Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Hej Psyko.

Tja, 16 år, det er godt nok tidligt jeg starter, det ved jeg godt. Jeg har læst meget på lektien, og jeg føler mig parat til et større trip end mit sidste. Jeg kan ikke komme i tanke om nogle ubehagelige oplevelser, som skulle komme frem under et trip, men der er sikkert et eller andet, som dukker op. Det kan godt være, at jeg skulle nøjes med 20, og så arbejde mig længere op på de 25 svampe over længere tid.

Kan du nævne et ekspempel på nogle ubehagelige oplevelser med svampe :?: Så kan jeg måske komme i tanke om nogle småting, som alligevel kan ødelægge min oplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu startede jeg selv med svampene som 15 årig. En ting jeg tit fortryder senere.

Jeg ved ikke rigtigt om du kan bruge denne post til noget: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=3856

Men, i hvertfald, som 15-16 årig går men igennem en kraftig udvikling, både fysisk, og psykisk. Der kommer mange nye ting i ens liv som man skal tage stilling til, man får det betydeligt hårdere i skolen, når man kommer på gymnasiet, og man bevæger sig generelt imod det ansvar det kræver at være voksen. Derfor er der i forevejen grund til at kæmpe tankemylder, hvilket muligvis kan virke uoverskueligt på hallucinogener. Det sidste man har brug for, når man er ved at finde ud af hvem man er, er at få nedbrudt ego'et :wink:

En klassiker når folk tripper og det godt kan være lidt overvældende, er tanken om sindssyge, "Hvad nu hvis tilstanden jeg er i, varer ved i timer, dage, år efter at trippet burde være slut?". Man bør altid prøve på at eliminere disse "hvad nu hvis" tanker som kan opstå under et trip.

Det er min mening formuleret kort, jeg er en kende træt, men vil helt sikkert vende tilbage i morgen :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nelson Muntz> Du har vist ret, det ville nok være en god idé at vente lidt. Jeg er jo trodsalt stadig et barn! Tak for de gode ord - jeg vil helt klart overveje nu, om det nu også er en god idé, at begive sig ud i det ukendte i min unge alder! Nysgerrighed er godt nok en farlig ting, og jeg har svært ved at bare "glemme" svampene, og alle de andre gode ting på denne side, som jeg også har overvejet at prøve. Jeg vil nemt kunne holde mig til de små doser i mange år endnu, for jeg har altid kunne styre alm. tobaksrygning og druk i den tid jeg har festet. Men nu vil jeg gerne høre din mening, Nelson Muntz.

Skal jeg droppe det helt, prøve noget andet, holde mig til de små doser, eller noget helt andet? Jeg vil være meget glad, for at høre din mening! :)

Eller jer andre? Jeg er lutter øre!

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Armaghetto

Man kan ikke på den måde tale om hvilke farlige tanker man skal passe på sniger sig ind i hovedet når man tripper - den enes mareridt kan være den andens gordiske knude på en masse problemer.

Jeg hader at lyde som en bussemand, så hvis det jeg skriver nu kommer til at lyde strengt så er det i hvert fald ikke ment sådan. - Jeg tog selv mine første svampe som 15-årig.

Man skal, som jeg kan høre at du er klar over, altid være varsom med indtagelse af psykedelika. Men når man er i den aldersgruppe som du befinder dig i vil jeg mene at man bør være ekstra forsigtig når det kommer til den slags. Du er i en alder hvor de fleste mennesker gennemlever en masse forandringer og transformeringer - fysisk som psykisk, og det er ikke altid lige godt at pille ved sin virkelighedsopfattelse med psykedeliske stoffer. For mit eget vedkommende har det i hvert fald betydet at jeg altid har haft nogle meget rodede trips jeg har haft svært ved at finde hoved og hale på. Og desuden fik jeg, som 15-årig også et gevaldigt "rap over nallerne" da et trip var ved at gå galt for mig, hvilket betød at jeg ikke trippede i ca. tre år. Og andre herindefra der er startet så tidligt har haft værre erfaringer med indtagelse af svampe i en "tidlig alder" end jeg.

Nu skal det hele jo ikke kun lyde negativt. For jeg ved lige så lidt om du er klar til et svampetrip, som jeg ved om hvad der er på the dark side of the moon, men som udgangspunkt anbefaler jeg ikke folk, der stadig er nye i den psykedeliske verden at tage mere end et gram spids nøgenhat... og hvor mange svampe det svarer til er jo så svært at sige, men 15 stykker er nok ikke noget dumt bud. Så jeg vil som udgangspunkt ikke anbefale større doser, selvom jeg godt ved at det er en fristende vej at gå.

Safe journey! og meld endelig tilbage med hvordan forløbet udvikler sig :)

Edit: Sådan går det når man venter for længe med poste... andre kommer før én med svarene ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Andreas> Endnu engang tak for en god portion guldkorn :) Det var et stort skridt jeg tog i går, da jeg for første gang prøvede svampe. Jeg vil helt klart tygge længe på de kloge ord, som jeg har fået fortalt i dag. Det er ikke til at sige, hvad der ville være sket, hvis jeg ikke havde brugt dette forum!

Men jeg har nu bestemt mig - jeg vil ikke gå over en dose på 15 svampe, før jeg er ældre og en mere erfaren bruger af disse svampe. Jeg vil ikke blande det med andre rusmidler, og jeg vil fremover være mere forsigtig med mine forsøg med stoffer. Jeg må hellere holde mig til et par bajere de næste par år, det er sku nok det bedste, for jeg har jo mange år at leve i endnu.

Tak! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja psychedelia er et godt sted at hente information, for man oplever tit at man kunne ha brændt nallerne på de mange fremtidige forsøg, hvis man ikke havde fået hjælp og vejledning herinde blandt de erfarne brugere.

Held og lykke med dine planlægninger om dine svampetrips. :wink:

/karma

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu er jeg meget enig i det, som Andreas og Nelson siger. Men jeg vil alligevel poste en slags modvægt til dig, Armaghetto.

Jeg tog også svampe for første gang som 15-årig, lige i begyndelsen af 1.G. Det er meget svært at beskrive, hvordan det trip påvirkede mig... men kort sagt var det en stærk, personligheds-bevidstgørende oplevelse. Igennem folkeskolen havde jeg (ved min omgangskreds) været tvunget ned i en introvert rolle, og var meget genert og tilbageholdende. Trippet følte jeg i høj grad katalyserede min bevidsthed omkring min nyfundne frihed, magt, og stolthed. Min tro på eget geni. Jeg tog derudover kun svampe 1 gang i 2.G, og 2 gange i 3.G; men samtlige af oplevelserne var betydningsfulde for, hvordan jeg senere tænkte og følte. Udviklingen af min karakter (hvad jeg føler, at disse meget hellige oplevelser i nogen grad katalyserede) var meget stor i denne periode; mit første snit i 1.G var lige under 8, og endte på 10 ved slutningen af 3.G. Det er selvfølgelig ikke nogen god indikator, men jeg føler at det siger meget om, hvor meget mere jeg lærte at tro på mig selv.

Dette er ikke "svampenes skyld". Moralen er selvfølgelig på ingen måde, at de "gør" dig stærkere eller "giver dig" personlighedsforandringer og udvikling. Men at Shamanens redskaber som default viser dig en stor kaos... men samtidigt kan anvendes til at bruge, til at forme på denne kaos. Altsammen afhængigt af, hvordan du føler, hvor fornuftigt du forbereder dit sindelag, hvor alvorligt du tager oplevelsen, og hvordan vindene lige blæser på åndeplanet den nat. Kun du kan vurdere, hvordan du vil blive præget.

Det værende sagt, vil jeg dog anbefale dig den samme forsigtighed (lav dosis) og tålmodighed (tag god tid imellem), som de to før mig har. Og iøvrigt at betragte redskabet med en *enorm* respekt, når du endelig bruger det... jeg kaldte (og kalder) tilstanden bogstaveligt for "Guds Øjne". Og jeg mener personligt, at ingen mindre grad af respekt er den værdig. Hvis du læser noget Aldous Huxley, eller læser om hvor dødsens-fucking-alvorligt Aztekernes religion (sammen med stort set alle andre, non-Abrahamiske religioner) tog disse potentielt livsændrende oplevelser, vil du nok se hvor jeg vil hennaf.

Held og lykke, og træd forsigtigt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Armaghetto skrev:
Kan du nævne et ekspempel på nogle ubehagelige oplevelser med svampe :?: Så kan jeg måske komme i tanke om nogle småting, som alligevel kan ødelægge min oplevelse.

Hvis du søger søger under mit nick inde i sektionen med triprapporter, vil du nok få en bedre forståelse end ved at læse det korte resume, jeg her vil komme med.

Generelt kan man sige, at jeg på det tidspunkt (8-9. klasse) ikke havde tænkt ting som meningen med livet, døden og de andre såkaldt "store spørgsmål" igennem. Under de fire trips jeg gennemlevede i den alder, fik jeg så og sige smidt det hele i hovedet på en gang, uden mulighed for at undgå det. Det var jeg absolut ikke klar på, eftersom jeg mest tog svampe for at få hallu'er (hvilket jeg forøvrigt kun i ringe grad fik.)

Nu er der jo ikke noget der forhindrer dig i at være meget mere moden, end jeg var i den alder. Måske har du allerede tænkt det hele igennem, og forenet dig med tanken om din egen dødelighed, omkring livets
mening(-sløshed).

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Converge: Jeg skal træde så varsomt, jeg kan, og jeg vil helt sikkert vente med de større doser, til jeg er mere erfaren med svampe. Det minder slet ikke om alkohol, og jeg kunne godt mærke i forgårs, at det er virkelig noget for sig selv, og svampene skal have alt mulig respekt, for det er jo slet ikke et legetøj, som alkohol, hvor man kan være ligeglad med set og setting (jeg kan i hvert fald!). I starten tænkte jeg ikke så meget over de psykiske farlige ting ved svampe, men jeg var mere bange for at plukke den forkerte svamp. Sådan ser jeg heldigvis ikke på det længere! Men der kan da ikke ske ret meget, hvis jeg holder mig til 15 svampe eller under. Håber jeg da ikke der kan!

Psyko: Jeg søger med det samme! Jeg ved ikke hvor meget jeg har tænkt om død, liv og eksistens. Jeg vil håbe, at jeg er klar den dag, hvor jeg skal tage en stor dosis, for jeg vil nødig have et bad trip. Måske skal jeg kæmpe mig op på de 20 svampe gennem flere trips i stedet for at gå fra 15 til 20 fra trip til trip. Jeg ved det ikke, men man løber jo nærmest en risiko, ligemeget hvad man gør. Men jeg tror snart ikke, at jeg kan læse mere om disse svampe ang. tripping, dosis, effekt osv. Nu vil alle mine venner også ud og plukke svampe og æde dem, men jeg ved sku ikke, om jeg kan gøre noget ved det. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er en gylden "regel" inden for videnskabs-psykologien og den lyder på at tre-fem personer er det optimale antal til ubevidst gruppepræs, så lad ikke andre folks meninger rykke din en meter hvis du allerede har taget en beslutning :wink:
Bare et lille hint nuhvor du siger at dine venner også vil til at eksperimentere.

/karma

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ubevidst gruppepres, hmm. Jeg tror ikke jeg lader mig presse af nogen, for jeg er den første i vores slæng, som overhovedet tænker på at prøve svampe :) Jeg fik også den dumme idé at prøve kodein :| Men tak for rådet, Inf Cope. :D

Gad vide hvad det bliver næste gang, jeg skal prøve noget nyt :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

lad os endeligt vide det i god tid, så vi kan PRÆSSE dig til at skrive en triprapport :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror Retalin kunne være sjovt, men skal man ikke have recept for det? I behøver vist ikke presse mig, til at skrive en rapport, det gør jeg med glæde! :D

Titel:
In our memories

Armaghetto skrev:
Måske skal jeg kæmpe mig op på de 20 svampe gennem flere trips i stedet for at gå fra 15 til 20 fra trip til trip. Jeg ved det ikke, men man løber jo nærmest en risiko, ligemeget hvad man gør.

Der er altid en risiko, men et lavdosis badtrip vil som en tommelfingerregel være mildere end et højdosis badtrip.

-Psyko

Senest rettet af Psyko 22 sep 2004 14:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Armaghetto skrev:
Jeg tror Retalin kunne være sjovt, men skal man ikke have recept for det? I behøver vist ikke presse mig, til at skrive en rapport, det gør jeg med glæde! :D

Det er godtnok OT, men jo, man skal have en recept for at få udleveret "Ritalin."

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så må jeg droppe Retalin.. :(

Er der mere i håndkøb jeg kan prøve udover Kodymagnyler?

Er det ikke meget svært at få et badtrip, når man ikke tager svampe nok til (vilde) hallucinationer? Det eneste jeg så med de 15 svampe, det var nogle farver som kørte lidt rundt i hinanden, og nogle bogstaver som flød lidt rundt på skærmen.

Titel:
In our memories

Armaghetto skrev:
Er det ikke meget svært at få et badtrip, når man ikke tager svampe nok til (vilde) hallucinationer? Det eneste jeg så med de 15 svampe, det var nogle farver som kørte lidt rundt i hinanden, og nogle bogstaver som flød lidt rundt på skærmen.

Et badtrip har ikke nødvendigvis så meget at gøre med hallucinationer, det er mere forbundet til tanker. Jeg tror dog også at risikoen er relativt mindre, når man tager en lav dosis.

Hos Ethnoplanet, Maya og lignende sider kan du finde massere af ting som kan anskaffes - helt legalt! Nogle af disse ting vil have psykedeliske effekter (altså virke lidt henad svampe), imens andre vil virke afslappende - dvs. sådan som dit kodeinekstrakt ville have virket, hvis du ellers havde lavet det ordentligt! ;)

Kratom hører f.eks til sidstnævnte kategori.

Mvh. Psyko[/url]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko: Jeg havde heller ikke nogle negative tanker, da jeg spiste de 15 svampe, så jeg tror heller ikke selv, at der er en særlig stor risiko, for at få badtrip. Jeg har også på fornemmelsen, at jeg er nogenlunde klar til et nyt stærkt trip, men alligevel, risikoen for badtrip er nok også mindre, når jeg har mere kendskab til svampene og effekten.

Jeg har forresten et par spørgsmål. Når Soma Butikken endelig åbner igen, hvad kan man så købe der? Butikken ser meget interessant ud! Og ved du, om det er sikkert at købe ting fra http://www.dinmor.dk, såsom Salvia Divinorum? :D

Håber du vil svare på mine spørgsmål 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Og ved du, om det er sikkert at købe ting fra http://www.dinmor.dk, såsom Salvia Divinorum? :D

Håber du vil svare på mine spørgsmål 8)

Håber du vil overveje at købe noget andet end Salvia, hvis du altså ikke har tænkt dig at lege med et af verdens stærkeste hallucinogener.
Jeg har haft succes med at bestille cubensis svampe fra http://www.dinmor.dk så helt umuligt er det ikke :wink: , men være dog hele tiden klar over hvilken risiko det indbærer at bestille noget ulovligt over landegrænserne. Hvis du stadig bor hjemme, har risikoen en endnu værere effekt hvis det går galt. Men hvis du kender én som er flyttet hjemmefra kan du bestille det til hans/hendes adresse (med deres tilladelse selvf.). Hvis der så sker problemer kan du jo love personen at betale de muligvis høje bøder. Det er da bedre end hvis dine forældre bliver kontaktet af politiet fordi du har bestilt "narko" fra udlandet :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Glup, jeg tror bare jeg dropper det helt, medmindre jeg finder nogle herinde, som kan købe noget for mig en dag, og så kan jeg forhandle lidt 8) Bøder er ikke lige noget for mig! Jeg er allerede blevet busted for bedrageri, så nej tak :( Man kan jo også først købe når man har et VISA/Mastercard eller andre "voksenkort", ikke? :roll:

Man kan da ikke overdosere med Salvia D, kan man?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]