Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 21:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Personligt startede jeg ud med demineraliseret vand, men gik hurtigt over til almindeligt fra hanen. Har ikke mærket nogen forskel.

tænker at der måske kan være noget steder hvor der meget klor i vandet, bor dog ikke et sådant sted til at kunne prøve selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Rasmus Radiomus: Jeg ved heller ikke om det virkelig har noget at sige, men hvis du har mulighed for det, så vil jeg klart anbefale det, da du minimerer risikoen for kontaminering. Som rubberlizard også siger, så er vandet forskelligt rundt i landet, pga. større/mindre indhold af kalk og klor. Der er en hjemmeside hvor du kan se et kort over hvor hårdt vandet er, kan dog ikke lige huske hvilken.
Hårdheden af vandet er afhængig af kalkinholdet :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Tror bare jeg bruger demi vand, fordi kalkindholdet er ret høj i mit område og det koster ikke særligt meget for en 5L dunk.
Tak for svarende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er lige gået igang med, at isolere mycelie stammer på ager plader og jeg tænkte på om man kan overføre myceliet til en halv liter pasteriseret halm? eller skal det først overføres til rug?

Medlem
Brugeravatar

er det muligt at finde nogen psykedeliske svampe på denne årstid :D ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nej :) Jeg ville i hvert fald ikke prøve.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Tror bare jeg bruger demi vand, fordi kalkindholdet er ret høj i mit område og det koster ikke særligt meget for en 5L dunk.
Tak for svarende.

Svampe er generelt glade for calcium. Bruger altid omkring 5% gips i rismelen til kager eller giver min rug en skefuld mens den står og trækker vand natten over.
Hvis jeg var uklar tidligere var det kloren jeg snakkede om.

Jeg er lige gået igang med, at isolere mycelie stammer på ager plader og jeg tænkte på om man kan overføre myceliet til en halv liter pasteriseret halm? eller skal det først overføres til rug?

Det kan nok godt lade sig gøre at gå direkte fra agar til halm, men jeg ville tage rug trinnet med.
Dels er der næringsstoffer i rugen som svampene vil blive glade for, dels vil de mange rugkerner give en langt større overflade så hamlen koloniseres hurtigere og mindsker chancen for kontaminationer.

Held og lykke med dyrkningen

Medlem
Brugeravatar

Nå jeg troede ikke at svampe kunne lide kalk, men tak for svaret.

Medlem

Hvad er bedst at bruge til at rengøre en glovebox før brug? Klorin? Rodalon?

Medlem
Brugeravatar

nogen der kan hjælpe mig med at finde nogen billeder eller noget i den dur mht. hvornår det er tid til at høste mine Mexican Myceliumbox's svampe ?

Medlem

Citat:
nogen der kan hjælpe mig med at finde nogen billeder eller noget i den dur mht. hvornår det er tid til at høste mine Mexican Myceliumbox's svampe ?

Tjek den her video. De fleste høster når svampen har smidt sløret, og inden hatten vender vrangen udad

Fra Spørgsmål til growkits/growbox (http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=22519
Citat:
Høst og tørring
Når dine svampe er klar til høst når hatten har foldet sig ud, og gerne før de har smidt sporerne, skal dette klares. Når du arbejder med growkittet, så sørg for at have så sterile omgivelser som muligt. Et par rene rengøringshandsker eller et par grundigt skrubbede hænder er et must. Plukningen foregår som regel ved at tage fat om svampens stok, helt nede ved vækstmediet, og herefter dreje svampen indtil den giver slip.

Medlem
Brugeravatar

Amen 1000 tak ludvig, du er der bare hver gang <3 :D

Junior medlem

jeg har fundet nogle svampe som der ligner dem her meget http://www.google.dk/imgres?start=187&h ... s:187,i:50 er det sikkert at prøve når jeg ikke er helt sikker? :peace:

Medlem

jeg har fundet nogle svampe som der ligner dem her meget http://www.google.dk/imgres?start=187&h ... s:187,i:50 er det sikkert at prøve når jeg ikke er helt sikker? :peace:

Nej! Det er IKKE sikkert. Lad vær med at spise svampe som du ikke ved hvad er, det kan koste dig livet.
By the way. Jeg synes ikke dit indlæg i denne tråd (og dit brugernavn "vilbliveskæv") sender et signal af, at du er moden nok til at tage psilocybin svampe. Det er ikke legetøj, og man kan komme seriøst galt afsted!

Medlem
Brugeravatar

Kan man godt skylle sine ny høstede svampe under vandhanen eller vil man nedsætte deres potens?

Medlem

Citat:
The mushrooms may be rinsed carefully in water, but it should be mentioned that psilocybin is water soluble and some lose some of the active ingredients.
fra http://www.mushroomjohn.org/guidetext9.htm

Ellers kan du børste dem rene med en pensel eller lign.

Medlem

Spots?

Har siddet og læst godt og grundigt (synes jeg selv ihvertfald) inde på dette dejlige forum og har også prøvet søgemaskinen

jeg synes sjældent man ser nogle være konkrete omkring hvor SN kan findes, kun i hvilket terrain man aldrig f.eks. en bestemt by på en bestemt mark....tænkte om der var en grund til det? bange for myndighederne finder ud af det eller vil man ikke dele sine dejlige hatte med andre eller hvordan hænger det hele sammen? eller har jeg taget helt fejl og har bare ikke ledt nok?

jeg sad nemlig og tænkte på at der var nogen der kendte til områder omkring albertslund (60% natur) så chancen burde være stor alligevel og masser og dyr rundt omkring...har prøvet at være ude og lede men var nok ude for tidligt og som jeg kan læse mig til kræver det en pæn sjat med tålmodighed, så det kunne jo være fedt nok hvis nogen lige lå inde med viden omkring dette... men som sagt så virker det ikke til at være noget man snakker så højt om herinde....

prøvede nogle svampe for nogle år siden og nu er det altså tid igen :D

håber nogle kan hjælpe...

Junior medlem

hvad er egentlig grunden til at SN også vokser på Golf Baner??:)

Junior medlem

Og når der er glanshat på en mark er der så os spids nøgenhat eller kommer glanshat tidligere frem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Der sker ikke noget ved du skyller svampene i vand.

Buzzhat: Grunden til folk ikke deler detaljer omkring hvor de finder svampe er for at have de spots for sig selv. Hvis du havde brugt 50 timer på at finde 1 god mark ville du vel ikke selv fortælle hvor den var? At finde svampe er noget man må lære sig selv og ved hjælp af billeder og internettet. Hvis du er i tvivl om du har fundet SN så læg nogle billeder op i svampefund tråden.

Og nej, at der er glanshatte og andre der ligner, betyder ikke at der er SN, men det kan være en god indikator for hvorvidt der kan gro svampe eller ej.

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]