Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Myceliet omkommer ved 75 grader celcius! :hm:

Et dunk, herefter frisk luft, høj luftfugtighed, temperaturer på omkring 26-27 grader. Det er de parametre jeg ville fokusere på for at opnå hurtigst og størst svampeproduktion. Hvis man rammer dem nogenlunde skulle man nok kunne høste første omgang inden Roskilde. ;-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Psykedeliske stoffer på roskilde er vildt godt, man skal bare huske at dosere lavt, og ikke komme ud i et vildt syretrip.

Jeg fylder selv min taske 8) med:

Stimulanser: coke.
Så skal der også en masse ginseng og guarana med.

Psykedelia: LSA(morning glory), stepperude, og ecstasy piller der skulle indeholde MDMA og et mere psykedelisk stof - vurderet til at være 2C-B inde på pillreports :)

Depressanter: hjemmebrygget kodein, og så GHB som jeg dog aldrig har prøvet før, min første gang skal være på roskilde! :D

- Når ja og så skal der selfølgelig lidt hash OG pot med! ;)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

øl og pot... så har jeg det godt.. og så selvfølgelig deadmau5...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
nosirrom skrev:
Mightyper skrev:
nosirrom skrev:
Nu skal jeg ikke udtale mig om noget jeg ikke ved særligt meget om, MEN jeg har på fornemmeren at det ikke er så smart at udsætte mediet for direkte frost.
Som And skriver
Citat:
Så tænker myceliet "FROSTEN KOMMER, VI DØR ALLE!" og sætter frugtlegmer med sporer for at kunne sprede sig.

Prøv lige at læse and´s post igennem en gang mere..!!!

Undskyld, men hvad mener du?
Mit svar er til spørgsmålet omkring om man kan kuldechokke i fryseren.
Du må undskylde hvis min logik fejler i at nå dig.

Mener ikke at And skriver nogle steder at det skal i fryseren.

Medlem
Brugeravatar

De har lige skrevet i dag fra shoppen, at de har sendt dem :) Mega fedt - så tror godt jeg kan nå det inden roskilde.

Andre gode historier om psykedelia på roskildefestival? :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Nej, men mit svar er nu heller ikke til And, men til username.

Medlem
Brugeravatar

Har lige hentet svampene i dag på posthuset :D

Regner med at dunke dem i morgen tidlig. Så de er klar i morgen. Det betyder, at der er 26 dage fra det bliver dunket til de skal være oppe. Er det en mulig tidshorisont? :)

Hvis nu første flush kommer og jeg høster, hvordan vil den bedste måde så være at transportere svampene til roskilde - nu hvor de ikke er tørrede?

Dedikeret medlem

Hvorfor ikke dunke i køleskabet natten over?

Jeg ville mene at for helt almindelige cubensis svampe burde det være tæt på umuligt ikke at få svampe fra en fuldt koloniseret growboks på 26 dage på denne årstid, med mindre du ligefrem aktivt modarbejder dem, eller der er noget galt med growboksen.

Lys, varme, frisk luft, høj luftfugtighed. Prøv at søge på forfatter: rullegardinet og emneord noget med svampe eller growboks. Han havde en tråd for et par måneder siden, hvor han lavede et lille eksperiment, der viser hvor stor en forskel en lille indsats kan gøre.

Ortodoks cubensisvisdom (Paul Stamets, i "The mushroom cultivator") er at pinning forstærkes af co2 koncentration, men for os almindelige amatører tror jeg at frisk luft hele vejen igennem er bedst, så snart casinglaget er koloniseret, hvilket det jo AFAIK er når man får en growboks.

Det er meget hurtigt at tørre svampe, så der er ingen grund til at tage friske svampe med på festival. Du kan sikkert få et ton tips her til at tørre. Jeg har flere gange flænset svampene i stykker, hvilket selvfølgelig gør at de ikke ser så pæne ud, og muligvis heller ikke er helt skånsomt mht potens. Men nu er der ingen andre end mig selv, der skal spise mine svampe, så det gør ikke så meget. Men det gør at de tørrer lige så mange gange hurtigere som graden af opflænsning - knastørre på en nat med lav luftfugtighed og høj varme - og jeg har ikke været i stand til at mærke nogen forskel mht potens. Men mon ikke der bliver tid til at tørre dem på almindelig vis!

Held og lykke med det!

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for tippene Om shanti - det vil jeg kigge på :)

Grunden til jeg ikke gør det i køleskabet natten over er, at jeg stadig mangler noget lys, men jeg ved hvilken jeg vil købe:

Billede

Tror i den vil kunne fungere fint? Der er 3 leds i lampen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvorfor ikke bare sætte den i skyggen, eller i et rum du færdes meget i således at der ofte er lys - naturligt eller kunstigt.
Men ja, jeg tror godt to af sådan nogle der kan bruges. De er også billige.

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Hvorfor ikke bare sætte den i skyggen, eller i et rum du færdes meget i således at der ofte er lys - naturligt eller kunstigt.
Men ja, jeg tror godt to af sådan nogle der kan bruges. De er også billige.

Fordi jeg bor sammen med min kæreste og vil helst holde det lidt fra hende :) Hun må gerne vide jeg har det, men tror ikke hun ville være tilfreds hvis lader det stå midt i stuen ;)

Btw, hvorfor skulle svampene miste potens af at blive revet i små stykker, som Om shanti skrev han gjorde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bag en sofa, under sengen... Men det styrer I jo helt selv :D

De kan mistænkes at miste potens eftersom at svampevævet ikke længere beskytter psilocybinen for oxidation o.l., men tror ikke det er et væsentligt tab. Jeg læste herinde engang noget med at skære dem i små skiver og hænge dem op med sytråd. Svampechips på snor :D

Og nu har du vel set min signatur, ikke søde ort?

Dedikeret medlem

And skrev:
De kan mistænkes at miste potens eftersom at svampevævet ikke længere beskytter psilocybinen for oxidation o.l., men tror ikke det er et væsentligt tab.

Ja, det var også det jeg tænkte på. Svampestykkerne bliver typisk helt blå når man river dem i stykker mens de er friske, og det er jo et tegn på nedbrydelse. Men jeg tror heller ikke det er vildt meget, der går tabt.

Medlem
Brugeravatar

Jo And, har faktisk læst det hele, og det har givet mig en god generel info om growkits, men fandt ikke svar på de spørgsmål jeg har spurgt om :D

Tror den komme op på loftet, så hun ikke bliver irriteret over, at de står frit fremme :)

Glæder mig til min første tid som svampedyrker =)

Dedikeret medlem

Ort skrev:
Tror den komme op på loftet, så hun ikke bliver irriteret over, at de står frit fremme :)

Bare husk på det med varme. Udendørsdagtemperaturerne kommer fx ned på ca 15 grader i den kommende uges i følge DMI, nattemperaturerne helt ned i nærheden af 5, såvidt jeg husker. Og det er ikke temperaturer der er særligt gunstige for cubensis.

Medlem
Brugeravatar

Om shanti skrev:
Ort skrev:

Bare husk på det med varme. Udendørsdagtemperaturerne kommer fx ned på ca 15 grader i den kommende uges i følge DMI, nattemperaturerne helt ned i nærheden af 5, såvidt jeg husker. Og det er ikke temperaturer der er særligt gunstige for cubensis.

Mente faktisk vores hems, så der burde være varmt nok :) Prøver lige at smide et termometer derop i nat, så jeg ved om det er den korrekte temperatur.

Medlem
Brugeravatar

Har lige fyldt begge growkits med vand og smidt dem i køleskabet:

Billede

Da jeg modtog dem, var lågene lidt løse på dem. Tror det de bliver et problem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Løse som i halvvejs af, eller bare lette at få af?
For hvis de var halvvejs af kan det godt blive et problem mht. kontaminering, men heldigvis er der jo ikke væske i growkits så de eventuelt fremmede sporer har ikke kunne etablere sig. Før nu, that is, men mon ikke cubensis-myceliet får has på de sporer der eventuelt er. Det er jo et veletableret mycelium, hvorfor man ikke behøver være særlig påpasselig med sterilitet når man omgås dem.

Så vent og se, men tab ikke modet :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror nu også de klarer sig fint and. Låget var kun løst og ikke det man kan kalde åbent. Jeg var bare nervøs, nu hvor jeg ved hvor påpasselig man skal være omkring kontaminering. Tænkte ikke lige på, at de allerede var koloniseret :)

Men nu er de da sat op efter 13½ time i køleskab.

Tror i lyset er for kraftigt? Jeg fik nemlig ikke købt de små diode lamper, så nu er det en normal lampe.

Billede

Regner med at lave updates i tråden frem til roskilde :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, det har ingen betydning, tværtimod kan de hæve temperaturen op til dejlige 28grader som øger farten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]