinede den gnom til i laaang tid!!

Men stadig. Essensen af dette (efter hukommelsen) citat betyder jo også at hvis denne unge dreng pludseligt fik nederen på, og så gik hen og spiste svampe, så ender det sku da galt for drengen, for han tror vel at virkeligheden forsvinder mere hvis han spiser mange. Hvilket nogle vil give ham ret i, men psyken skal være moden og klar til den slags. Det er der mange der ikke engang har fået at vide, eller læst i de brochurer som vores "opposition" har offentlig gjort. Dvs. fejlen er på deres side!

Det er det offentlige, og medierne, som er med til at gøre psykedelika farligt!

/Cope

Senest rettet af Infected Cope aka. Lila 24 nov 2005 17:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis man nu kigger på, hvor meget af den slags, der sker under alkoholpåvirkning (også set i forhold til antallet af brugere), er der langt, langt værre tendenser.
Stoffer begår sgu ikke mord, det er folk med forvredne sind eller folk i uheldige situationer, der gør den slags.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
TheBo skrev:
Hvis man nu kigger på, hvor meget af den slags, der sker under alkoholpåvirkning (også set i forhold til antallet af brugere), er der langt, langt værre tendenser.
Stoffer begår sgu ikke mord, det er folk med forvredne sind eller folk i uheldige situationer, der gør den slags.

For at twiste et kendt ordsprog: "Drugs don't kill people, people kill people."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]