Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Kaktus Klausen skrev:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=20492

det var ikke lige den jeg mente kk, men den hvor der er en der beskriver hvilke "tuer" man skal gå efter oven i købet med billeder..

Titel:
Junior medlem

Heh.. jeg skal så meget ud og lede i weekenden sammen med et par af drengene.. er lige kommet hjem fra introtur med skolen - fuck det var koldt at sove i telt inat :?
Såå.. håber på det bliver denne gang at vi får fundet en ordentlig røvfuld..

ellers må man jo bare vente et par uger..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
ellers må man jo bare vente et par uger..

Det kan du roligt gøre - uanset hvor i landet du residerer!

Citat:
Har heldigvis fire dages weekend, så den står i svampejagtens tegn Var lige inde på DMI, og fredag morgen ser ikke helt dum ud:) Fugtigt, rimelig vindstille og køligt...

Fugtigt vejr er ingen hindring for svampefangst, dog er det af langt større vigtighed, at der har været en uges tid med forudgående fugtighed/regn/kulde, end at det regner på selve fangstdagen!
Svampene flygter eller dør ikke af lidt tørke, når først de er skudt i vejret.

Citat:
lort, fandt nada... ikke så meget som en enkelt svamp af nogen art... tror jeg prøver igen i weekenden med nogle erfarrende svampeplukkere istedet, eftersom det tyder på at jeg ikke kigger de rigtige steder...

Vent en lille måneds tid. Så spildes tiden ikke på at jage svampe, der alligevel ikke er kommet op i hobetal.

MAROK: Før du viser os beviset på de famøse svampe, så tror jeg enten at du har plukket de forkerte, eller du bilder os noget ind :)

Mvh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ih altså CannaChem:) Det har du vist set frem til det her. Jeg skal nok poste billeder af de næste jeg finder. Jeg har ikke mulighed for at lede så ofte som da jeg boede hos mine forældre, men jeg skal nok få ledt alligevel.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Ih altså CannaChem:) Det har du vist set frem til det her.

Ja, jeg ser altid frem til en forhåbentlig herlig svampesæson :D

Men hvis du mener at jeg har set frem til at "jorde" dig mhp. manglende bevisførelse, så må du tro om igen.
Jeg ser nu helst at evt. tvivl om rigtige svampe, ikke resulterer i en post omkring fund af 70 SN i juli måned i 30°C, men blot forbigåes i tavshed, så uvidende psykedeller ikke tror, at de skal ud og jage store mængder midt om sommeren :)
Har du spist svampene? Fik du en virkning? Eller er de kasseret?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

mente nu sæsonen.

og ja
mon ikke om de virkede. Jeg var så ivrig efter at prøve dem så jeg sked på det hele og guflede dem sammen med en ven. Vi mødte rotter overalt. . Husk set/setting venner!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er ingen ved Moesgaard endnu, selv ikke hvor der går dyr, så der går nok et par uger or so før de kommer...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh.
Citat:
Har heldigvis fire dages weekend, så den står i svampejagtens tegn Var lige inde på DMI, og fredag morgen ser ikke helt dum ud:) Fugtigt, rimelig vindstille og køligt...

Fugtigt vejr er ingen hindring for svampefangst, dog er det af langt større vigtighed, at der har været en uges tid med forudgående fugtighed/regn/kulde, end at det regner på selve fangstdagen!
Svampene flygter eller dør ikke af lidt tørke, når først de er skudt i vejret.

Jeg skriver heller ikke at det skal regne... Men har gennem mange sæssoner haft succés med svampejagten efter en fugtig, vindstille nat, hvor tågen har haft mulighed for at lægge sig...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Min første sæson hvor der skal kigges efter svampe... har været ude og kigge på mulige steder idag, og fandt et som jeg synes var meget godt... Langt græs, moseområde og der går til daglig køer og heste rundt der.. Hvordan lyder det :) ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det lyder herligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Canax skrev:
Min første sæson hvor der skal kigges efter svampe... har været ude og kigge på mulige steder idag, og fandt et som jeg synes var meget godt... Langt græs, moseområde og der går til daglig køer og heste rundt der.. Hvordan lyder det :) ?

kan godt være jeg spørger utrligt dumt nu men, når du snakker moseområde... men du så sådan et sted med slasket jord og sådan noget sø agtig noget i nærheden eller snakker du generelt bare marker hvor køer har gået og jorden er fugtig?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Kaktus Klausen skrev:

det var ikke lige den jeg mente kk, men den hvor der er en der beskriver hvilke "tuer" man skal gå efter oven i købet med billeder..

de tuer du skal lede efter blir kaldt lyserør - i gamle dage brugte man "røret" inden i stilken som væge - man kan skære den halvt igennem på langs og se det...

kan dog ikk elige huske hvad de hedder på latin

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
waggafnipsen skrev:
Kaktus Klausen skrev:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19185&highlight=mosebunke

Titel:
Nu skal folk endelig ikke holde sig tilbage hvis de har fundet nogen svampe :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er jeg godtnok flyttet hjemmefra, så muligheden for at plukke på mine marker er der først når jeg besøger de gamle, hvis ikke jeg finder nogle nye i år. Men jeg ville blot indskyde at med det, først skyfri/koldt om natten vejr vi har haft og regn i dag (i hvert fald her i nordjylland) så vil jeg gerne love at man, hvis ikke allerede, så om få dage kan finde fine mængder. jeg vil dog, for at være sikker, i første omgang bruge tid på de sikre. Held og lykke-.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
waggafnipsen skrev:
Canax skrev:

kan godt være jeg spørger utrligt dumt nu men, når du snakker moseområde... men du så sådan et sted med slasket jord og sådan noget sø agtig noget i nærheden eller snakker du generelt bare marker hvor køer har gået og jorden er fugtig?

Moseområde var nok overdrevet nok... Det er et kæmpe mark område hvor der dog er nogen små søer imellem... Men der hvor køerne går er der langs græs osv... Ingen spørgsmål er dumme :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Efter hvad jeg har hørt, skulle det være rigtig godt vejr til SN de her dage. Men som jeg sagde i den anden tråd om emnet, så har jeg aldrig prøvet at være ude og lede før, og jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal lede. Jeg synes det er lidt svært at finde info om det her på siden, fordi der er så mange tråde overalt om emnet, det ville være rigtig smart syntes jeg, hvis man kunne lave en stor sticky tråd om det, evt. slå den sammen med billed tråden.

Btw. der skulle også komme regn søndag og mandag mener jeg det er.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mig og en buddy tager nok til moesgård i morgen for at prøve lykken med noget SN og hvad vi nu ellers finder :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: .se
Hej venner
igår fandt jeg 50 store fine sn
+10 stk som var sorte og noget udsmattede.
de står i de her gräs tuer med lidt stive strå
og ru underside så de er her nu
held og lykke

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja, så er de små spidse også at finde i Dyrehaven :)

De var meget koncentreret omkring de omtalte "græstuer".
Af de ialt ca. 20 stk. stod 12-15 stykker i samme tue. Men det blev mørkt og yderligere eftersøgning blev indstillet...

Billede
Billede
Det er sgu en stor satan!
Godt kamera, right? :roll:

MaroK skrev:
Vi mødte rotter overalt. .

Nåh for pokker...det forklarer jo alt! og gør yderligere identifikation overflødig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]