Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge (jeg aner ikke hvor jeg ellers skulle sætte det ind henne), og det ville egentlig også undre mig meget om nogen ikke allerede har spurgt om noget ligene før. Men jeg har søgt, og synes ikke jeg kunne finde noget.. At least I tried ..
Det handler ikke specifikt om svampe, men bl.a svampe.. Jeg har igennem flere år overvejet at prøve dem, men har ganske enkelt ikke turde grundet en svær depression. Den er jeg dog (7, 9, 13) ude af nu, og har ikke haft nogen alvorlige nede perioder i godt et år. Men derfor er jeg selvfølgelig stadig nervøs, og meget forsigtig med hvad jeg prøver.
Jeg har prøvet at undersøge hvilke lovlige planter jeg kan skaffe mig, bare fordi jeg er nysgerrig. Jeg er faldet over pryd snerle (Morning Glory) og opiums valmuer. Men er risikoerne for store, hvis en i min tilstand tager den slags, eller svampe?
Findes der metoder til at indtage den slags, som nedsætter risiko for eventuelle badtrips? Jeg har set noget med at nogen psykologer laver LSD terapi behandlinger, hvor en patient (gerne en med depression) hører beroligende musik og har en sovemaske for øjnene under hele trippet, og får tilsyneladende en meget positiv oplevelse ud af det.
prøv at spise sundt og træn, læs om sundhed og velvære.
tag dig selv seriøst, og se om det hjælper.
svampe vil ikke skade dig, hvis du indtager rigtige mængder, men svampe vil ikke gøre dig til supermand hvis det er det du tror de gør.
alt er forberedelse, og jo mere forberedt du er på at tage svampe, hvilket vil sige, god sundhed både fysisk og mentalt.
jo bedre vil du have det efter indtagelse.
men hvis du føler at du er kommet til en blindgyde mentalt, og at det ikke hjælper at træne igennem, og spise sundt.
så kan svampe være en god hjælp.
men hvis du bare ligger og sumper foran fjernsynet, eller computeren hele dagen, og spiser usundt, og glemmer at drikke vand.
så vil svampe blot fortælle dig hvad jeg har fortalt dig, at du har ondt fordi du ikke har taget dig selv seriøst.
men svampe fortæller det på en helt anden måde.
de er lidt mere konsekvente.
det er alle andre stoffer ligeså.
hvordan skal svampe hjælpe dig med noget som helst, hvis dine sørgeligheder er selvforskyldte?
men på den anden side hvis du allerede er i form, og du spiser sundt osv.
og du stadig er depressiv, så er svampe en god en. men pas på dig selv, og hold dig inden for de anbefalede doser.