Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Hej.
Jeg har lige growboxet mig frem til en god håndfuld Cubenner.
Af natur er jeg en meget "eftertænksom" type. Jeg tænker meget over alt hvad jeg gør, og er generelt usikker på mig selv. Tilgengæld kender jeg mig selv, og har således ikke nogle indeklemte hemmeligheder eller andet. Jeg accepterer min personlighed, og reflekterer meget over næsten alt i min hverdag.

Mit spørsmål er sÅ:

Jeg kunne godt tænke mig at stifte bekendtskab med svampe. Men helst alene, den første (evt. DE første) par gange. Jeg havde forestillet mig at starte ekstremt forsigtigt ud, og så evt. fortsætte med forsigtige redoseringer, så jeg fik en stille og rolig intro. Dog ikke for forsigtig, da jeg er af den overbevisning at overdreven tanke virksomhed med henblik på forsigtighed i sidste ende avler anstrengte/stressende trips.

Ville i mene det var forsvarligt? Evt. nogle som har taget deres første trip alene?

Ps. grunden til jeg vil tage dem alene, er for at lære min reaktion at kende, samt være overbevist om at jeg ikke bare tager dem for at tage dem- ala druktur med kammerater osv. Vil gerne være lidt mere seriøs, og så sidenhen bruge dem under mere festlige omstændigheder.
Har iøvrigt før brugt LSA uden nogle som helst psykiske komplikationer, selvom mine set & settings indbød til det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Bare tag dem alene, du er alligevel så nervøs og påpasselig, at du ubevidst forkorter dit trip pga. en smule god stress.

Jeg tog mit første svampetrip alene - 2 gram - og det var sjovt, men ikke så overdrevet visuelt. Jovidst åndede bordet, skabslågerne dansede og den indbagte pizza var en fisk, men ellers var det mildt. Bare sørg for, at du kan kontakte nogen for en sikkerheds skyld, så skulle der ikke være noget i vejen for det. Jeg vil sige at du skal tage dosis på én gang og så bare slappe af; se hvad der sker. Sådan gjorde jeg, og det blev godt

Basér dog ikke din beslutning alene på mit råd, det er kun dig selv der kender dig.

Og god rejse, til den tid, det bliver fantastisk håber jeg
Anders

Dedikeret medlem

Jeg har aldrig trippet med andre persone, altid kun alene. Alt i alt er jeg glad for det. Det er ikke altid lige nemt, men jeg har mere end en gang tænkt: "Hvor var det godt at der ikke var nogen i nærheden til at se mig opføre mig på den måde." Til trods for manglende erfaring med det modsatte, så har jeg på fornemmelsen at alenetrip giver dig mulighed for at give mere slip og gå dybere ind i trippet, fordi du ikke behøver at bekymre dig om andre mennesker.

Du kan sagtens have dit første trip alene. Vær dog opmærksom på set og setting og lad være med at dosere for højt, 2g max. Lad også være med at redosere første gang, vent med det til senere. Mærk effekten og kom ned på jorden igen. Du har masser af tid til at tage et nyt trip i fremtiden.
Du har dog ret mht ikke at tænke for meget. Tænk under planlægningen, men når du har spist svampene, så bare læn dig tilbage og slap af. Svampen er som regel ret venlig første gang, så du skal nok få det hyggeligt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
......................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Tak for svarene.
Jeg tror jeg har besluttet mig, og det ser ud til at der ryger en lille dosis svampe ned en af dagene.
Iøvrigt er jeg ikke så bange for badtrips.. eller , det vil sige at jeg ikke var det FØR jeg begyndte at gå op i set & settings. Regner dog ikke med at der sker noget, for første gang jeg tog psykedelika endte jeg i et episk drama med fysiske konfrontationer o.l . Dette påvirkede mig ikke mere end hvis jeg havde været ædru, og det som stressede mest var min frygt for et badtrip.
Så gik jeg uden for, og fik mit livs dejligste trip, med massere af indsigt.

Nå, men tusind tak for rådende, og tak for linket Belledonna, det var rart med lidt bekræftelse. Havde nemlig det indtryk at det var "fyfy" at indtage psykedelika alene, medmindre man var ekstremt gode venner med den pågældende substans.

(off topic)
Jeg har iøvrigt lagt mærke til, via udenlandske sider, at vi i Dk er langt mere HR mindede end andre steder.
Ikke at der ikke vises respekt i udlandet, men jeg har det indtryk at vi går mere op i psykisk sikkerhed med hensyn til psykedelika. Men det er måske bare her på siden?

Hav det godt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Nå, men tusind tak for rådende, og tak for linket Belledonna, det var rart med lidt bekræftelse. Havde nemlig det indtryk at det var "fyfy" at indtage psykedelika alene, medmindre man var ekstremt gode venner med den pågældende substans.

Jeg har ikke selv haft den luksus at have en meget nær, tæt bosiddende ven, som kunne agere tripsitter for mig, så jeg har stort set trippet alle mine trips alene. For mig har det været ganske OK. Jeg er meget stabil psykisk, og jeg befinder mig utroligt godt i mit eget selskab - det er trods alt sammen med en person, som jeg stoler utroligt meget på ;)

Endelig er der det med naturen af trippet. Jeg kan godt lide de dybe sessioner i min store, dejlige sofa. Bare ligge og flyde ud fuldstændig i mit eget tempo. Tilstedeværelsen af andre kunne godt ødelægge dette aspekt, da man pr. definition ikke kan lade være med at forholde sig til andre mennesker i nærheden.

Hvis du er nervøs, men alligevel vil trippe alene, så overvej om du evt. skal have et par livliner klar. Hvis du bliver ramt af sådan en hård 3'er og bliver revet rundt i alle mulige store emner, kan det måske være rart at kunne tale med en anden eller tilkalde vedkommende. En tripsitter kan også blot være til stede i andre dele af huset, mens du er alene inde i dit "rituelle rum" eller hvad man nu kan kalde det sted man tripper.

Det hjælper utvivlsomt at være bekendt med substansen, men psykedelika har en evne til at røvrende brugeren fra tid til anden. Du kan altså godt have 5 rimelige sjove, uforpligtende og overfladiske trip, mens nr. 6 rammer dig med voldsom indsigt (se f.eks. denne rapport: http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=1213). Det betyder dog ikke, at du nødvendigvis badtripper.

Mit råd er at du ikke undervurderer substanserne, specielt ikke fordi der indtil et vist punkt ikke er en helt entydig sammenhæng mellem trippets psykologiske intensitet og dosen. Hvad jeg helt klart vil fraråde, er dog at du tripper meget høje doser. Jeg synes diverse triprapporter giver det indtryk, at de ekstremt høje doser kan udviske ego og få dig til at glemme, at du overhovedet trippet - og ikke alle håndterer det lige godt, når psyken smider en masse usorteret skrammel op til bevidsthedens overflade, og det er jo ikke så nemt at være cool, når man ikke har en skid filter på nogetsomhelst :P

Et halvt til halvanden gram er en udmærket startdosis, og husk at du jo kan bygge rusen stille og roligt op, f.eks. ved at tage et halvt gram hver 30-60 minutter. Ofte kan det give et bedre trip at bygge langsomt op, da symbiosen mellem stoffet og din krop virkelig får lov til at falde på plads på en tryg måde. Hvis du virkelig faster igennem, så kommer du nok op på 30 minutter, med lidt mere indhold i mavesækken har du typisk alerts efter 30 minutter og et rimelig godt oppe i løbet af en time. Så'n circa :)

Medlem

Tak for svaret Malkavian.
Jeg har det faktisk også rigtig godt i mit eget selvskab.
Jeg har altid vaeret lidt af en soloperson.
Selv da jeg var helt lille har jeg nydt at vaere for mig selv.
Og selvom jeg er usikker og nervoes, er jeg god til at laegge maerke til når jeg er det, og acceptere at det er sådan jeg er.
Med hensyn til dosis, havde jeg havde forestillet mig at tage ca. 0,5 gram ad gangen. Jeg har intet måleinstrument, men ved at jeg havde 70-100 gram frisk vaegt, og har derfor delt det op i doser som formentligt er under 1 gram. Så uanset hvad, vil jeg stille og roligt bygge trippet op.

Jeg har ioevrigt aldrig oplevet et "kun sjov" trip, men naermere en blanding af ekstremt spirituelle oplevelser, blandet med sjov og spas. Og har oplevet at trips er gået fra sjov til religioes til ekstase og derfra til stress.
Så ved at psykedelika kan vaere lén anelse selvstaendigt når det kommer til rusens natur (forstået på den måde at man aldrig 100% kan kontrollere et trip).

Edit:
Med hensyn til tripsitter, så kender jeg ingen som er "taet" på mig.
Jeg har et par venner, men ikke nogle som jeg har lukket "ind", dette er årsagen til at jeg helst vil laere stoffet at kende for jeg begiver mig ud i sociale events.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]