Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Jeg har lavet et filter i toppen af den inderste kasse af en cd-lomme så luften skal passere to filtre før det rammer substratet. Ja, det har virket fint for mig, selvom det sikkert er bedre at bruge en stærkere opløsning.

Mvh.

Takker. Der er ingen pumpe involveret, vel? Og hvor meget H202 snakker vi? Fx 2 cl.?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ved ikke helt hvad du mener når du siger pumpe? Jeg har et akarievarmelegme sat til. Jeg ved ikke hvor meget der skal til, bare hæld en god sjat i - vandet i mine kasser er i hvertfald ikke råddent hehe :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Ved ikke helt hvad du mener når du siger pumpe? Jeg har et akarievarmelegme sat til. Jeg ved ikke hvor meget der skal til, bare hæld en god sjat i - vandet i mine kasser er i hvertfald ikke råddent hehe :)

Mvh.

Ah, godt nok. Jeg troede, du måske brugte en luftpumpe. Jeg bruger også selv et akvarievarmelegeme, og med det holder temperaturen sig fint mellem 26 og 28 grader.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
du kan godt undvæge en luft pumpe hvis det er cubensis du dyrker, men det vil helt klart være en fordel at bruge en.

Medlem
Brugeravatar

du kan godt undvæge en luft pumpe hvis det er cubensis du dyrker, men det vil helt klart være en fordel at bruge en.

Det er P. Cubensis (fra Ecuador). Indtil videre vil jeg se, hvordan det går med lufthuller i toppen af boksen med filter for, for mht. luftpumpen er jeg både fattig og fummelfingret. Men måske til næste grow ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er ikke nødvendigt med en luftpumpe. Angående temperaturen så husk på at den ikke må overskrive 28 grader (selve kolonisering hæver temperaturen med 2 grader), prøv så vidt mulig at holde den på omkring 25,5-27.

Ellers lyder det som om at du har meget godt styr på det. :)

Mvh..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Det er ikke nødvendigt med en luftpumpe. Angående temperaturen så husk på at den ikke må overskrive 28 grader (selve kolonisering hæver temperaturen med 2 grader), prøv så vidt mulig at holde den på omkring 25,5-27.

Ellers lyder det som om at du har meget godt styr på det. :)

Mvh..

Jotak, TiT'en virker tjekket nok. Og så er der kaoskassen. Ikke alle mine ti kager kom hele ud. Så i TiT'en står der seks (nogenlunde, efter nogle af dem er blevet mast sammen) hele kager, mens der i en anden kasse står fem dværg-Frankensteinkager meget tæt på en 100 W keramisk pære, som jeg, via en elektronisk timer, har sat til at være tændt ½ time og slukket i en time i en atten-timers cyklus. Så må jeg se, hvordan det går, ikke mindst med mit dyrebare termo/hygrometer, som står dernede ... Forresten har jeg boret 14 relativt små huller i toppen af TiT'en og dækket dem til med gazebind. Fattede ikke helt det med de der CD-hylstre (hvordan de ser ud). :oops: Hvis gazen bliver snasket, kan man i hvert fald hurtigt se det og sætte noget nyt på. Jeg har fyldt godt med vand på ift. mit dry run, og kan godt se, at jo mindre vand, jo højere temperatur (men vel dermed også lavere luftfugtighed?). Så det er jo en enkel måde at justere temperaturen på, ikke? I øvrigt "kom" jeg til at dunke kagerne i ca. 50 timer. Håber ikke, det har gjort dem for "svampede" ... :shock:

Medlem
Brugeravatar

det er da fuldstændig vanvittigt, at bruge en 100 W pære og lade kagerne stå tæt på den, fordi de vil tørre ud og blive udsat for formeget varme. svampe laver ikke fotosyntese, men skal bare bruge lyset til at vokse efter, så en LED pærer på 3 W vil være tilstrækkeligt. 6 timers lys om dagen er fint, men jeg vil nu råde dig til at give dem 6 timer i træk, i stedet for at køre en halv time uden og en halv time med.

Medlem
Brugeravatar

det er da fuldstændig vanvittigt, at bruge en 100 W pære og lade kagerne stå tæt på den, fordi de vil tørre ud og blive udsat for formeget varme. svampe laver ikke fotosyntese, men skal bare bruge lyset til at vokse efter, så en LED pærer på 3 W vil være tilstrækkeligt. 6 timers lys om dagen er fint, men jeg vil nu råde dig til at give dem 6 timer i træk, i stedet for at køre en halv time uden og en halv time med.

Som sagt er det en keramisk pære, dvs. at den ikke afgiver lys - kun varme. Jeg er udmærket klar over, at svampe ikke benytter sig af fotosyntese, og derfor kun behøver lys for at retningsbestemme deres vækst. Jeg ved også godt, at 100 W er ret voldsomt ift. størrelsen af min kaoskasse (deraf navnet), og det er derfor, at jeg har sat en timer til at slukke for pæren det meste af tiden. Men lige for at slå det fast én gang for alle: Det her handler på ingen måde om lys.

Medlem
Brugeravatar

Nå så kan jeg bedre forstå, at du bruger den, men ville det ikke være en bedre ide, at opretholde varmen på en anden måde.

Medlem
Brugeravatar

Nå så kan jeg bedre forstå, at du bruger den, men ville det ikke være en bedre ide, at opretholde varmen på en anden måde.

Jo, uden tvivl. Pæren var et newbie-fejlindkøb (og den er endda på 150 W!), men fordi jeg havde nogle kager, som var gået lidt i stykker og en gammel growbox , lavede jeg en kaoskasse ved siden af den mere regelrette tub-in-a-tub. Sidstnævnte holder pt kun 22 grader, men det er vel også lige præcis nok, ikke?

Medlem
Brugeravatar

22 grader er fint til blomstring, men når man skal klonisere kagerne vil det ikke være nok.
1. fase 26 - 28 grader.
2. fase 22 - 24 grader.

Medlem
Brugeravatar

22 grader er fint til blomstring, men når man skal klonisere kagerne vil det ikke være nok.
1. fase 26 - 28 grader.
2. fase 22 - 24 grader.

Undskyld min uvidenhed, men er kolonisering, når der begynder at komme pins?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, det er stadiet før. Myceliet koloniserer substratet, hvorefter man kan sætte kagerne ud, så de kan pinne.

Junior medlem

hey drenge !!! hvornår begynder der at komme buddz frem har haft mine til bloom nu i 15 dage der bare kommet en masse hvide hår det min første gang :)

Medlem
Brugeravatar

Nej, det er stadiet før. Myceliet koloniserer substratet, hvorefter man kan sætte kagerne ud, så de kan pinne.

Nå, jeg syntes jo nok! Som den opmærksomme læser vil vide, har jeg allerede taget kagerne ud af glasset og sat dem til at pinne.

Medlem
Brugeravatar

hey drenge !!! hvornår begynder der at komme buddz frem har haft mine til bloom nu i 15 dage der bare kommet en masse hvide hår det min første gang :)

Er det hamp du taler om

Senest rettet af Rasmus Radiomus 15 maj 2012 22:23, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

ja det er hamp jeg snakker om :)
temp. er på 23.5 og fugtigheden er på 39 :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
ja det er hamp jeg snakker om :)
temp. er på 23.5 og fugtigheden er på 39 :)

Så er du i det forkerte forum. :roll:

Hamp ligger under Cannabis...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]