Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 05:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Insaniac skrev:
Okay, det er det første sted jeg læser, at der er nogen, der maser de tørrede svampe til pulver? Er der nogen af Jer, der har prøvet det?

Bruger man en morter eller kan man gøre det med noget andet?

Jeg har nogle kapsler med tørret svampe pulver i til at ligge.... Kan ikke forestille mig andre fordele ved at lave det til pulver.... Udover i mad...

Edit: Kapslerne ligger desuden i sølvpapir så der ikke trænger lys ind heller....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det er selvfølgelig en god ide at lave sine svampe til pulver, for så er de nemmere at vakuum-pakke til en kompakt masse.

Titel:
Medlem

Hvordan gør I dem til pulver?

Der er et nyt flush på vej, der er plukkeklar inden for de næste to dage. Flere billeder kommer snart :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg putter dem i min blender, og giver dem et stykke tid. Husk at have en lille børste ved hånden, for der er små sprækker, hvor alt det gode desværre har tendens til at gemme sig i ;)

Titel:
Medlem

Hehe, det må jeg næsten overveje at kværne dem på den måde. Har dog kun en stor blender. Man skal vel næsten have sådan en lille fin en til nødder eller lign.

Bortset fra det, så har jeg lige høstet 140gr mellemstore flotte svampe fra andet flush. Jeg har lavet mit første sporeprint på fire af svampene. :D

Titel:
Medlem

Sad og læste på shroomery, men der står der at ens svampe mister noget af psilocybinen når man tørrer dem?! Med det nye flush, som jeg har lagt til tørring, der har jeg skåret dem midt over for at gøre overflade arealet større så de tørrer hurtigere da svampene var pæne størrelser.

Mister de dermed også mere potens ved den metode? Bare så jeg om jeg kan gøre det igen en anden gang eller om jeg burde droppe den metode og bare tørre dem hele.

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Nu er jeg på ingen måder ekspert på området, men så vidt jeg ved er det luftens oxygen der nedbryder psilocybinen, samt selvfølgelig uv-stråler fra solen, hvis de ikke ligger mørkt.

Min tanke er, at ved at halvere dem, så burde vandet fordampe hurtigere og at du derved også hurtigere kan få dem lagt i en lufttæt beholder.

Titel:
Medlem

Lidt billeder! :)

Billede

Billede

Da jeg gik i seng tirsdag aften var det lige tidligt nok at lave sporeprint, ville jeg mene, men da jeg stod op så de sådan ud. Det er måske lige sent nok, eller er det fint nok?

Nu har bakken stået i 24 timer, så nu skal jeg lige finde ud af om jeg skal gemme printet som print eller om jeg skal lave en syringe med det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du skal gemme dem som print. Husk at lade dem stå under glas uden svampehatten på et døgns tid, så sporene kan tørre.

Titel:
Medlem

Jeg ville gå videre med sporeprintene i dag, men efter 24 timer var der knap nok kommet noget print. De lugtede også lidt så tror glasset har været for lukket til at de kunne tørre ind selvom jeg havde stilt halvdelen af glassets kant ude over sølvpapiret, som jeg havde læst man skulle gøre.

Må prøve at lave et bedre print næste gang jeg får et til flush, forhåbentligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal holde snotten væk fra printet :roll: Ikke lugte til, røre ved eller smage på:wink:

Titel:
Medlem

flimmer skrev:
Du skal holde snotten væk fra printet :roll: Ikke lugte til, røre ved eller smage på:wink:

Hehe, det ved jeg godt. Det var kun fordi jeg kunne se der ikke var sket en skid at jeg åbnede helt ind til det og lugtede til skidtet. :D

Titel:
Medlem

Så dumpede The Mushroom Cultivator - A Practical guide to growing mushrooms at home af Paul Stamets ind ad døren. Nice! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det må være rart med en ny bog til regnvejret :D
Nu er der en mere man kan spørge til råds, om dyrkning :wink:
Har desværre ikke bogen, men du kunne jo lave en boganmeldelse 8)

Titel:
Medlem

Hehe ja må lige kaste mig i sving med den så jeg kan få den læst før jeg starter på min kandidat. :)

Har forresten lige høstet tredje flush. 90gr svampe blev det til der. Så alt i alt har jeg fået ca 140gr + 180-200gr + 90gr. Er spændt på om det lykkedes med et fjerde flush.

Har igen lavet sporeprint. Håber det lykkedes denne gang. :D

Senest rettet af Insaniac 16 aug 2007 08:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Den bog får jeg også en af dagene. Nu håber jeg det virkelig er BIBLEN som alle siger, og ikke bare forældet lærdom.

Titel:
Insane psychedelia user!

Insaniac skrev:
90kg.

Hvilken gødning bruger du? :D

Titel:
Medlem

Dr. Phibes skrev:
Insaniac skrev:
90kg.

Hvilken gødning bruger du? :D

Haha okay, ja det var nok en mindre skrivefejl :D

Titel:
Medlem

Så stod mine sporeprint i små 16 timer før jeg lagde dem i desikator kammer til tørring. Der bliver de pillet ud fra om 24 timer. Derudover fik det tredje flush små 12 timer ved blæser for dernæst at være blevet lagt i desikator kammer indtil de er helt tørre. Ellers får de en tur igen med blæseren :)

Det lykkedes mig at få ét afsindigt flot sporeprint, et der er okay, to mindre flotte og to der slet ikke gav sporer (de var åbenbart plukket for tideligt og den ene havde jeg glemt at fjerne 'veil' på).

Ligenu har jeg sporeprintet på noget sølvpapir foldet som en lille konvolut. Hvordan opbevarer jeg det efter tørring? Indtil videre har jeg rigeligt med svampe til de næste mange mange trips, så ved ikke om jeg er interesseret i at dyrke flere lige pt selvom jeg synes det er skide hyggeligt og sjovt at gå og nusse om velvidende at jeg ikke får brug for så mange svampe igen. :)

Titel:
Medlem

Så fik jeg prøvet for første gang i dag at lave spore syringes. Jeg sprøjtede toilettet med rodalon, men det kradsede simpelthen så meget i mine lunger, selvom jeg havde fortyndet det, at jeg ikke turde stå derude og arbejde, så gik i køkkenet selvom det er større og mindre sterilt så og undlod at sprøjte med rodalon. Tørrede blot bordet af i sprit osv, så nu må vi se om der opstår kontamination.

Jeg skrabede sporeprintet af og sugede op med en syringe. Det var godt nok store flager af spore, der svømmede rundt i opløsningen. Er det normalt? Jeg har lavet tre kanyler af 15mL, hvor jeg vil sprøjte ca 10mL ud i hver kage (har lavet 3 kager).

Hvor lang tid plejer I at lade sporene rehydrere før I skyder ud? PF Tek guide siger mindst 12 timer, men jeg er sq lidt utålmodig og vil godt skyde snart :) Også fordi kagerne er gjort sterile og bare står. Andre steder står der 2 timer er nok?!

Bortset fra det, så har jeg fået købt mig en trykkoger via Ebay til 16£. Venter bare på den bliver afsendt :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]