Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
totalt sejt billede det sidste der :wink:

/cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Sump hvor lang tid brugte du på det? 34 er imo hellerikke vildt imponerende (sæføli noget bedre en 0 SN, men alligevel). Det er jo hellerikke meget sammenlignet med hvad man kunne finde der sidste år...

Titel:
Medlem

Jeg var lige ud og gå en tur og fandt disse svampe men er lidt i tvivl om nogle af dem. Jeg er ret sikker på at nr. 1 er en SN og det er nr. 2 også. Nr 4 og fem er ikke SN da de har hvide lameller men hvad med resten?

ps: nr 1's hat er ca 2 cm bred.

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nummer 1 er ikke en psylle. Det er jeg 100% sikker på... Nummer 2 er måske, men det er svært at se på billedet.

Der er masser af svampe nu, men i weekenden kommer vi helt ned på 0 grader om natten- det kommer til at vrimle med dem lørdag/søndag!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

vil også sige nummer 2. Det ER ikke alle syller der har spids :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg vil sige ingen af dem. Måske nummer to. Et supplerende billede ville kunne afgøre det.

/karma!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg holder også på nummer 2, resten er ikke fine. Men måske nr 7, det er ret svært at se på billedet synes jeg...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nr 2 er måske. Resten er bestemt ikke SN!
Husk iøvrigt at tjekke lamellernes farve. SN har brune lameller som bliver mørkere når sporene modnes. Hvis I derfor finder en ellers lignende svamp som har hvide lameller, er det IKKE SN!

Kig nu på vores pædagogisk opstillede svampe! De er lige til en lærebog :D

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
goddamn jeg tror sæsonen topper nu....
var lige ude på min mark idag og fandt 5 gange så mange som de andre dage jeg har været der de sidste par uger.....på samme tid.
de første gange fandt jeg vel omkring 50-100stk...idag 400-500 :D

God jagt!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg var en tur i Hillerød Slotshave i dag... Vandrede rundt i ca. 3 kvarter hvor jeg blev ved med at finde den samme slags svamp, som jeg før har haft på fornemmeren var SN (ligesom Atratus). Men så efter ca. en times søgen var den der sq! Lille hat med en tydelig spids på. Ikke bare en "vorte" eller dut som jeg (og sikkert mange noob's) hele tiden har troet men en virkelig SPIDS top. Regner med at prøve min scanner lidt senere og se om jeg kan få nogle billeder frem... Nå men jeg vandrede rundt i 2-3 timer og endte med små 22 SN's, men hvad fanden. Min første rigtige fangst, så jeg er en glad mand. Nu må jeg bare se om de dur til noget 8)

Atratus: Jeg har gået og gloet på de arter i massevis i dag, det er IKKE SN! Tro mig, du er ikke i tvivl når du først støder på en (hvis det da ellers er de rigtige jeg har fat i :wink: ) Jeg tvivler meget på at der nogle SN's i mellem dem der. Måske nr. 2, men tror det sq ikke. Ligner ikke det mindste nogle af dem jeg har fundet i dag.

Regner med at komme med en lille rapport på de 22 SN her i weekenden, ville være fedt hvis der var andre der også gad at få skrevet lidt :D
Savner lidt flere rapporter... Hygge

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Prometheus>> Cool Munk! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
@noname:

Jeg brugte ca. to timer.
Nej 34 er da ikke overvældende, men det er jo også ved at være over en uge siden nu.
og ja; sidste år var ganske rigtigt et helt fantastisk svampeår, men skulle vi nu ikke lige give i år en ordentlig chance for at vise sig fra en bedre side end hidtil!? Jeg er i hvert fald optimistisk.

Så vidt jeg kan læse de andres indlæg, er det først LIGE NU de vælder frem i stort tal. Så jeg skal i hvert fald snart ud igen.

GOD JAGT alle sammen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
http://upit.dk/u/svamp.JPG

Har været ude og lede efter svampe, og fandt også nogen der ligner disse, men der er ikke nogen tydelig spids, og de er også ret store.

Kig på billedet for uddybelse...

Fandt omkring 50 stk. Ved hvor der er flere...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@ Xp3rt: Det er bare ud og pluk mens tid er. Du har udelukkende fundet spids nøgenhat iflg. det medfølgende billede :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: K.b.h.N.V
Godt trip :D der er ikke noget tid at spilde det er bare ud og hente resten før der kommer andre :twisted:

Titel:
Medlem

Har været ud igen: http://www.upit.dk/u/sfund01.jpg
Jeg brugte ikke så lang tid på det da det begyndte at blæse helt vildt.
Jeg ved godt at det er svært at bedømme, og billedets kvalitet hjælper ikke ligefrem (sorry), men jeg er selv ret sikker på de fleste af dem. Den store åbne ude til venste tvivler jeg dog lidt på. De har ikke så meget spids men det kan jeg se inde på mushroom.dk at de heller ikke altid har.

Titel:
Glædlig plukke tur til jer alle og tillykke med fangsten, det ser godt ud for nogle af jer hva.

@Atratus du har måske nok fundet ud af det, men svamp nr 2 på dit billed er helt sikkert en SN.

@Fanny det er ikke helt rigtig hvad du siger med lamellerne, om foråret og først på sommeren er SN mere hvid til gennemsigtige lameller og har ikke brune lameller som i højsersonen. Sn er også meget mindre og færre antal først på året, men den er der næsten hele året rundt.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mht. Atratus'es billede... Hvad er det for en svamp på billedet der?
Jeg har lavet en rød ring rundt om den jeg hentyder til.

http://www.upit.dk/u/fd.bmp

/Cope

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: K.b.h.N.V
jeg sidder her med cannachem og vi er rørende enige om at det er nok ikke en du dør af at spise dem, men der er nok ikke meget virkning i de fleste på det nyeste billede.
I hvert fald er langt de fleste ikke spids nøgenhat :!: :!: :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
CannaChem: Desværre er det ikke mit billede, men et jeg har "lånt". Mit digicam er fucket, og jeg har intet at tage billeder med. Derfor fandt jeg et billede med svampe der lignede meget i form og udseende.

Men er SN ikke meget mindre ?

Mine var op til 8 cm lange, og med en skærm på 2,5-3 cm (de store)

Hvis det er SN, så har jeg fundet omkring 500 af dem :D

Så en børnehave stå og sparke omkring 1 kvm fyldt med dem jeg fandt i stykker :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]