Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 321  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
knarkdrengen skrev:
The Doctor skrev:
Daan-psy skrev:
Tillykke :) det er sn. Buzz

What? Satme da ikke alle sammen.

Jeg synes allesammen ligner sn. Men hvilke har jeg overset?

Bare lige for min egen forståelses skyld efter 14 stive arbejdstimer, narkoboy...

Du skriver længere nede i tråden at "alle er blækhatte". Med "alle", mener du så de to jeg udpegede som værende andre svampe end SN?

Du har også nogle svar længere nede i tråden, som jeg vurderer, at have fortolket korrekt :-)

Jeg spørger udelukkende så vi har det famøse fællesparadigme som referencepunkt...

Mvh

Medlem

CannaChem jeg har også haft svært ved at tyde helt præcist hvad der skrives til hvem, men som jeg forstår det, var beskeden om blækhatte ikke til mig og mine svampe, men en anden bruger som også har smidt billeder ud af svampe.

Der bliver diskuteret 2 forskellige svampe billeder af flere brugere og det virker lidt forvirrende, men som sagt, så tror jeg at Dan-psy mener at alle mine er SN og et andet billede, postet af en anden bruger, er alle blækhatte.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men efter at have klikket frem og tilbage nogle gange i samtalen, føler jeg at det ikke kan forholde sig anderledes :D

Junior medlem

Jeg var for anden gang ude i dag, men var ikke så heldig. tog dog dem jeg var i tvivl om med hjem, og tænkte at jeg måske kunne få en vurdering af de få som jeg synes lignede lidt.
billeder
Jeg synes umiddelbart ikke de ser helt ud som de skal, men har ikke set nok til at kunne være sikker.
Jeg håber nogen vil tage et kig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er desværre ikke SN. :(

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Nå okay, jamen så må jeg jo bare finde nogen i morgen. :)

Junior medlem

SemiLanceAtAPsiFi skrev:
....
Hvis hatten bliver mørk/tar skade, er det tit ormene. Vælger som regl selv at flække dem op og fjerne ormene så de ikke æder det hele (-sætter dem fri/ud af vinduet:)

- God griner over du sætter ormene fri =D Flere gange har jeg bare lavet te og prøvet at glemme det.... Nogle gange filtrerer jeg dem fra heh
Ja, har holdt øje med dem tørre, det går lidt sløvt men de var også lidt større i det. Som jeg skrev det oprindelige indlæg havde de kondomspids, og de tørre til den klassiske sammenrynkede gyldne farve. Tror det er dem. Har aldrig været i tvivl på den her måde. Tager ud og finder dem igen, og får lavet et sporeaftryk for med sikkerhed at be/afkræfte det.

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe yeah, det nemlig god griner ^_^
Håber du deler aftrykket, og husk også at læg mærke til det blå skær som indikere psilocybin arten.

Peace

http://www.nerdtests.com/mq/badge/4f68625b9047f7cc.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
knarkdrengen skrev:
The Doctor skrev:
Daan-psy skrev:
Tillykke :) det er sn. Buzz

What? Satme da ikke alle sammen.

Jeg synes allesammen ligner sn. Men hvilke har jeg overset?

Bare lige for min egen forståelses skyld efter 14 stive pikke, narkoboy...

Du skriver længere nede i tråden at "alle er blækhatte". Med "alle", mener du så de to jeg udpegede som værende andre svampe end SN?

Du har også nogle svar længere nede i tråden, som jeg vurderer, at have fortolket korrekt :-)

Jeg spørger udelukkende så vi har det famøse fællesparadigme som referencepunkt...

Mvh

sn
Billede
Billede

blækhatte
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

en røvfuld SN vil jeg mene :mrgreen: http://tinypic.com/view.php?pic=ofdkcp&s=8#.VDz9B_l_vRY

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
^Jep, det er en ordentlig røvfuld SN..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pænt goddag psychadelia, jeg har været ude at kigge efter SN, men ved ikke om jeg bliver ved med at blive snydt :p
jeg er hverken ekspert eller noget, så hvis der er en der kan se om det jeg har haft gang i er helt hen i vejret? På forhånd tak :D

her er et par billeder af hvad jeg har fundet :p
http://imageshack.com/a/img631/4107/06VJCx.jpg
http://imageshack.com/a/img538/247/kH1u2W.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
SpliffeN skrev:
Pænt goddag psychadelia, jeg har været ude at kigge efter SN, men ved ikke om jeg bliver ved med at blive snydt :p
jeg er hverken ekspert eller noget, så hvis der er en der kan se om det jeg har haft gang i er helt hen i vejret? På forhånd tak :D

her er et par billeder af hvad jeg har fundet :p
http://imageshack.com/a/img631/4107/06VJCx.jpg
http://imageshack.com/a/img538/247/kH1u2W.jpg

Desvære ikke, du må ud igen :)
Til en anden gang: spred svampene mere ud, så de er nemmere at se. Nu er det heldigt at de tydeligvis ikke er sn, men havde de lignet en del mere, havde det krævet et bedre billede for at bedømme.
Hvis man er meget i tvivl, er det en god idé at lægge dem med mellemrum, så vi f.eks kan sige at "nr 4,5,8,11 fra øverste venstre hjørne er rigtige, nr 3,4,6,7 og 14 nederst fra venstre er jeg usikker på - kan du tage et nyt billede af dem?".

Mvh :)

Junior medlem

Hej !

Jeg er lidt i tvivl om disse 3 der ligger ned, da jeg fandt dem stående lige ved den der stadig står op. Den der står op mener jeg er for regulær og det er nok en glanshat af en slags. Men hvad med dem der ligger ned. jeg har indsat lidt fra en guide Knarkdrengen tidligere har postet og jeg synes at måden lamellerne sidder matcher guidens SN profil meget godt. Men fordi de stod blandet... ja så droppede jeg dem da jeg var i tvivl. Men hvad mener I. Der er jo dut på hatten og det hele. Var det små SNere, eller blot baby glanshatte ?

Billede

.../apexpoint

Junior medlem
Brugeravatar

axe jeg synes selv at SN er mere olivengrønne end olivenbrune når de er små og friske, men det kan varierer med nuancen. Synes ikke de ligner SN, fordi stregerne på hatten (nedadløbende fra top af hat til bund) er i systemet "tyk, tynd, tyk, tynd" hvor jeg mener SN er mere ensformet med de streger. Altså er de (stregerne) hos SN samme størrelse og så langt flere af dem end på dit billede.
Det er mit indtryk, glæder mig til at se hvad andre siger xD

Peace

http://www.nerdtests.com/mq/badge/4f68625b9047f7cc.jpg

Senest rettet af SemiLanceAtAPsiFi 14 okt 2014 21:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

apexpoint skrev:
Hej !

Jeg er lidt i tvivl om disse 3 der ligger ned, da jeg fandt dem stående lige ved den der stadig står op. Den der står op mener jeg er for regulær og det er nok en glanshat af en slags. Men hvad med dem der ligger ned. jeg har indsat lidt fra en guide Knarkdrengen tidligere har postet og jeg synes at måden lamellerne sidder matcher guidens SN profil meget godt. Men fordi de stod blandet... ja så droppede jeg dem da jeg var i tvivl. Men hvad mener I. Der er jo dut på hatten og det hele. Var det små SNere, eller blot baby glanshatte ?

Billede

.../apexpoint

Jeg ville have taget dem med hjem og lagt i posen med de andre. De ser lidt anderledes ud mht. striber og farve, men de andre tegn er der tydeligt :)
Det er en rigtig fin måde du har taget billedet, samt refereret til Knarkdrengen's billede.
Den der står op, er no-go som du selv pointerer :)

De kan desuden godt være nærmest helt hvide. Ikke bare lyse som stokken, men direkte albino-hvide (hvis det udtryk findes) :P
Edit:
Billede

Ps: De er rigtig flotte de 3 på dit billede, farven er meget jævn, overfladen er ikke alt for våd/slimet ud, samt de markante streger fremhæver deres skønhed :)

Mvh

Junior medlem

Hej folkens er ny på svampemarkedet og er efterhånden kommet dertil hvor det bare skal prøves har læst en masse om SN min eneste problem er bare med hensyn til dossering kan ikke rigtigt finde noget mht mængder, hvor meget skal tage som rookie? :)

Junior medlem
Brugeravatar

futfutegon

tørret SN 0.5 gram ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JuuL1993 skrev:
futfutegon

tørret SN 0.5 gram ;)

Er en ret mild dosis, men et godt sted at starte. Jeg har haft nogle gode timer, ved indtag af omkring 0.5 gram tørrede. Normalt tager jeg dog 1-1.5g tørrede, men 0.5 gram er en meget sikker dosis du vil kunne forholde dig til ret nemt. Du kan altid redosere med 0.25-0.50 oveni, så det heller ikke bliver for mildt/vildt.

Du kan altid øge dosis op til 1 gram tørrede næste gang, men det frarådes at gøre det igen inden for få dage. For så skal du nemlig have en større dosis for at få samme virkning + det er vigtig lige at give dig tid og ro, efter et trip før man kaster sig ud i det næste :)

Mvh

Junior medlem

Den Rolige skrev:
JuuL1993 skrev:
futfutegon

tørret SN 0.5 gram ;)

Er en ret mild dosis, men et godt sted at starte. Jeg har haft nogle gode timer, ved indtag af omkring 0.5 gram tørrede. Normalt tager jeg dog 1-1.5g tørrede, men 0.5 gram er en meget sikker dosis du vil kunne forholde dig til ret nemt. Du kan altid redosere med 0.25-0.50 oveni, så det heller ikke bliver for mildt/vildt.

Du kan altid øge dosis op til 1 gram tørrede næste gang, men det frarådes at gøre det igen inden for få dage. For så skal du nemlig have en større dosis for at få samme virkning + det er vigtig lige at give dig tid og ro, efter et trip før man kaster sig ud i det næste :)

Mvh

tak for svarene er helt sikkert noget jeg kan bruge! vil også hellere starte i de små og så ligeså stille bevæge mig fremad :)
better safe then sorry! :)

Junior medlem

Hej - jeg var ude igen idag, og er rimelig sikker på at have fundet noget der kan bruges.
Billede

Billede

Billede

Da jeg tog billederne havde jeg ikke lige fået sorteret så godt i dem, men jeg har nu valgt at tage nogen fra - dem som har et rødt kryds.
Ser det fornuftigt ud? :) jeg ved godt at billederne ikke er perfekte, men mit kamera er gammelt - hvis man følger linket kan man zoome lidt ind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]