Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Odense
her er der nogen Spids nøgenhatte lige høstet i dag:
https://myspace.com/skimenneske/mixes/s ... o/60641441
og her stod de i det fri:
https://myspace.com/skimenneske/mixes/s ... o/60641440
jeg har taget og pustet til dem alle sammen, så jeg kan komme tilbage næste år og se hvor sporene har spredt sig...
hvis det lykkedes dem at indtage en plads...
også har jeg også nogen billeder af nogen svampe jeg ikke aner hvad er... kan de spises tror i??? :
https://myspace.com/skimenneske/mixes/s ... o/60641445

Junior medlem

Tror endelig, efter en del ture de sidste 2 uger, at jeg har fundet mine første to SN? :D
Billede
Billede

Dedikeret medlem

Ja, det er SN. Det er ikke til at se om de mindste er, fordi svampe ændre deres form meget mens de er babyer, men hvis de står med andre, som er SN, så er det højst sandsynligt det.

what??? det sgu da ikke sn...
de er pisse giftige de der... ikke dødeligt giftige... man kan sagtens spise 50 uden at dø men... de er ikke venlige svampe...

Hvad mener du så det er for en svamp?

@Damnguard Kan du ikke smide nogle bedre billeder op, det ligner SN, men jeg er kun 99% sikker.

Junior medlem

kan nogen hjælpe med at identificere disse svampe (fundet i dansk skov)

og om de eventuelt er giftige :-)

link til billeder :

http://imgur.com/a/LPPCW

Tak på forhånd

Senest rettet af slostyle 18 sep 2013 20:55, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Du har da ret, jeg blev snydt af den snørklede blege stilk, og de purpur røde lameller. Sorry sweet leaf.

@slostyle Ikke SN

Edit: SN har aldrig mælkehvide lameller.

Senest rettet af Ubrugtnavn 18 sep 2013 21:06, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Det skal du ikke undskylde for, er bare glad for i blev enige.
Så må jeg ud og stikke røven i vejret igen og kigge efter de rigtige. Tak for svar! :D

Medlem

Tror endelig, efter en del ture de sidste 2 uger, at jeg har fundet mine første to SN? :D
[ Billede ]
[ Billede ]

damguard... bravo... :)

prøv at gøre brug af min teknik som jeg bruger når jeg jager:
du markere det præcise sted du fandt svampene...
du kigger på græsset og ser hvilken vej græsset er hælder..
på den måde kan du se hvilken vej, sporene muligvis kunne være kommet fra, eller hvor de evt kunne være landet.....
også kan du finde flere ved hjælp af den teknik... også hver gang du går en retning... lad os sige at du går nord..
så skal du lave en lille pil der kan vise dig hvilken vej du har været ude og lede.. og husk igen, marker hver eneste spot du bare finder en enkelt... fordi er der kun én så går der lidt tid før myceliet skyder nogen flere frugter op...
og hver gang du har kigget i en retning... marker igen din retning... og på den måde... har du meget meget systematik i din jagt... en ting jeg gerne vil prøve, er at sætte små flag op... nogen der indikere at der har været gevinst.. og nogen der indikere at der ikke var nogen... også på den måde vil jeg kunne huske hvor der var... og hvor jeg skal tjekke igen for at se om jeg har misset nogen... også et specielt flag der indikere at jeg har forsøgt at hjælpe med at sprede sporer :P det gør jeg nemlig engang i mellem for at få flere hvert år... :P

Junior medlem

Du er sgu gået hen og er blevet en habil SN samler :D. Det var lige før vi skulle lede lidt sammen. Er nemlig også fra fine fyn :D

Medlem

Du er sgu gået hen og er blevet en habil SN samler :D. Det var lige før vi skulle lede lidt sammen. Er nemlig også fra fine fyn :D

jeg har 5 marker jeg kigger på... jeg har kun haft gevinst det ene sted... alle mine fund er fra samme mark hehe... jeg har besøgt tre marker i dag.. kun på den ene igen igen fandt jeg SN.. jeg har fundet omkring 50 sn på den mark i år... i morgen skal jeg ud og besøge de 2 sidste marker... enormt område så der skal nok være gevinst... men skal i skole først... så det bliver sent jeg jager...
jeg er frisk på at vise dig hvad der er sikkert og hvad der er usikkert... også kaldet harmreduktion...
men ingen samling... det er nemlig ulovligt at bruge denne hjemmeside til anskaffelse af noget som helst...
her er min skype bruger: skimenneske
der er jeg lidt mere tilgængelig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen så er der jo ikke andet for end at finde sine mest fornuftige fodtøj på -hvilket for mig er sokker, 4L fryseposer og mine utætte gummisko på :oops: Og så ellers ud i det grønne, med røven i vejret og næsen i græsset! Håber sæsongen bliver bare halv så god som sidste år, der var SN über alles! God sæson til jer alle! Hvad med en konkurrence tråd om 2013 bedste SN billede?
God sæson til jer alle! Og må Saint María Sabina være med jer der ude :lol:

Junior medlem

og om de eventuelt er giftige

link til billeder :

Tak på forhånd

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet

og om de eventuelt er giftige

link til billeder :

Tak på forhånd

Hvilke det er, ved jeg ikke - men hvis du havde håbet på spids nøgenhat, så er de langt fra rigtige. For det andet, så skal du ikke kigge i skoven, men på markerne.
Det er sjældent du finder SN i skoven - hvilket også kræver at man er erfaren plukker.

Junior medlem

Blåner SN når man beskadiger dem, ligesom jeg har oplevet det hos Cubensis? - Jeg fandt en lille klynge idag, der lignede SN rigtig meget (jeg kan desværre ikke lige poste noget billede) - jeg havde været sikker på at det var dem, hvis ikke det var fordi de ikke blånede det mindste, hvor stilken blev trykket eller revet over.

Medlem

Jamen så er der jo ikke andet for end at finde sine mest fornuftige fodtøj på -hvilket for mig er sokker, 4L fryseposer og mine utætte gummisko på :oops: Og så ellers ud i det grønne, med røven i vejret og næsen i græsset! Håber sæsongen bliver bare halv så god som sidste år, der var SN über alles! God sæson til jer alle! Hvad med en konkurrence tråd om 2013 bedste SN billede?
God sæson til jer alle! Og må Saint María Sabina være med jer der ude :lol:

denne her sæson bliver bare den bedste... når sn er dukket op så tidligt, og solen nogenlunde dukker op til lige at holde fast i et par grader over fryse punktet hver aften, plus den enorme fugt fra al den regn der stiger til vejrs, det er bare enormt godt vejr... og karl johannerne har haft virkelig travlt i mit område...
det er myte at spids nøgenhat kommer når frost nætterne har været der... det ved alle erfarende samlere..
det hele handler om fugten og temperaturen må faktisk godt være høj.
jo mere fugt og mere temperatur på samme tid= mere råd.... mmmmmmmhh det kan spids nøgenhat godt lide...
jeg kunne fortælle jer historier om de klaser af sn man har fundet nede sydpå, i rainy days... men jeg kan blive ved for evigt så jeg bør nok lade være... og det ikke sikkert at alt sammen er sandt... ;)
små hvide løgne her og der... det tager jeg for let på...

Medlem

Blåner SN når man beskadiger dem, ligesom jeg har oplevet det hos Cubensis? - Jeg fandt en lille klynge idag, der lignede SN rigtig meget (jeg kan desværre ikke lige poste noget billede) - jeg havde været sikker på at det var dem, hvis ikke det var fordi de ikke blånede det mindste, hvor stilken blev trykket eller revet over.

ja det sker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med en konkurrence tråd om 2013 bedste SN billede?

Fremragende ide!

Hvis nogen har mod på det, kunne en lille film måske også gå ind under denne kategori?

Junior medlem

Så har jeg været ude for første gang.
Jeg har kigget en del på guides, også den svenske der blev postet et par sider tilbage, og jeg tror egentlig ikke helt de her er SN, men eftersom jeg jo ikke er ekspert, ville jeg lige spørge jer.(:

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nice Device42.
Det er glanshatte.

Junior medlem

Så nu tror jeg sgu jeg har fået færten af de små banditter.
Den nederst i billedet er nok ikke en SN. Den har alle kendetegnene pånær lamelfarven
Billede
De er forresten fundet på en golfbane :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ligner alle SN i mine øjne.
Hvilken farve har lamellerne på den, du er i tvivl om? Jeg har oplevet, at lamellerne somme tider er spist af larver og svampen derfor ikke ser ud, som den "skal". Måske du kan tage et bedre billede af den ene?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]