Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Cobz skrev:
Vi fandt 6 stk SN ude på en af fodboldbanerne i Aalborg igår. Men så kom der en mand og spurgte hvad vi ledte efter, vi sagde nøgler, men da han var kommet lidt væk tog han sin tlf frem og ringede til hvad vi tror var politiet, så vi skyndte os væk igen. Dumme småborgerlige skiderik :x

Og tror du virkelig at panserne kommer efter et par drenge der står og samler svampe på en fodboldbane. Og hvis de gjorde... hvad skulle de have gjort ved det...?

Titel:
Junior medlem

Er det Spids Nøgenhat, jeg har fundet?

Billede
Billede

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det ligner godt nok, prøv og spis dem så tror jeg du ved det en times tid senere :shock:

Lige en lille sjov historie fra det virkelige liv:

Igår var jeg med en af mine venner ude i den danske natur og lede efter, ja gæt en gang?
Da vi så på et tidspunkt står på en kokasse mark og kun har fundet 3 svampe som vist nok ligner lidt og så 3 golfkugler, kommer en mand pludseligt gående hen imod os fra et kollegie som ligger lige ved siden af.
Han er omkring 30 år og afslappet klædt i civil.
Da han kommer hen til os lukker han så munden op og siger:
"Goddag, jeg kommer fra Helsingør kriminal politi. Vi har fået rapporteret om en masse unge mennesker som render og plukker ulovlige svampe".
Vi er totalt paf da ingen af os er helt klar over lovgivningen på dette område og iøvrigt begge har arbejde hvor en §191 (narko) anklage er lig med en fyreseddel.
Det eneste min ven, som står tættest på kan få fremstammet er:
"Vi leder efter golfkugler" :roll:
Så svarer politimanden:
"Nå ok, har i fundet nogle og må jeg se"
Min ven trækker 2 bolde op af lommen og jeg bliver bedt om at vise indholdet af mine lommer som jeg med lidt besvær får gjort uden at flå svampene med.
Så spørger han om vi selv spiller golf, hvorpå min ven svarer at det gør vi ikke men at vi kender nogen som gør.
Det er i det hele taget lidt svært at komme med nogle sansynlige svar når man virkelig føler sig presset.
Lige pludselig begynder manden at grine.
"Bare rolig, vi sad oppe og kedede os og fik så øje på jer der gik og kiggede meget målrettet ned i jorden og så blev vi enige om at ta røven på jer" :P

God jagt og bedre held end vi havde
:twisted: (sølle 10stk var hvad vi fandt) :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Svampeninja lad være med at give den slags tåbelige råd når du åbenlyst ikke aner en skid om hvilke svampe det er!

Det er IKKE SN på billlederne, desværre for dig... De mangler en spids (deraf navnet SPIDS nøgenhat).
Jeg kan ikke huske hvad dine hedder, men de har formodentligt en ret stiv stængel, har selv fundet en del af dem på markerne den anden dag.

Iøvrigt var der ingen SN ved Moesgaard, jeg har hørt fra ældre og mere erfarne plukkere, at Moesgaard er dødt område for tiden hvad angår SN. Måske næste år... Men de er helt sikekrt andre steder i omegnen af Århus!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg skal ud og kigge efter svampe her i dag, håber jeg finder nogen. Første gang vi er ude, så plukker bare en hel masse der ligner SN, og så må vi se om det er dem. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Efter hvad jeg kan se i denne tråd, så ligner det endnu et skod år for syller eller hva? jeg har heller ikke fundet nogle endnu :cry:

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem

De er derude.

Fandt omkring 200 på godt og vel én times tid i fredags.. Det gælder bare om at være tålmodig og finde de rigtige marker :)

Titel:
Medlem

Samael>> Det ligner meget denne svamp du har fundet: Billede

Den hedder Mycena griseoviridis og kan vist ikke bruges til ret meget så vidt jeg kan læse mig til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg ledte i 2 timer i dag ude på 1 hestemark og en komark, men jeg fandt kun 11 psyller. Er temperaturen ved at dræbe svampene ? :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
jeg tror tværtimod at det stadig ikke er koldt nok for dem til at titte op i samme omfang som de plejer :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arg, okay. Jeg skal måske bare være tålmodig.

Titel:
In our memories

Så er der meldt frosttemperaturer i græshøjde flere steder i landet,.. hvis de ikke har været eller er der nu, så er det snart for sent,.. god jagt :wink:

dEEP

Titel: Tsk tsk...
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Arj, hvor bliver det HÅRDT at spise alle de svampe i andre åbenbart ikke kan finde ud af at finde: :P
Resultat af 4-5 timer sammen med Fanny på hendes meget hemmelige "jagtmarker" sydpå et sted: 453 stk verificeret SN af vekslende størrelse + dem vi småguffede undervejs. Forhåbentligt vil jeg lægge nogen flotte billeder af høsten + en meget pædagogisk opstilling af hvilke forskellige former denne svamp kan tage.
...Har på fornemmelsen at det bliver et HELT fint svampeår... Vil tro at forekomsten peaker om ca 2 uger.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
ja du små SN er skam fremme, fandt selv en 200 stks efter en 2 timers jagt idag. Så nu skal der guffes.

og god jagt til jer alle, må de små poppe foran jeres øjne :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
8)
Hey igen, var på jagt i lørdags, og fandt hvad vi troede var psyller, men det viste sig efter grundig research, at det ikke var tilfældet. Vi åd en 8-10 stykker hver 3 mand i lørdags (af dem, vi fandt), men virkningen var vist mere placebo end den rigtige fornemmelse.
3 af mine venner var idag på togt på en fåremark, og HER var der gevinst. De fandt 33+53+57=143 stk. (!) Jeg skulle hilse og sige, at FÅREMARKER er stedet, hvor man kan være rigtig heldig.
Vi skal teste dem i næste weekend, har overvejet om vi skal helt droppe hash + spiritus, og blot drikke vand / te til. Evt et par bajs.

I skal nok få en rapport i næste uge omkring virkningen.
God jagt -- og PS! Temperaturen om natten er ved at være nede på det kritiske nulpunkt, men jeg har idag fået at vide, at det IKKE er så slemt endda med 0'celsius.... Man skal kunne finde dem én måned før, og én måned EFTER den første nattefrost!
:!:
Bon appetit!

D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder sku godt.. så er der stadig håb!

Men bliver sku næsten altid busted for at gå på bondemændenes marker :(
Var ved at blive meldt til politiet, fordi der har været det der med ham heste-misbrugeren! :x

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ikke altid Armaghetto! Hvis man snakker pænt med bondemanden, kan man ofte få lov.

Jeg har to rigtig gode Jagtmarker hvor jeg er på god fod med ejerne.
Den ene ejer som har en mark med får, vil helst have at jeg ringer inden, og så tager jeg som regel altid en flaske rødvin med til ham som tak. Han er helt på det rene med hvad det er for svampe jeg går efter og har ingen problemer med det. Det er rart at man kan gå og plukke uden at skulle se sig over skulderen hele tiden!

På den anden mark er der heste og der kan jeg bare komme når jeg har lyst. Ejeren kom ud og fik sig en sludder med os (Prometheus og jeg) da vi var der i lørdags. Der fik vi fortalt alt om svampene, og det havde han ingen problemer med. Han satte dog pris på, at vi ikke fortalte om stedet til alle mulige syrehoveder, så han til næste år kunne forvente 50 mennesker vandre rundt blandt hans heste. :lol:
Det er der nu heller ikke nogen chance for at jeg vil gøre, for jeg vil have markerne for mig selv!

Så måske hjælper det med venlighed, istedet for bare at stikke af, når ejeren kommer ud for at spørge, hvad man laver på hans enemærker :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Haha, jeg plejer bare at gå i hippie-mode og begynde at ramble om hvordan man ikke kan eje jorden og at naturens goder tilhører os alle sammen... Jeg har endnu ikke konverteret én landmand! :mrgreen:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Men hvis det er en helt fantastisk god mark man har fået, så er det ganske rart at kunne komme der år efter år!
Iøvrigt får man også lavet lidt god propaganda for de små psykedeliske vækster!

Psykedelisk oplysning til folket!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Fanny> Fedt, mand! Sådan skal det være.
Jeg er ikke selv stødt ind i nogen landmænd, men jeg vil da prøve den taktik du kører der, hvis de spørger, hvad jeg laver på deres jord.

Hvad er det nu man si'r ? Med ærlighed og venlighed når man længst, og det må man da sige, at du har benyttet dig af!

Drumstick
+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]