3-P3O skrev:
Hvor lang tid kan man forvente der går fra man indtager det til det slår igennem?
En anden ting jeg har frygtet lidt - hvis det endelig skal gøres - kan man så godt forholdsvis styre sig så man bliver i nogle få rum? Jeg vil bare for alt i verden ikke løbe udenfor da vi har en temmelig trafikeret vej.
Skal jeg gøre det et andet sted ? Rende ud i skoven og sætte mig med min ven eller hvordan og hvorledes. Har i nogle gode råd til settings?
Hehe, læs mit signatur:
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right." -PJ O'Rourke
Jeg tror det er generelt for alle psykedelika - når man får det dårligt i et trip, har man ikke lyst til andet end at ligge i sin seng og komme af med trippet - jeg har personligt aldrig haft lyst til at træde ud for én eneste dør når jeg har haft det ubehageligt i et trip... eller overhovedet stå op på mine ben, fordi det har syntes at være umuligt. Dem der render ud på vejene, dræber folk, skriger som gale og jeg ved ikke hvad, er hovedsageligt unormale oppe i kassen, ellers er det skræmmehistorier. Jeg går ud fra at du er velfungerende deroppe og mentalt stabil? For hvis ikke, så hold dig fra psykedelika.
Prøv at benytte søgemaskinen øverst til venstre, eller se i vores leksikon her:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/Der står hvad du skal gøre, hvis det går galt. Hvis du får det dårligt i et trip, skal du ikke forsøge at flygte fra det, men bare læg dig ned og prøv at følge med i hvad trippet fortæller dig. Lige meget hvor ubehageligt det end måtte være, vil det give mening til sidst i trippet, hvis du har et åbent sind overfor trippet og ikke lukker af - for det er som regel dér det går galt. Der er dog ingen grund til at bekymre sig om det på forhånd - lad trippet flyde stille og roligt. Kig lidt rundt på boardet og i leksikonet - her er tonsvis af gode råd. Og husk endeligt på, at stoffet ikke er ude på at fucke dig op, men blot at åbne dine øjne for nogle ting... disse ting kan være ret ubehagelig ting at få at vide af et trip, men tro mig: Det er det hele værd.
Hvad angår onset, så kan det tage mellem 10 minutter og op til 1,5 time, alt efter indholdet i mavesækken... det er i hvertfald min erfaring. Læs mere her:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtmlDet perfekte setting første gang, er helt klart derhjemme i sikre og dejlige omgivelser, dejlig belysning, dejligt musik og dejlige mennesker omkring en, som man stoler på og holder af. Hvis alle disse ting er i orden, og du er velfungerende i hovedet og ikke deprimeret, så er chancen for at det går galt uden at du kan styre det minimal.
Første gang jeg trippede på psykedelika (svampe, 1,5g cubensis), foregik det udenfor. Det var en smule ubehageligt med alle de folk og biler omkring en. Inde i skoven og på stranden var det også meget overvældende, men utrolig smukt. Dette kan man altid udforske - gør det et sted som du kender rigtig godt, eksempelvis derhjemme. Dér er nok at udforske der, selvom du kender stedet så godt... efterhånden som du får mere erfaring, kan du altid rykke ud i naturomgivelserne.
Og igen: Kom på IRC når I skal trippe. Det er hyggeligt, og der er altid folk der kan hjælpe en hvis det bliver for meget, eller hvis man har brug for at snakke med nogen der ikke kan se en.