Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Ja den ser ud som om der er kommet for meget vand i det til venstre. Hvordan har du steriliseret dem? Ved almindelig kogning? Så må du skrue lidt ned for vandhøjden i gryden næste gang, og så fylde nyt vand på noget oftere.

Er det vermiculite du bruger meget fint (små korn), eller er det bare synsbedrag? Det er bare fordi jeg synes det er svært at se ret mange vermiculiteflager under det øverste vermiculite lag, og de der er der ser ret små ud. Hvis ja, du skal helst have fat i noget lidt grovere. Det skal ikke nødvendigvis være det aller groveste men en gennemsnitsstørrelse på i hvert fald 0,4-0,6mm, det er bare et skud, jeg har ikke lige målt det, men der omkring. Jeg checkede lige og kan se at der ikke står noget om det i PF guiden, og det burde der egentlig. Det mest normale er grovere vermiculite, det er nok derfor det ikke står der. Men det fungerer nok også med lidt finere vermiculite.

Beklager, hvis det bare er mine øjne der ikke længere fungerer.

Medlem
Brugeravatar

De er blevet kogt i en normal gryde med et viskestykke i bunden i 120mins. Ja vercumilten er ikke det groveste det var det eneste de havde i plantorama, men næste gang må jeg lige tage en runde i de forskellige dyrebutikker efter noget der er grovere. Hvor lang tid går der ca. før man kan se at myceliumet begynder at sprede sig i glasset ?

Dedikeret medlem

Der går sikkert max. 4-5 dage med de temperaturer, og nok nærmere 2-3, før du ser de først tegn på mycelie.

Medlem
Brugeravatar

Jeg glæder mig i hvert fald til at se om det bliver et okay resultat :) Ellers er det jo bare en ommer.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det er lidt svært at se - men ligger der decideret en sjat vand i bunden af glasset sammen med vækstmediet?
Hvis der gør det er det gået galt og du skal prøve med mindre vand i gryden næste gang - eller bedre forsegling - husk at vandet i gryden bare skal stå til halvvejs oppe om glassene da varmen fra dampen nok skal gøre resten så længe der er låg på.
Hvis det bare er dråber på indersiden af glasset er det nok fint og er bare kondensation.

[Edit: opdagede lige at alt var besvaret, havde ikke opdaget side 2]

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Ser godt ud zoede -- husk at poste updates -- vi sidder og følger med :-)

Skulle du ikke have brugt koniske glas? Får du ikke et problem, når du skal have kagerne ud?

Medlem
Brugeravatar

Der vil komme updates løbene, har tænkt mig at smadre glasne for at få kagen ud. Men til mit næste grow vil jeg købe nogle senneps glas med plastlåg.

Dedikeret medlem

Brug bare nogle ganske almindelige drikkeglas med bred hals, og to lag sølvpapir som låg, som beskrevet her http://www.fungifun.org/English/Pftek
Selvom sennep selvfølgelig smager godt på sylten under rødbeden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser godt ud! God vind herfra ;)

Medlem
Brugeravatar

Takker Lilleso. Så er der begyndt at komme mycelium inde i de 5 af glasne. De tre der var meget fugtige er der ikke kommet noget endnu, i det ene af de tre glas er der en god del væske som flyder rundt. Skal jeg ikke bare smide indholdet af glasset ud ?

Dedikeret medlem

Jo det tror jeg ligeså godt du kan. Det kan godt ske at du kunne få lidt mycelie i glasset, men det bliver næppe fuldt koloniseret, så når du har så mange andre gode kager er der ikke grund til at spilde tid på at redde det.

Men det lyder godt med de andre!!

Medlem
Brugeravatar

Så er der kommet mycelium i de fire af glasne, har valgt at smide de fire andre glas ud da der var meget væske inde i dem. Jeg har fået blod på tanden og købt mig en trykkoger så jeg kan prøve at lave det i grødris istedet for rismel.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Lækkert lækkert. Glæder mig også sindssygt til at få sat mine 3 glas ud efter jul (det ene er fuldt koloniseret allerede, men er ike hjemme til at passe dem hvis de begynder at gro i julen) :)
Kan trøste dig med jeg også fik fyldt for meget væske i mit ene ;)

Bliv endelig ved at poste. Elsker disse billedelogs!

Medlem
Brugeravatar

Der skal nok komme flere billeder :) Idag har jeg kogt fire små drikkeglas og skudt 2,5ml sporre i, og de ser en del bedre ud end de første jeg fik lavet. Der vil komme lidt flere billeder på lørdag hvor de fire små glas forhåbentlig også er begyndt at kolonisere :D Har også tænkt på at bygge et lille rum i kassen så jeg kan have glas med mycelium ståene i mørke imens der kan gro svampe i plastkassen ved siden af.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Har også tænkt på at bygge et lille rum i kassen så jeg kan have glas med mycelium ståene i mørke imens der kan gro svampe i plastkassen ved siden af.

lignende tanker har jeg om det grow jeg vil starte op efter mit growkit. Men kommer de ikke stort set til at have samme temperatur, myceliet og frugtkagerne? Det virker ikke optimalt ifølge min teori, men jeg har også kun min teori at støtte mig til so far hehe.

Any ways, de ser godt ud dine glas og krydser, hvad jeg krydse kan for de nok skal give gooode høste :-) hold os endelig opdateret :-)

Medlem
Brugeravatar

Jo det kommer til at være i samme tempratur, desværre giver vermekablet ikke den varme som forventet så tempraturen ligger mellem 24-27 grader, så jeg tror ikke det kommer i kambolege med hinanden?

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
desværre giver vermekablet ikke den varme som forventet så tempraturen ligger mellem 24-27 grader

hvor mange watt er dit kabel på? for så vil jeg da sørge for at købe det en gang større og selvf spørge for i butikken hehe

Medlem
Brugeravatar

Det er på 50watt Det var et kabetl jeg havde liggene fra da jeg havde krybdyr så jeg syntes ikke der var grund til at købe et nyt da det kabel fungere fint

Medlem
Brugeravatar

Så er der begyndt at blive dannet mycelium i de fire små glas, der vil komme billeder når det er blevet lidt mere tydeligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Så er der begyndt at blive dannet mycelium i de fire små glas

ja julen bringer som sagt velsignet bud :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]