Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvad så nu?
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg har længe gået og overvejet at prøve at spise en svamp og nyde virkningen af det. Har læst utallige af rapporter og hvilke mængder man skal spise det i osv. Har sat mig ind i det og gjort mig en masse tanker.

Jeg nægter dog at gøre det alene den første gang, så jeg er igang med at få nogle af mine venner med på den.

Jeg vil så bare lige høre inden jeg går igang - Hvor mange g skal jeg som nybegynder spise af Stropharia Cubensis ? Har købt 30g og vil gerne vide hvor mange gram vi hver især skal spise og hvilken måler i har købt til at måle det med.

Jeg vil også gerne høre om Stropharia Cubensis er en god "begynder-svamp"

Hvordan spiser i det? Råt, eller blandet ind i noget ?

På forhånd tak
3-P3O

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
En 1-2g første gang ville være fint (hvis det er friske svampe, så 10-20g). Bare tyg det som det er, og gerne i et stykke tid i munden.

De gamle indianere tilbered svampene med honning og flydende chokolade, lod det tørre og spiste stykkerne. Jeg kunne forestille mig at det smagte meget bedre sådan.

Men husk at faste i 3-4 timer inden... jeg fastede engang i 8 timer inden et trip - det var tydeligt at det blev otpaget hurtigere og bedre, og trippet føltes "renere" i forhold til alle mine andre trips, fordi jeg ikke havde noget i maven. Sulten forsvandt også i et par timer, da trippet gik i gang.

Men at spise efter trippets plateau er også lækkert :) mad er dejligt i trips.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til.

hvis du søger på begynder dosis svampe vil du finde en masse tidligere emner, hvor dit spørgsmål bliver diskuteret.

De svampe du har svarer ca. til 1/10 tørrede "mexicanske" svampe.

Ja jeg vil mene de er udemærkede til begyndere og jeg vil anbefale dig at spise halvdelen af pakken - altså 15 g - første gang råt. De smager ikke af specielt meget rå.

Du vil næppe finde entydige svar på dit spørgsmål om dosis til første gang.
Hvor gammel er du?

Og jeg vil på det kraftigste fraråde dig at gøre det alene første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
aliaarhus skrev:
De gamle indianere tilbered svampene med honning og flydende chokolade, lod det tørre og spiste stykkerne. Jeg kunne forestille mig at det smagte meget bedre sådan.

Ammmenehh - indianerne gjorde det... :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

AoD skrev:
aliaarhus skrev:

Ammmenehh - indianerne gjorde det... :wink:

:D

Titel:
Junior medlem

Mange tak for svarene så hurtigt. Jeg er 17år gammel og det eneste jeg før har prøvet er hash. Jeg har altid haft en lyst til at udforske videre, men har altid været skræmt fra hvid og sans når det endelig var.

Men nu har jeg bestemt mig for at nu skal det være- derfor fandt jeg et link til http://www.minmor.dk og så at man kunne købe Stropharia Cubensis til 250kr pr 30g hvilket lyder fair nok i mine øjne.

Jeg har allerede hentet en masse musik fra Boards of Canada og en masse andet trance musik til formålet.

Når jeg modtager den pakke jeg har bestilt fra den hjemmeside - så skal jeg spise ca. halvdelen af pakken siger i?

hvor du anskaffer dine svampe fra kommer ikke andre ved, selv om de er lovlige

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

3-P3O skrev:
Når jeg modtager den pakke jeg har bestilt fra den hjemmeside - så skal jeg spise ca. halvdelen af pakken siger i?

Jeps, det ville være fint nok første gang. Del pakken med en god ven. Sørg for at have lavet alle jeres pligter, at I ikke bliver forstyrrede, etc. Husk også at slukke jeres mobiltelefoner - de helvedsmaskiner er irriterende når man tripper, og at snakke i telefon midt i et trip er ikke det bedste i verden.

Hvis du har muligheden, så hav en computer i nærheden med en internetforbindelse, hent http://www.mirc.com og connect til irc.efnet.org - derefter joiner du #psychedelia

Hvis du/I under trippet trænger til at snakke med folk med erfaring, så er der en masse herindefra der er behjælpelige på kanalen. Desuden er det pur underholdning at lamme derinde mens man tripper :P

Gotta love IRC, som dextrose ville sige :P

Titel:
Junior medlem

Hvor lang tid kan man forvente der går fra man indtager det til det slår igennem?

En anden ting jeg har frygtet lidt - hvis det endelig skal gøres - kan man så godt forholdsvis styre sig så man bliver i nogle få rum? Jeg vil bare for alt i verden ikke løbe udenfor da vi har en temmelig trafikeret vej.

Skal jeg gøre det et andet sted ? Rende ud i skoven og sætte mig med min ven eller hvordan og hvorledes. Har i nogle gode råd til settings?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

3-P3O skrev:
Hvor lang tid kan man forvente der går fra man indtager det til det slår igennem?

En anden ting jeg har frygtet lidt - hvis det endelig skal gøres - kan man så godt forholdsvis styre sig så man bliver i nogle få rum? Jeg vil bare for alt i verden ikke løbe udenfor da vi har en temmelig trafikeret vej.

Skal jeg gøre det et andet sted ? Rende ud i skoven og sætte mig med min ven eller hvordan og hvorledes. Har i nogle gode råd til settings?

Hehe, læs mit signatur:

"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right." -PJ O'Rourke

Jeg tror det er generelt for alle psykedelika - når man får det dårligt i et trip, har man ikke lyst til andet end at ligge i sin seng og komme af med trippet - jeg har personligt aldrig haft lyst til at træde ud for én eneste dør når jeg har haft det ubehageligt i et trip... eller overhovedet stå op på mine ben, fordi det har syntes at være umuligt. Dem der render ud på vejene, dræber folk, skriger som gale og jeg ved ikke hvad, er hovedsageligt unormale oppe i kassen, ellers er det skræmmehistorier. Jeg går ud fra at du er velfungerende deroppe og mentalt stabil? For hvis ikke, så hold dig fra psykedelika.

Prøv at benytte søgemaskinen øverst til venstre, eller se i vores leksikon her: http://www.psychedelia.dk/leksikon/

Der står hvad du skal gøre, hvis det går galt. Hvis du får det dårligt i et trip, skal du ikke forsøge at flygte fra det, men bare læg dig ned og prøv at følge med i hvad trippet fortæller dig. Lige meget hvor ubehageligt det end måtte være, vil det give mening til sidst i trippet, hvis du har et åbent sind overfor trippet og ikke lukker af - for det er som regel dér det går galt. Der er dog ingen grund til at bekymre sig om det på forhånd - lad trippet flyde stille og roligt. Kig lidt rundt på boardet og i leksikonet - her er tonsvis af gode råd. Og husk endeligt på, at stoffet ikke er ude på at fucke dig op, men blot at åbne dine øjne for nogle ting... disse ting kan være ret ubehagelig ting at få at vide af et trip, men tro mig: Det er det hele værd.

Hvad angår onset, så kan det tage mellem 10 minutter og op til 1,5 time, alt efter indholdet i mavesækken... det er i hvertfald min erfaring. Læs mere her:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Det perfekte setting første gang, er helt klart derhjemme i sikre og dejlige omgivelser, dejlig belysning, dejligt musik og dejlige mennesker omkring en, som man stoler på og holder af. Hvis alle disse ting er i orden, og du er velfungerende i hovedet og ikke deprimeret, så er chancen for at det går galt uden at du kan styre det minimal.

Første gang jeg trippede på psykedelika (svampe, 1,5g cubensis), foregik det udenfor. Det var en smule ubehageligt med alle de folk og biler omkring en. Inde i skoven og på stranden var det også meget overvældende, men utrolig smukt. Dette kan man altid udforske - gør det et sted som du kender rigtig godt, eksempelvis derhjemme. Dér er nok at udforske der, selvom du kender stedet så godt... efterhånden som du får mere erfaring, kan du altid rykke ud i naturomgivelserne.

Og igen: Kom på IRC når I skal trippe. Det er hyggeligt, og der er altid folk der kan hjælpe en hvis det bliver for meget, eller hvis man har brug for at snakke med nogen der ikke kan se en.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej 3-P3O

Først vil jeg, for at forvirre dig endnu mere ;), lige starte med at gå i struben på Ali mht. faste før et svampetrip. - Det er ikke en god løsning for alle... bare spørg Dr. D :) - Dog er det rigtig nok at svampene vil blive optaget hurtigere og lettere hvis du ikke har for mange ting liggende i maven så en god mellemløsning kan være f.eks. at spise noget let inden trippet, f.eks. frugt og grønt... ellers er supper med lidt brød til for de fleste en udemærket måde at få maven i orden på inden et trip.

Ellers er en god huskeregel at I, når I har spist svampene, ikke sætter jer ned og bare venter på at effekten skal komme - For så sker der som regel ikke særlig meget. Sørg derfor at beskæftige hjernen efter I har konsumeret de kære små. Dette trick er godt for førstegangsbrugere da man tit kan have svært ved at "give slip" på ens virkelighed rent mentalt og lade sig flyde med... Og husk at have triptoys :) Kaleidoskoplegetøj, spejle, hvis I bruger WinAmp til musikken kan der findes fede plug-ins nede i art-forummet osv.

Safe journey! - Og hvis I er i tvivl om noget så søg og spørg endelig videre :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Først vil jeg, for at forvirre dig endnu mere ;), lige starte med at gå i struben på Ali mht. faste før et svampetrip. - Det er ikke en god løsning for alle... bare spørg Dr. D :)

Jaja, jeg er også en perker der har vænnet sig til at faste i 30 dage i træk i 18 år :P

Titel:
Junior medlem

En anden ting jeg ikke har fået svar på er - hvordan måler i det op?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hvis du har de 30g, skal du bare dele det op i to lige store bunker. Så har du to doser på 1,5g tørrede/15g friske svampe.

Men jeg, og de fleste af os herinde, plejer at bruge vægte til dette.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg vil dog, selv om det allerede er blevet sagt, lige pointere hvor vigtigt set og ikke mindst setting er...

Sørg for at du er et sted hvor du normalt føler dig tryg og godt tilpas, det kan ikke siges nok. Det har i hvert fald for mig, været de vigtigste faktore og mere eller mindre været årsagen til om jeg fik et godt eller dårligt trip. Nu er jeg rimelig følsom psykisk, men mener klart det er det vigtigste

Titel:
Junior medlem

Mange tak for alle jeres svar - jeg vender tilbage med en rapport omkring hvordan det var - og så skal jeg da lige have skrevet det meste ned så jeg kan analyzere det bagefter.

Mvh
3-P3O

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

3-P3O skrev:
Mange tak for alle jeres svar - jeg vender tilbage med en rapport omkring hvordan det var - og så skal jeg da lige have skrevet det meste ned så jeg kan analyzere det bagefter.

Mvh
3-P3O

Må man spørge med hvilket formål du indtager det?

Jeg så jeres samtale på IRC, men synes det kunne være fornuftigt at få det ned her... for det skal understreges at svampe ikke er legetøj, som man skal indtage "fordi man gerne vil se hallucinationer" og "fordi der bare skal være gang i den". Det er som at skyde sig selv i foden.

Titel:
Junior medlem

aliaarhus skrev:
Må man spørge med hvilket formål du indtager det?

Jeg så jeres samtale på IRC, men synes det kunne være fornuftigt at få det ned her... for det skal understreges at svampe ikke er legetøj, som man skal indtage "fordi man gerne vil se hallucinationer" og "fordi der bare skal være gang i den". Det er som at skyde sig selv i foden.

Jeg tager det bl.a. med det formål at opdage effekten af det og udforske den "anden verden" - dertil har jeg også selv nogle spørgsmål om mig selv som jeg gerne vil have svar på og jeg håber at svampen i dette tilfælde kan føre mig nærmere til et svar eller i det mindste gøre mig opmærksom på hvad der er galt.

Det er derfor jeg har planlagt at skrive det meste af det ned så jeg kan gennem arbejde det senere.

Jeg gør det dog også fordi det facinere mig at læse hvad andre folk har oplevet af 5 dimensionelle verdner og en konfrontation med Gud og har også læst om en som havde en kanin der snakkede til ham osv. Det facinere mig meget.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

3-P3O skrev:
Jeg gør det dog også fordi det facinere mig at læse hvad andre folk har oplevet af 5 dimensionelle verdner og en konfrontation med Gud og har også læst om en som havde en kanin der snakkede til ham osv. Det facinere mig meget.

Det er så mig du citerer der fra min 2c-i/svampe-rapport "Katarsis" :P

Billede Billede
Billede Billede

Hils på Bukseløs, den narkotiske kanin :D

Men okay :) Held og lykke med trippet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Aliaarhus jeg vil nu mene man sagtens kan bruge svampe til sjov og spas.

Ikke at det skal være sådan hver gang, for på et ellerandet tidspunkt indhenter din psyke dig hvis det er stilen hver gang.

Jeg syns også det er forkert at regne med, at ens førstegangstrip skal forklare dig hvem du er og give dig svar på dine spørgsmål. Svampene skal nok fortælle dig ting når I er blevet fortrolige venner. Det kan naturligvis ske første gang men det er ikke det hyppigst sete.

Mit råd er, æd svampene, smid en film på eller lyt til noget musik. Som Saikops siger, så skal man ik sætte sig ned og vente på effekten. Jeg har tit ladet mig overraske af starten på trippet fordi jeg har stenet nogle hjemmesider med nogle venner eller har set gamle billeder igennem eller lignende.
Når du kommer til måske at ville solotrippe, så er en god bog genial at starte et trip på. En bog man er godt igang med og som liiige er spændende de næste 30 sider or so.

Anyways, held og lykke med det!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

noname skrev:
Aliaarhus jeg vil nu mene man sagtens kan bruge svampe til sjov og spas.

Ikke at det skal være sådan hver gang, for på et ellerandet tidspunkt indhenter din psyke dig hvis det er stilen hver gang.

Jeg syns også det er forkert at regne med, at ens førstegangstrip skal forklare dig hvem du er og give dig svar på dine spørgsmål. Svampene skal nok fortælle dig ting når I er blevet fortrolige venner. Det kan naturligvis ske første gang men det er ikke det hyppigst sete.

Det kan jeg godt være enig i... men det er jo ikke ensbetydende med at man bare skal have nul respekt for svampene og bare tage dem fordi man vil se hallucinationer - der er det dømt til at gå galt.

Samtalen på IRC virkede bare sådan, men jeg fulgte ikke med i det sidste.

Man kan godt have respekt for svampene og samtidig have det sjovt... og jeg har skam brugt stofferne til meget sjov og ballade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]