Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 321  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fryd skrev:
Hurra for svampesæsonen i år!

Jeg fandt EN. Og det er den mindste SN jeg nogensinde har gidet samle op. Mere regn!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubber skrev:
Fryd skrev:

Jeg fandt EN. Og det er den mindste SN jeg nogensinde har gidet samle op. Mere regn!

Snif den...

Junior medlem

knarkdrengen skrev:
bluecheese skrev:
av av Fryd det var sgu mange. Hvad med den konkurrence der : ) Største SN svamp 2014, du havde da nogle gode kandidater hehe

Jeg har et spørgsmål vedr SN, nu har vi prøvet det et par gange før , en enkelt gang hvor vi fik for lidt. kan ikke huske helt hvor mange.

Jeg har 2.2 gram tør. Kan vi dele det 3 voksne mænd på 85-90 kg hver (hvis det har en betydning...)

Det er rundt regnet 0,7g hver. Det kan i godt få en god oplevelse ud af.
Er det svampe, i har fundet i år? For det kan godt betale sig at gå ud og plukke flere, så i ca. har 1-1.5g hver. Oplevelsen bliver noget mere intens.

Hvis i vælger at indtage de 2.2g, så sørg for at faste 4-5 timer på forhånd.

Tak for de hurtige og gode svar Knark.

Kan du forklare det sidste i den quote?
Altså med at faste, hvis de deler de 2.2 g?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Bubber skrev:
Fryd skrev:

Aw... Tjek nedbørsskalaen for rundt i landet, det burde hjælpe dig lidt. Det er jo ikke på alle kreaturmarker de gror, men størstedelen. Held og lykke med jagten!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Champion skrev:
knarkdrengen skrev:
bluecheese skrev:
av av Fryd det var sgu mange. Hvad med den konkurrence der : ) Største SN svamp 2014, du havde da nogle gode kandidater hehe

Jeg har et spørgsmål vedr SN, nu har vi prøvet det et par gange før , en enkelt gang hvor vi fik for lidt. kan ikke huske helt hvor mange.

Jeg har 2.2 gram tør. Kan vi dele det 3 voksne mænd på 85-90 kg hver (hvis det har en betydning...)

Det er rundt regnet 0,7g hver. Det kan i godt få en god oplevelse ud af.
Er det svampe, i har fundet i år? For det kan godt betale sig at gå ud og plukke flere, så i ca. har 1-1.5g hver. Oplevelsen bliver noget mere intens.

Hvis i vælger at indtage de 2.2g, så sørg for at faste 4-5 timer på forhånd.

Tak for de hurtige og gode svar Knark.

Kan du forklare det sidste i den quote?
Altså med at faste, hvis de deler de 2.2 g?

0.7g til hver er ikke en vandvittig høj dose, men det kommer jo også an på, hvad man vil med sit trip. Den mystiske oplevelse forstærkes dets flere svampe, der indtages. Men har man ikke så mange, opnås en bedre virkning ved at indtage dem på tom mave - gerne kombineret med te, hvis man ønsker en ekstra hurtig virkning.
Nogen mener også, at trippet kan intensiveres ved at indtage svampene med appelsinjuice.

Junior medlem

Hey gutter. En eksperts øjne på disse?

Billede

danke!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvis du spørger om det er SN, så nej, det er det ikke.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

pokkers! Der er mange svampe for tiden, især her i østjylland, men gad vide om SN forekommer allerede nu? Vejret har jo været ret mildt..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Der er SN nu. Bare kig lidt på de sidste par sider af denne tråd. Folk finder SN mange steder i landet for tiden.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har kun fundet 4 meget små SN indtil videre, mere regn nu tak!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Så har jeg været ude på mit livs anden svampejagt! Svampene på de 2 første billeder, er jeg sikker på er sn:

Billede

Billede

De næste er jeg en smule usikker på. Her er 2 billeder:

Billede

Billede

Det er mest den til højre jeg er usikker på. Jeg synes at hatten virker tykkere end de andre (hvilket jeg ikke ved, om betyder noget), og er mere rund. Papillen er heller ikke så tydelig... Her er et par nærbilleder:

Billede

Billede

Og så til dem jeg er sikker på IKKE er sn (Ja, jeg udnytter lige chancen til, at blive klogere på de andre svampe i samme område ;) ).
Den til venstre synes jeg er svær (jeg burde vist have taget en lidt flottere udgave med...), men vil gætte på Hjelmhat, Keglehat eller Mørkhat. Den i midten vil jeg gætte på er en Høj Glanshat. Den til højre kan jeg ikke regne ud.

Billede

Billede

De sidste her, som lignede, at de var vokset op som en del af samme "klynge", ville jeg sige er Gulhat:

Billede

Billede

Billede

Dem på det sidste billede, er jeg dog alligevel ikke så sikker på er Gulhat, både pga. den mærkelige form, men også pga. de mørke lameller. Men så har jeg ingen bud.

Jeg er mest nysgerrig på de sidste svampe, fordi jeg gerne vil vide, om der skulle ske noget ved, at man kom til at æde nogle af dem. Og så må i undskylde det lange indlæg! Men det går jo nok, når det alligevel stort set bare er billeder ;)

Junior medlem

Det er sikkert blevet spurgt om før, men hvor lang tid skal SN have lov at tørre inden man kan ligge dem i gemmeren?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faarkman skrev:
Så har jeg været ude på mit livs anden svampejagt! Svampene på de 2 første billeder, er jeg sikker på er sn:

Billede

Billede

De næste er jeg en smule usikker på. Her er 2 billeder:

Billede

Billede

Det er mest den til højre jeg er usikker på. Jeg synes at hatten virker tykkere end de andre (hvilket jeg ikke ved, om betyder noget), og er mere rund. Papillen er heller ikke så tydelig... Her er et par nærbilleder:

Billede

Billede

Og så til dem jeg er sikker på IKKE er sn (Ja, jeg udnytter lige chancen til, at blive klogere på de andre svampe i samme område ;) ).
Den til venstre synes jeg er svær (jeg burde vist have taget en lidt flottere udgave med...), men vil gætte på Hjelmhat, Keglehat eller Mørkhat. Den i midten vil jeg gætte på er en Høj Glanshat. Den til højre kan jeg ikke regne ud.

Billede

Billede

De sidste her, som lignede, at de var vokset op som en del af samme "klynge", ville jeg sige er Gulhat:

Billede

Billede

Billede

Dem på det sidste billede, er jeg dog alligevel ikke så sikker på er Gulhat, både pga. den mærkelige form, men også pga. de mørke lameller. Men så har jeg ingen bud.

Jeg er mest nysgerrig på de sidste svampe, fordi jeg gerne vil vide, om der skulle ske noget ved, at man kom til at æde nogle af dem. Og så må i undskylde det lange indlæg! Men det går jo nok, når det alligevel stort set bare er billeder ;)

Umiddelbart ser billede 1+2 ud som sn, selvom du har taget billedet undervejs i tørringen. Det kan være ret svært at vurdere svampene i tør tilstand - bl.a. fordi stokken bliver mørk.

Billede 3 er ganske sikkert også sn, men stadig svær at bedømme i semi-tør tilstand. Svampen længst til højre er jeg mest usikker på. Jeg tror ikke det er en sn.

billede 7+8 er ikke sn. Igen er det svært at vurdere, hvad det ellers er, da svampene hverken er friske eller hele.

billede 9+10 ligner gulhat, som du selv nævner.

Bilede 11 kunne være en gulbladet trævlhat. Den ser ud til at være brunsporet. Lugtede du til den? Den lugter nemlig af sperm, hvis du ved, hvordan det lugter :D Den er meget giftig og vokser i løvskov. Var der træer i nærheden af dit fund?

Næste gang du plukker svampe, så tag billeder af hat stok og lameller. Det gør det meget nemmere at identificere. Derudover så bræk hat og stok over, så du fpår en fornemmelse af svampens kød. Duft til sidst til svampen og skriv alle oplysninger ned.

Ang. identificering af andre svampe end sn, så brug denne side: http://www.fugleognatur.dk Her får du normalvis svar samme dag, som du spørger.

Junior medlem

Jeg har været ude på først jagt og fandt disse i en mark med køer... er de SN? de er desværre lidt tørre allerede - tak!
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

yagéyoga skrev:
Jeg har været ude på først jagt og fandt disse i en mark med køer... er de SN? de er desværre lidt tørre allerede - tak!
Billede

De ligner Høj Glanshat.

Tjek evt dette skema: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=46178 Måske kan du huske, hvordan de så ud, da du plukkede dem.

Junior medlem

Geografisk sted: skovbunden nær Roskilde
fandt disse for en uges tid siden det øverste billede er jeg ikke i tvivl om er sn men det nederste billede er jeg dog en smule i tvivl om

http://postimg.org/image/v3y0i0iod/
http://postimg.org/image/nwdnzwrkv/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mycelium man skrev:
fandt disse for en uges tid siden det øverste billede er jeg ikke i tvivl om er sn men det nederste billede er jeg dog en smule i tvivl om

Det sidste billede ligner også sn. Plukkede du dem? Tjekkede du evt lamellerne?

Junior medlem

Geografisk sted: skovbunden nær Roskilde
knarkdrengen skrev:
mycelium man skrev:

Det sidste billede ligner også sn. Plukkede du dem? Tjekkede du evt lamellerne?

jep plukkede dem :P lamellerne var mørkebrune
blev helt glad da jeg fik øje på dem syntes det var nogle rigtig flotte eksemplarer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De kommer i mange flotte variationer, de små kære. En utrolig smuk svamp med så mange historier at fortælle :)
Hvis du har et godt kamera, så find fotonørden frem i dig selv og skyd en masse billeder, så vi kan nyde svampene i de resterende 3 årstider, hvor de ligger i dvale.

Junior medlem

Hejsa! Jeg var ude at gå en tur på en kreatur mark for at finde nogle Sylber DSV uden held, Men da jeg kom hjem lige foran mit hus fandt jeg den her lymle her og tænkte om det kunne være en SN, siden jeg ikke er den store (Nybegynder) Svampe finder ville jeg lige sende billedet ind her og få nogle svar

- Den er lidt tørret på det billede

Da den var frisk var den mere hvid/gul agtigt men havde ingen "Dut" eller hvad man skal kalde det oppe på toppen
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]